اختصاص 150 میلیون تومان برای تهیه بسته های بهداشتی بیماران مددجوی گیلان


اختصاص 150 میلیون تومان برای تهیه بسته های بهداشتی بیماران مددجوی گیلان

رشت - ایرنا- مدیرکل کمیته امداد گیلان از تشکیل قرارگاه مبارزه با بیماری کرونا با اهتمام این نهاد در استان خبر داد و گفت: 150 میلیون تومان اعتبار برای تهیه بسته های بهداشتی بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد اختصاص یافته است.

عباس اهرابی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد : این بسته های بهداشتی در اختیار سه هزار و ۵۰۰ بیمار تحت پوشش استان قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت جدیت هر چه بیشتر در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان گفت : اقدامات پیشگیرانه و رعایت هرچه بیشتر بهداشت فردی و اداری، افزایش سطح مراقبت های بهداشتی کارکنان و مددجویان و تصمیم سازی برای جلوگیری از ابتلاء همکاران و خانواده های تحت حمایت این نهاد را از اهداف تشکیل قرارگاه مبارزه با بیماری کروناست.

وی گفت : افزایش مراقبت های بهداشتی کارکنان و مددجویان و تصمیم سازی برای جلوگیری از ابتلاء همکاران و خانواده های تحت حمایت این نهاد از دیگر محورهای مورد توجه قرارگاه است.

اهرابی با بیان اینکه کارکنان و مددجویان کمیته امداد گیلان در معرض بیشترین خطر ابتلاء به ویروس کرونا هستند، خاطرنشان کرد : با تشکیل پنج جلسه اضطراری توسط این قرارگاه تعداد پنج هزار جفت دستکش بهداشتی با اولویت همکارانی که بیشترین ارتباط را با مراجعان را دارند مانند مددکاران و مشاوران در اختیار آن ها قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد گیلان تهیه بیش از ۲۵۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده برای ضدعفونی کردن دستها در تمامی واحدهای اداره کل و شهرستان ها را از دیگر اقدامات این قرارگاه عنوان کرد و گفت : همچنین تمامی ادارات نسبت به گندزدایی ساختمان اداری با همکاری شهرداری و سپاه اقدام کردند.

وی با بیان اینکه برنامه زمانبندی دورکاری و شیفت کاری با هماهنگی اداره فناوری اطلاعات و نیروی انسانی ابلاغ و اجرایی شده است، تصریح کرد : بر این اساس و با هدف کاهش ازدحام و تردد کارکنان درادارات، تمامی سیستم های شبکه ای امداد در دسترس همکاران واجد شرایط دورکاری در منزل قرار گرفت.

اهرابی ادامه داد : برای کاهش ابتلاء مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، کلیه مددکاران مکلف شدند طی تماس تلفنی با مددجویان ضمن بررسی آخرین وضعیت سلامت آن ها مطالب کوتاهی را نیز در خصوص لزوم رعایت بهداشت فردی و همچنین امکان ثبت درخواست های مددجویان از طریق سامانه حمایتی این نهاد در اختیار خانواده ها قرار دهند.

وی گفت: تبلیغات محیطی مانند نصب استند و بنرهای اطلاع رسانی به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین پیگیری موارد مشکوک به ویروس کرونا در ادارات توسط امدادگران از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به ارائه ۲۶ خدمت به مددجویان تحت پوشش این نهاد اظهار کرد: مددجویان می‌توانند با ورود به سایت الکترونیکی e.emdad.ir نسبت به ثبت درخواست خود در موضوعات مطرح‌شده به صورت غیرحضوری اقدام کنند.

در حال حاضر افزون بر ۱۲۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان