ماسک و دستکش های مستعمل را وکیوم شده در مخازن زباله بیندازید


ماسک و دستکش های مستعمل را وکیوم شده در مخازن زباله بیندازید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: اقلام بهداشتی مانند ماسک ها و دستکش های استفاده شده باید به صورت بسته بندی و وکیوم شده در کیسه پلاستیکی داخل سطل ها و مخزن های زباله شهری تخلیه شوند.

حمیدرضا قناتی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه به صورت مرتب کل مخازن شهری شب ها ضدعفونی می شود، در این صورت انتشار آلودگی و ویروس بواسطه زباله هایی مانند ماسک و دستکش به حداقل می رسد و علاوه بر آن ماشین های حمل زباله هر شب پس از هر بار تخلیه در ایستگاه انتقال میانی بوسیله کلر گندزدایی و ضدعفونی می شوند.

وی با بیان اینکه این اقدامات باعث شده است انتقال و شیوع ویروس توسط پسماند نداشته باشیم، افزود: درخواست داریم که شهروندان موارد بهداشتی را رعایت کنند و پسماندهایی مانند ماسک، دستکش و دستمال را که ممکن است آلوده باشند، حتما وکیوم شده و راس ساعت 21 در مخازن زباله شهری قرار دهند تا پرسنل سازمان بتوانند کار تخلیه و ضدعفونی را به درستی انجام دهند.

قناتی تاکید کرد: لازم است که حتما شهروندان در طول روز هیچ پسماندی را داخل مخازن انباشت نکنند و حتما ساعت 21 این امر را انجام دهند. اگر مردم موارد بهداشتی را رعایت کنند به نحو احسن می توان مشکلات را حل کرد، دستکش و ماسک استفاده شده را پس از استفاده داخل کیسه پلاستیکی قرار دهند و داخل مخازن تخلیه کنند چراکه باید موارد پیشگیرانه را به خوبی دنبال کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری با بیان اینکه اقدامات ضدعفونی با کمک کلر و آب ژاول انجام می شود که ترکیب آن یک لیتر آب ژاول در 10 لیتر آب و یک گرم کلر در یک لیتر آب است، گفت: در کنار ضدعفونی مخازن، عملیات کلر زنی در ایستگاه میانی تخلیه کلرزنی انجام و عملیات ضدعفونی به صورت دقیق اجرایی می شود.

گفتنی است، رها کردن دستکش، ماسک و دستمال بدون کیسه در سطل‌های زباله می‌تواند به انتقال بیماری دامن بزند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو