84 بیمار مشکوک به کرونا در شیراز خدمات بهداشتی دریافت می‌کنند


84 بیمار مشکوک به کرونا در شیراز خدمات بهداشتی دریافت می‌کنند

شیراز - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آزمایش کرونا برای 27 نفر در استان فارس به طور قطعی مثبت شده ، بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) در شیراز به عنوان مرکز تخصصی مرجع این بیماری تعیین گردیده و هم اکنون خدمات تخصصی بهداشت و درمان به 84 بیمار مشکوک دراین بیمارستان ارائه می‌شود.

مهرزاد لطفی روز دوشنبه در نشست کمیته سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای مقابله با ویروس کرونا، با توجه به شیوه نامه ابلاغی جدید از سوی وزارت بهداشت، خواستار نظارت جدی مسوولان دانشگاه بر روند خدمت رسانی به بیماران و مراجعان شد و تاکید کرد: با توجه به اهمیت روندهای تشخیصی، در صورت نیاز از ظرفیت تمامی آزمایشگاه های تخصصی استان استفاده شود.

دکتر لطفی ضمن اشاره به لزوم به کارگیری بسته های تشویقی برای انگیزه بخشی به تیم های سلامت و کارکنان دانشگاه، پرهیز از تردد غیرضروری در سطح شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مهم می بایست در بسته های آموزش عمومی مورد توجه قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: لازم است تمامی داروخانه های منتخب توزیع کننده ماسک، نسبت به نصب استند برای اطلاع رسانی قیمت ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه اقدام کنند.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از خدمات رسانی به ۸۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و نظارت های منظم تیم ستادی بر روند ارائه خدمات درمانی خبر داد و گفت: همه ظرفیت های بهداشتی و درمانی برای مقابله با کرونا به کار گرفته شده است.

مهرداد شریفی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از تامین ماسک علاوه بر توزیع در بازار، برای کارکنان و پزشکان بیمارستان های مرجع نیز خبر داد و تاکید کرد: دانشگاه برای تامین و ارسال ماسک با تمام توان اقدام کرده است و جای هیچ نگرانی برای تامین ماسک در این مراکز وجود ندارد.

پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی اینترنتی https://sums.ac.ir/ و وبگاه ویژه کروناویروس فارس به نشانی https://corona.sums.ac.ir/ دو منبع معتبر برای آگاهی از آمار و اخبار مربوط به این بیماری در کشور و استان معرفی شده است ، مردم میتوانند پرسش های خود را در این زمینه با کارشناسان سامانه تلفنی ۱۸۱۹ که به صورت ۲۴ ساعته فعال است، در میان بگذارند.

بر اساس آخرین آمار مقام های بهداشت و درمان ایران، شمار مبتلایان در این کشور به بیش از یک هزار نفر و آمار جان باختگان به ۶۶ تن رسیده و تاکنون حدود ۱۲۹ مورد ابتلا به این ویروس در امارات، بحرین، کویت، عمان و قطر شناسایی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!