حضور گسترده مردم در بدرقه «سیامند رحمان»


حضور گسترده مردم در بدرقه «سیامند رحمان»

مهاباد- ایرنا- اقشار مختلف مردم اشنویه ویژه ورزشکاران این شهرستان با حضور گسترده و باشکوه خود در مراسم خاکسپاری «سیامند رحمان» این اسوه پهلوانی و افتخار را بدرقه کردند.

اشنویه از عصر دیروز حال و هوای دیگری دارد، بسیاری از شهروندان پوسترها و عکس‌های از سیامند رحمان که در اینجا همه او را به پهلوان سیامند می‌شناسند در دست داشتند و با چشمانی اشکبار منتظر برگزاری مراسم وی بودند.

با وجود درخواست مسوولان از مردم برای عدم حضور در مراسم خاکسپاری «سیامند رحمان»، مردم این شهر از شب گذشته و پس از رسانه‌ای شدن مرگ وی در جلو درب خانه پدریش تجمع کرده بودند.

صبح امروز پیکر این ورزشکار با استفاده از یک دستگاه آمبولانس از بیمارستان نبی‌اکرم(ص) اشنویه به مسجد محمد رسول‌الله (ص) این شهر برای تشییع انتقال داده شد.

تعداد زیادی خودروهای شخصی در مسیرها متوقف شده بود و پلیس راهنمایی و رانندگی خودروها را به مسیرها مشخص شده هدایت می‌کرد و تعدادی از مردم پای پیاده به مسیر خود ادامه می‌دادند.

پیکر سیامند سپس به منزل پدریش در محله «فرهنگیان» منتقل شد تا آخرین خداحافظی را با خانواده و دوستان داشته باشد؛ گریه‌های «سیزاده ریحان» مادر سیامند، باعث جاری شدن اشک از چشمان حاضران شد و خواهران سیامند، «سیران»،«سحر» و «سمیرا» شیون برادر را به گونه‌ای سردادند که تاکنون در این شهر دیده نشده بود.

حضور گسترده مردم در بدرقه «سیامند رحمان»

خواهران سیامند اجازه خروج پیکر وی را نمی‌دادند اما «کاک عثمان» پدر این قهرمان، دخترانش را دلداری می‌داد و می‌گفت: دوستان و طرفداران پهلوان منتظر هستند، اجازه دهید سیامند به جایگاه ابدیش منتقل شود.

پیکر پاک این ورزشکار با بدرقه مردم به سالن ۲ هزار نفری محلی اشنویه که سیامند در آنجا تمرین‌های ورزشی خود را انجام می‌داد، حمل و سپس با همراهی مردم به آرامستان این شهر منتقل شد.

مراسم تشییع پیکر این ورزشکار قهرمان با حضور هزاران نفر از مردم قدرشناس و ورزش‌دوست آذربایجان‌غربی و شهرستان اشنویه در حالی برگزار و پیکر او در آرمستان «خلیفه ملاخدر» شهر اشنویه به خاک سپرده شد که در هر گوشه شهر مردمی بغض کرده با چشمان خیس را می‌توان دید.

در این آیین، «محمود خسروی وفا» رییس کمیته ملی پارالمپیک ایران، «هادی رضایی» دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، سرپرست اداره کل و ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و شمار زیادی از ورزشکاران، امام جمعه و فرماندار اشنویه، اعضای شورای اسلامی شهر و مسوولان ادارات مختلف حضور داشتند.

سیامند رحمان، قویترین مرد معلول فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک و جهان، عصر روز یکشنبه بر اثر ایست قلبی در منزلش در اشنویه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

«سیامند رحمان» در پاراالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پاراالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته بود.

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران است که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.

«سیامند رحمان» ملی‌پوش پرافتخار پاراوزنه‌برداری ایران همچنین به‌ عنوان یکی از ستارگان کمپین معرفی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی شده بود.

وی همچنین چندین بار در نظرسنجی کمیته بین‌المللی پارالمپیک بهترین ورزشکار ماه انتخاب شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وزنه‌برداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دیوونم دیوونم دیوونه حال امشبمو جز تو کی میدونه احسان خواجه امیری