«خرید کادوی ولنتاین» بهانه سارقان زورگیر


«خرید کادوی ولنتاین» بهانه سارقان زورگیر

معاون مبارزه با جرائم خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 2 سارق زوگیر با اعتراف به 15 فقره سرقت خبر داد و گفت: متهمان انگیزه سرقت را خرید کادوی ولنتاین اعلام کردند.

به گزارش مشرق، سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" معاون مبارزه با جرائم خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت: در اوایل بهمن ماه وقوع سرقت‌های بعنف و توأم با خشونت در مناطق غرب و شمالغرب تهران افزایش یافت. آمار سرقت‌ها به صورت روزانه در اداره پنجم پلیس آگاهی مورد رصد و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد دو جوان در محدوده سنی ۱۸ الی ۲۰ ساله با استفاده از موتورسیکلت تندرو و سلاح سرد با مسدود کردن راه شهروندان که اکثر نوجوان هستند اموال با ارزششان را سرقت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دستگیری عامل قطع خط تلفن ۲۰۰۰ تهرانی

وی افزود: با بررسی پرونده‌های تشکیل شده فرضیه سابقه دار بودن متهمان قوت گرفت و با اطلاعات به دست آمده یکی از سارقان به نام کامبیز شناسایی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تصویر بدست آمده از کامبیز به رویت مال باختگان رسید، گفت: شاکیان پرونده به اتفاق کامبیز را به عنوان یکی از سارقان اموالشان مورد شناسایی قرار دادند.

وی بیان داشت: با توجه به سرنخ بدست آمده و مخفیگاه کامبیز در یکی از شهرستان جنوب غربی استان تهران، شناسایی شد و اولین متهم پرونده به صورت نامحسوس زیر نظر قرار گرفت و در نهایت در مراقبت‌های ویژه پلیسی هویت همدست وی نیز به نام مجتبی ۱۹ ساله و مخفیگاه وی نیز شناسایی شد.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: با هماهنگی‌های قضائی دستور دستگیری متهمان اخذ و در چهاردهم بهمن ماه هر دو متهم با نیابت قضادی در عملیات‌های همزمان و جداگانه در محدوده جنوب غربی استان تهران دستگیر شدند.

معاون مبارزه با جرائم خاص پلیس آگاهی با بیان اینکه هر دو متهم به پلیس آگاهی منتقل شد، گفت: سارقان اعلام کردند، به خاطر نزدیکی به ولنتاین نیاز به پول برای خرید کادو داشتیم و به فکر سرقت افتادیم، با یک دستگاه موتورسیکلت به شهر تهران می‌آمدیم و پس از شناسایی سوژه‌ها در محلی خلوت در فرصتی مناسب با تهدید سلاح سرد، گوشی و اموال با ارزش مال باختگان را سرقت می‌کردیم.

سرهنگ کارآگاه نجفی با اشاره به اینکه متهمان به ۱۵ فقره سرقت در محدوده شهرهای تهران، اسلامشهر و پرند اعتراف کردند، گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه بیش از یک میلیارد ریال می‌باشد.

این مقام پلیسی اضافه کرد: تاکنون ۵ تن از شاکیان شناسایی شده اند و هر دو متهم با صدور قرار قانونی روانه زندان شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی