تشکیل اتاق جنگ مبارزه با کرونا در انگلیس


تشکیل اتاق جنگ مبارزه با کرونا در انگلیس

خبرگزاری آریا- بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در انگلیس محتمل است.

تشکیل اتاق جنگ مبارزه با کرونا در انگلیس
خبرگزاری آریا- بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در انگلیس "محتمل" است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آخرین اخبار و تحولات درباره شیوع ویروس کرونا در جهان به شرح زیر است:

افزایش شمار جان باختگان در چین به 2943 نفر
به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، با تأیید جان باختن 31 نفر دیگر، شمار تلفات ویروس کرونا در چین به 2943 نفر رسید.

کرونا در آمریکا 100 تایی شد
همزمان با سه شنبه انتخاباتی سرنوشت ساز برای دموکراتها؛ کرونا در آمریکا 100 تایی شد.
14 ایالت امریکا سه شنبه انتخابات دارند. سندرز جلوتر است. اما بدنه دموکرات‌ها با جوبایدن هستند.
همچنین شهردار سنت آنتونیا بخاطر کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرد.

ده‌ها مدرسه در ایالت واشنگتن آمریکا برای پاکسازی از کرونا تعطیل شدند
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، ایالت واشنگتن به یکی از مناطق اصلی شیوع ویروس کرونا در آمریکا تبدیل شده است. تاکنون مرگ هشت نفر و آلوده شدن هجده نفر دیگر به کرونا در این ایالت تایید شده است. مسئولان ایالت واشنگتن، امروز دستکم چهل و هشت مدرسه را برای پاکسازی مربوط به کرونا تعطیل کردند. همه در این ایالت نگران شیوع این ویروس هستند. این ویروس می‌تواند برای افراد پیر و آسیب پذیر مرگبار باشد. مسئولان ایالتی به مردم درباره رعایت اصول بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا هشدار داده اند. فرماندار ایالت واشنگتن در این ایالت وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

کرونا مردم آمریکا را نیز وحشت زده کرده است
به گزارش شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی آمریکا، وحشت درباره ویروس کرونا در سراسر آمریکا در حال گسترش است. این درحالی است که مقامات مسئول هشدار داده اند که پیش بینی می‌شود تعداد افراد مبتلا به این بیماری بیش از نود نفری باشد که تاکنون در آمریکا شناسایی شده اند. نگرانی‌های جدیدی بروز کرده است مبنی بر اینکه ویروس کرونا برای مدت شش هفته بدون آنکه شناسایی شود، می‌چرخد. دو نفر در ایالت واشنگتن به علت ابتلا به کرونا جانشان را از دست داده اند. نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه به افراد به اندازه کافی اطلاع رسانی نشود. همه در واشنگتن درباره کرونا حرف می‌زنند. مسئله مطرح این است که چگونه ممکن است ویروس کرونا برای مدت شش هفته در حال چرخش باشد بدون آنکه کسی متوجه شود. باید به اواسط ماه ژانویه امسال یا به عبارت دقیقتر بین پانزدهم تا هجدهم ژانویه نگاه کرد که فردی از ووهان چین به اینجا (واشنگتن) امد و حامل ویروس کووید 19 (عامل ویروس کرونا) بود و آزمایش او درباره کووید 19 مثبت بود. ساختار ژنومی ویروس مذکور آزمایش شد و در بررسی‌ها مشخص شد نشانه‌های بسیار قابل توجهی در ساختار ژنتیکی آن وجود دارد.
شش هفته بعد همین نشانه‌ها در یک دانش آموز دبیرستانی درست در همان محله‌ای دیده شد که مورد اول دیده شده است. گفته می‌شود احتمال دارد ویروس کرونا در یک خانه سالمندان در واشنگتن گسترش پیدا کرده باشد. تفاوت بین دو مورد ابتلای قطعی مذکور جالب توجه است. فرد اول که ابتلای او به کرونا شش هفته پیش مشخص شد به ووهان چین رفته بود، اما دانش اموز دبیرستانی به ووهان نرفته بود و با هیچکس از چین تماسی نداشت و فرد اولی را نمی‌شناخت که ابتلای او به ویروس کرونا تایید شده بود. با این اوصاف، در فاصله دو مقطع زمانی فوق، این ویروس در حال گسترش بوده است. سوال مطرح این است که چگونه این ویروس به منطقه کینگ در واشنگتن رسیده است. چندین نفر در خانه سالمندان این منطقه آزمایش کرونا داده اند و جواب آزمایش آن‌ها مثبت بوده است. آزمایش ابتلا به کرونا درباره پنجاه نفر دیگر در این منطقه در حال انجام است.

ترامپ: مقابله با کرونا، چالشی بزرگ است
دونالد رئیس جمهور آمریکا در سخنانی درباره مقابله با ویروس کرونا گفت: این یک چالش بزرگ است. اما همگان به خوبی در حال مقابله با آن هستند. من دستور ممنوعیت‌های مسافرتی و افزایش هشدار‌های مسافرتی و افزایش تدابیر نظارتی و قرنطینه را صادر کردم. شیوع ویروس کرونا اهمیت بازگشت بخش تولید به آمریکا را نشان داد تا ما دارو و هر آنچه را که برای حفظ سلامتی عموم به آن‌ها نیاز داریم در داخل آمریکا تولید کنیم.
وی افزود: من در این رابطه از مدت‌ها پیش صحبت کرده ام. این فرآیند از قبل شروع شده است. ما می‌خواهیم که از برخی موارد در کشور مطمئن شویم. ما می‌خواهیم که امر تولید در کشور خودمان انجام شود و در چین و کشور‌های دیگر و از جمله ایرلند انجام نشود. کشور‌های دیگر دارو‌های مورد نیاز ما را به روشی بد تولید می‌کنند. معامله با دو یا سه کشور در این رابطه اقدامی بد است. ما کار‌های کمی در داخل کشور انجام داده ایم. اما ما کار را در داخل کشور آغاز کرده ایم.
ترامپ ادامه داد: ما از مدت‌ها پیش در این رابطه سخن گفته ایم. بسیاری از شرکت‌های داروسازی به خاطر مشوق‌هایی که ما در رابطه با مالیات ارائه کرده ایم، در حال بازگشت به کشور هستند. ویروس کرونا اهمیت بازگشت بخش تولید را به آمریکا نشان داد.
در ادامه؛ آلکس ایزار وزیر بهداشت و خدمات اجتماعی آمریکا گفت: ما همچنان به دنبال کشف موارد ابتلا در آمریکا هستیم.همانطور که می دانید متاسفانه ما شاهد مرگ چند نفر بودیم.این موضوع امروز گزارش شد و ما به خانواده این افراد تسلیت می گوییم.ما با مسئولان شرکت های داروسازی همکاری می کنیم.یکی از چالش های پیش روی شرکت های داروسازی در آمریکا ساخت واکسن و کشف روش های درمانی است.ما باید این کار را سرعت ببخشیم.

مایک پنس: جان باختن 6 نفر و ابتلای 43 نفر به کرونا در آمریکا
به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری در واشنگتن ضمن اعلام جان باختن 6 نفر و ابتلای 43 نفر به ویروس کرونا در آمریکا مدعی شد خطر شیوع ویروس کرونا در آمریکا همچنان پایین است.
وی افزود: برای دستیابی به واکسن مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنیم. ما، اعمال محدودیت‌های مسافرتی علیه کشور‌هایی که ویروس کرونا در آن‌ها شیوع پیدا کرده است و همچنین معاینه و آزمایش مسافران ورودی به خاک آمریکا را آغاز کرده ایم. احتمالا تا اوایل فصل تابستان به واکسن ضد کرونا دست یابیم.

تأیید نخستین مورد آلودگی به ویروس کرونا در مغرب
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت بهداشت مغرب با تأیید نخستین مورد آلودگی به ویروس کرونا در این کشور، اعلام کرد این شهروند مغربی مقیم ایتالیا بوده است.

تعویق اجلاس سران اتحادیه عرب به علت نگرانی از کرونا
احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب رسماً به تعویق افتادن اجلاس آتی این اتحادیه را اعلام کرد.
ابوالغیط اعلام کرد نشست سالیانه سران اتحادیه عرب که هر ساله اواخر ماه مارس برگزار می‌شود امسال به دلیل نگرانی‌ها از ویروس کرونا به تعویق می‌افتد. دبیرکل اتحادیه عرب گفت وضعیت غیرعادی موجود در جهان به علت انتشار ویروس کرونا باعث شد تصمیم به تعویق اجلاس آتی اتحادیه بگیریم.
به گفته ابوالغیط قرار شد سی و یکمین اجلاس سران اتحادیه عرب که قرار است در الجزایر برگزار شود به بعد از ماه رمضان موکول شود.

هایکو ماس: همه گیری ویروس کرونا به یک چالش بزرگ جهانی تبدیل شده است
وزیر خارجه آلمان گفت: همه گیری ویروس کرونا از جمله چالش‌های بزرگ جهانی ماست. هایکو ماس طی نطقی در کنفرانس «آینده اروپا را اشتراکی شکل دهیم» در برلین گفت: در حال حاضر ما با چالش‌های بزرگ جهانی روبروییم که از جمله می‌توان به تغییرات آب و هوایی، مهاجرت، جهانی سازی، دیجیتالی سازی و از این‌ها گذشته، همه گیری ویروس کرونا اشاره کرد. همه این چالش‌ها اشتراکی اند و هیچکدام، مرز‌های ملی نمی‌شناسند؛ بنابراین در این شرایط نباید در لاک منافع ملی فرو رویم بلکه در این اوضاع به جای همکاری کمتر، نیازمند همکاری‌های بین المللی بیشتریم.

شمار تلفات کرونا در آمریکا به شش تن افزایش یافت
مقامات دولتی آمریکا از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر می‌دهند.
به گزارش خبرنگار صدا و سیما از نیویورک، تاکنون 91 مورد مبتلا به کرونا تایید شده است و 6 نفر جان باخته اند.
با گسترش شیوع این ویروس ماسک نایاب شده و مردم برای تهیه مایحتاج خود به مراکز خرید هجوم می‌برند.
به گزارش آسوشیتدپرس، در حالی که موارد جدید ویروس کرونا در چین به پایین‌ترین میزان خود ظرف شش هفته رسیده، این بیماری در حال گسترش به کشور‌های بیشتری است.
در آمریکا، مقامات بهداشتی از مرگ چهار نفر دیگر و رسیدن کل تلفات به شش نفر خبر دادند که همگی این موارد مربوط به ایالت واشنگتن است، جایی که محققان می‌گویند این ویروس احتمالا هفته‌ها بدون این که شناسایی شود، در حال گسترش بوده است.

فرماندار نیویورک پیش بینی کرد شمار زیادی در این ایالت مبتلا خواهند شد
فرماندار ایالت نیویورک آمریکا با پیش بینی شیوع ویروس جدید کرونا در این ایالت از تلاش برای مهار آن خبر داد.
اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک اظهار داشت انتظار می‌رود این ایالت شاهد شمار متعدد جدیدی از ابتلا به بیماری ناشی از کووید-19 باشد.
بر اساس این گزارش، کوئومو با تاکید بر لزوم تمرکز بر تصمیماتی که ویروس را مهار کند، از به راه انداختن کارزاری برای آزمایش جمعی افراد مشکوک به ابتلا خبر داد.
ایالت نیویورک روز یکشنبه نخستین مورد از ابتلا به بیماری را تایید کرد. او زنی 39 ساله و شاغل در بخش بهداشتی است. فرد مبتلا دچار مشکلات تنفسی شده است، اما وضع سلامتش وخیم نیست. او به همراه همسرش در منزل قرنطینه شده است. مسئولان گمان می‌کنند همسر این زن نیز به ویروس مبتلا شده باشد.
فرماندار نیویورک در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت: ”موارد ابتلا یک، دو یا پنج نفر نخواهد بود. شمار آن بسیار خواهد بود“.

ویروس کرونا روند رشد تولیدات را در آمریکا تحت تاثیر قرار داد
گسترش بیماری ویروس کرونا سبب کاهش روند فعالیت‌های تولیدی در آمریکا شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تازه‌ترین گزارش‌های صنعتی نشان می‌دهد، با توجه به پیامد‌های شیوع ویروس کرونا بر زنجیره تولید جهانی، شاخص‌های اقتصادی دوباره در فوریه از کاهش روند فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در آمریکا خبر می‌دهند.

نخستین فرد آلوده به ویروس کرونا در عربستان از ایتالیا بازگشته است
به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، نخستین فرد آلوده به ویروس کرونا در عربستان سعودی در گفتگو با این شبکه با بیان اینکه اوضاع جسمانی اش خوب است و اکنون در قرنطینه قرار دارد، گفت پس از بازگشت از ایتالیا به ویروس کرونا آلوده شده است.
این در حالی است که پیشتر شبکه الحدث مدعی شده بود نخستین فرد آلوده به ویروس کرونا در عربستان از طریق بحرین از ایران بازگشته بود.

افزایش شمار افراد آلوده در فرانسه به 191 نفر
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از مقامات وزارت بهداشت فرانسه، شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در فرانسه پس از شناسایی 61 مورد جدید در این کشور، به 191 نفر افزایش یافت.

دیپلماسی کرونایی سفیر ایران در فرانسه
سفیر ایران در فرانسه با رئیس مرکز بحران این کشور درباره بحران شیوع ویروس کرونا دیدار و گفتگو کرد.
بهرام قاسمی در توئیتی اعلام کرد: امروز عصر در "مرکز بحران" دولت فرانسه با حضور رئیس این مرکز و برخی دیگر از مسئولان وزارت خارجه فرانسه، گزارشی از اقدامات و تلاش‌های دولت ایران در خصوص کنترل و مقابله با ویروس کرونا را ارائه کردم.
وی افزود: این مبارزه بایستی همگانی و همه جانبه باشد و لذا مقرر گردید با توجه به تجارب دو کشور در بسیاری از حوزه ها، همکاری‌ها و هم افزایی بین دو طرف در چارچوب تبادل اطلاعات و یافته‌ها و ارسال کمک‌های لازم در حد توان ادامه یابد.
همچنین سفیر ایران در فرانسه در توییتی از ارسال محموله سه کشور اروپایی با پرواز ایران ایر به تهران خبر داد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در توییتی نوشت شامگاه امشب دوشنبه با پرواز ایران ایر از پاریس به مقصد تهران محموله اقلام فرانسوی که با مشارکت مالی سه کشور اروپایی تهیه شده بود برای مساعدت در مقابله با اپیدمی ویروس کرونا به سمت ایران حرکت کرد.

محدودیت سفر به عمان
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، عمان اعلام کرد از ورود مسافران از کشور‌هایی که ویروس کرونا در آن‌ها شیوع یافته است، جلوگیری می‌کند.

تیم پزشکی چین در راه عراق
سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد با چین به توافق رسیدیم که هیئتی از آن کشور جهت مهار کرونا و آموزش راه های پیشگیری از آن به زودی به عراق بیاید.
به گفته احمد الصحاف همچنین قرار است پانصد هزار ماسک نیز به عراق اهدا شود.

افزایش شمار جان باختگان در ایتالیا به 52 نفر
ستاد مقابله با حوادث غیر مترقبه ایتالیا دوشنبه شب اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به بیش از دو هزار نفر افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش هم اکنون شمار افرادی که در ایتالیا به این ویروس آلوده شده اند 2036 نفر و تعداد قربانیان 52 نفر می‌باشد. این در حالی است که عصر روز یکشنبه تعداد افرادی که به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند 34 نفر اعلام شده بود.
تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در رم و حومه آن نیز به 12 نفر افزایش یافت. دولت ایتالیا در پی تداوم گسترش پرشتاب ویروس کرونا در چند استان شمالی ایتالیا، اعلام کرد مدارس و دانشگاه‌ها و اماکن عمومی در این استان‌ها برای یک هفته دیگر تعطیل خواهد بود. ستاد مقابله با حوادث غیر مترقبه همچنین اعلام کرد تا کنون 149 نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا بهبود پیدا کرده اند.

افزایش شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در بحرین به 49 نفر
وزارت بهداشت بحرین از شناسایی دو مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد تا شمار افراد آلوده در بحرین به 49 نفر افزایش یابد.

لغو تمرین‌های نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی
شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: آمریکا تمرین‌های نظامی خود را با اسرائیل به علت نگرانی از شیوع ویروس کرونا لغو کرده است.

احتمال شیوع ویروس کرونا در انگلیس
پایگاه اینترنتی بی بی سی گزارش داد، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در انگلیس "محتمل" است. وی افزود این کشور باید برای گسترش بیش از پیش کروناویروس جدید آماده باشد.
جانسون گفت: "من فکر می‌کنم بسیار مهم است که تاکید کنیم این مشکلی است که احتمالا در طول روز‌ها و هفته‌های آینده، برای این کشور (انگلیس) قابل توجه‌تر خواهد شد. ما هر آمادگی احتمالی را برای این مسئله در پیش خواهیم گرفت و این کشور خیلی خیلی خوب آماده است".
جانسون افزود دولت روز سه شنبه طرح اقدام اصلی خود را برای واکنش به شیوع این ویروس اعلام خواهد کرد. وی گفت: "ما همچنین بر سر طرحی توافق کرده ایم تا در صورتی که این (ویروس) شروع به گسترش کند، و متاسفانه به نظر من محتمل است که این اتفاق بیافتد، در جایگاهی باشیم که بتوانیم اقداماتی را اتخاذ کنیم که... برای مهار گسترش بیماری تا جایی که می‌توانیم، لازم است".
بانک مرکزی انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد در حال همکاری با شرکای بین المللی و وزارت دارایی این کشور است تا اطمینان حاصل شود که به منظور جبران لطمات اقتصادی ویروس کرونا، "همه اقدامات لازم اتخاذ شود". انگلیس تاکنون ابتلای 36 نفر را به ویروس کرونا تایید کرده است.

وزیر بهداشت ترکیه: ممکن است در ترکیه بیمار کرونایی وجود داشته باشد
به گزارش پایگاه اینترنت خبر، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در شورای علمی این کشور گفت: تدابیر لازم برای پیشگیری از ورود ویروس (Kovid-19) به ترکیه اتخاد شده است. هنوز بیماری در ترکیه شناسایی نشده، اما ممکن است بیمار مبتلا به کرونا در ترکیه وجود داشته باشد. تعدادی از اتباع و افراد در 14 روز اخیر از چین، ایران، عراق و کره جنوبی، ایتالیا وارد ترکیه شده اند. آن‌ها باید در منزل خود باقی بمانند. باید از پزشک خانواده گزارش سلامت دریافت کنند. اکثر آن‌ها که به کشور‌های دیگر رفته و بازگشته اند، جوان هستند و ممکن است که مبتلا به کرونا نشده باشند. اما نباید تا 14 روز آینده در مکان‌های شلوغ و تجمع مردم رفت و آمد کنند. اگر تب داشته باشند و یا سرفه کنند، ماسک بزنند.
پرواز‌های مسافری از چین، ایران، ایتالیا، کره جنوبی و عراق متوقف شده است. در چند روز اخیر در جمهوری آذربایجان، ارمنستان و جمهوری چک و در 68 کشور کرونا مشاهده شد. در حال حاضر 89 هزار و 211 نفر بیمار کرونا هستند و تعداد مرگ ناشی از کرونا 3040 نفر است. تعداد افرادی که بهبود یافته اند در حال افزایش است. تعداد افراد بهبود یافته 45 هزار نفر است. در چین نیز روند شیوع کرونا کندتر شده، اما در کشور‌های دیگر به سرعت در حال شیوع است. در کشور‌های همسایه ترکیه شیوع بیماری در حال افزایش است.
خطر شیوع بیماری در بین کودکان و جوانان بسیار کم است. 85 درصد بیماران کرونایی در وضعیت شبیه بیماران آنفلوانزای فصلی قرار دارند. اما 15 درصد بیماران کرونایی در وضعیت وخیمی قرار دارند. در گروه بیمارانی که به کرونا هم مبتلا شده اند، 15 درصد مرگ افراد مشاهده شده است. در گروه بیماران تا 50 سال سن، تعداد مرگ افراد بیمار 0.2 درصد است. در حالیکه هر سال در نتیجه بیماری آنفلوانزای فصلی 250 هزار تا 500 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.
فخرالدین کوجا افزود: 13 هزار و 834 نفر تحت کنترل بهداشتی و پزشکی قرار گرفتند و بیماری آن‌ها شناسایی و اثبات نشد. اگر هم در ترکیه بیمار کرونایی شناسایی شود، این به معنی فلاکت در کشور نخواهد بود و ترکیه از قدرت کنترل بیماری کرونا برخوردار است.
در شورای علمی ترکیه متخصصانی از همه رشته‌های علمی حضور دارند و یک موسسه غیردولتی داوطلب است.

اولین مورد ویروس کرونا در سنگال شناسایی شد
مقامات سنگال از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از داکار به نقل از مقامات سنگال، یک شهروند فرانسه که گفته می‌شود پیش از بازگشت به این کشور غرب آفریقا و قرنطینه شدن در داکار پایتخت سنگال، ماه گذشته از فرانسه دیدن کرده بود، عامل گسترش این بیماری است.
بر اساس اظهارات دیوف سار، وزیر بهداشت سنگال، نتایج تازه‌ترین آزمایش این شهروند فرانسه در انستیتو پاستور داکار مثبت بوده است.
وی افزود، وضعیت این بیمار تاکنون فاقد هرگونه نگرانی‌های پزشکی بوده است.
پس از نیجریه که یک شهروند ایتالیایی مبتلا به کرونا به کشورش فرستاده شد، این دومین مورد از شیوع ویروس کروناست که در منطقه جنوب صحرای آفریقا شناسایی می‌شود.

افزایش شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در عراق به 26 نفر
وزارت بهداشت عراق از ثبت پنج مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور و افزایش شمار افراد آلوده به 26 نفر خبر داد.
بر اساس آمار منتشر شده 4 نفر در استان سلیمانیه، 5 نفر در استان کرکوک، 13 نفر در استان بغداد، 1 نفر در استان بابل، 2 نفر در استان نجف، 1 نفر در استان میسان شناسایی شده اند.
بر اساس این گزارش مجموع 26 مورد تا پایان امروز دوشنبه در کشور عراق شناسایی شده اند.

افزایش شمار آلوده شدگان به کرونا در نروژ
ویروس کرونا که به شمال اروپا راه پیدا کرده، شمار بیشتری از مردم نروژ را درگیر کرد. تا هفته گذشته تنها آزمایش یک نفر به کرونا مثبت اعلام شده بود این تعداد در این هفته به 19 مورد افزایش یافت.
علاوه بر این صدها نفر نیز تحت مراقبت در خانه به سر می برند.

نشست وزیران دارایی و روسای بانک مرکزی کشور‌های گروه هفت
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد وزیران دارایی و روسای بانک مرکزی کشور‌های گروه هفت روز سه شنبه در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده جهانی بر سر همه گیری ویروس کرونا، مذاکراتی را برگزار خواهند کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد استیون منوچین وزیر خزانه داری و جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا صبح سه شنبه تماسی با همتایانشان در گروه هفت را هدایت خواهند کرد.
برونو لومر وزیر دارایی فرانسه نیز روز دوشنبه اعلام کرد وزیران دارایی گروه هفت و منطقه یورو به منظور هماهنگی واکنش‌ها به پیامد‌های شیوع ویروس کرونا کنفرانسی را برگزار خواهند کرد. وی افزود: ما این نشست را تلفنی برگزار خواهیم کرد، زیرا باید از سفر زیاد اجتناب کنیم.
لومر گفت نشست مشابه وزیران دارایی منطقه یورو روز چهارشنبه برگزار خواهد شد. وی افزود: اقدامی هماهنگ شده وجود خواهد داشت.
لومر همچنین وعده داد دولت فرانسه حمایت‌های لازم و ضروری را از شرکت‌های داخلی اعمال خواهد کرد.
لومر تصریح کرد تاثیر اقتصادی ویروس کرونا بر رشد اقتصادی فرانسه بیشتر از آنچه خواهد بود که تخمین زده شده است.

کرونا تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد جهانی دارد
رئیس سازمان تجارت جهانی گفت انتظار دارد شیوع ویروس کرونا تاثیر " قابل توجهی" بر اقتصاد جهانی داشته باشد، اما تصمیم دارد در ژوئن نشست وزیران را برگزار کند.
روبرتو آزِوِدو گفت تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی احتمالا بسیار قابل توجه خواهد بود و این موضوع در آمار‌های تجاری هفته‌های آینده خود را نشان می‌دهد. وی با اشاره به نشست وزرا در ماه ژوئن در قزاقستان گفت باید برای جلوگیری از این موضوع اقدامات لازم را انجام داد.

اردن نخستین مورد ابتلای به کرونا را تایید کرد
اردن روز دوشنبه گفت جواب آزمایش ابتلای به ویروس کرونای یک مرد که از ایتالیا به این کشور سفر کرده بود، مثبت بود و به این ترتیب این کشور رسما نخستین مورد ابتلای به این ویروس جدید را تایید کرد.
سعد جابر وزیر بهداشت اردن در کنفرانس خبری گفت این شهروند اردنی تقریبا دو هفته پیش در پروازی که در حدود 100 مسافر داشت به کشور بازگشته بود.
وزیر بهداشت اردن گفت این مرد در منزلش قرنطینه شده است و در حال حاضر شرایط پایداری دارد.
وی افزود یک فرد دیگر مشکوک به ابتلای به کرونا نیز تحت نظر است.
شرکت هواپیمایی دولتی اردن هفته گذشته پروازهای بین امان و رم را تا اطلاع ثانوی متوقف و پروازهای خود را به مقصدهای آسیایی محدود کرده است.

تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد ژاپن
به گزارش خبرگزاری کیودو، در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضای مشتریان و ورود گردشگران خارجی به ژاپن، خودروسازان و فروشگاه‌های بزرگ در این کشور کاهش شدید فروش را در ماه فوریه گزارش کردند.
داده‌های این هفته در شرایطی منتشر شد که تحلیلگران درباره دومین کاهش متوالی رشد اقتصادی در ژانویه تا مارس، هشدار دادند. این گزارش‌ها در شرایطی منتشر شد که ژاپن در نتیجه افزایش مالیات بر مصرف در اکتبر، در آستانه رکود قرار گرفته است.
داده‌های نهاد‌های صنعتی ژاپن نشان می‌دهد فروش خودرو‌های نو، از جمله کامیون و اتوبوس در مقایسه با فوریه سال گذشته 10.3 درصد کاهش داشت و به 430185 دستگاه رسید و موجب شد پنجمین ماه متوالی کاهش فروش رقم بخورد.
فروشگاه‌های بزرگ در ژاپن نیز کاهش فروش را شاهد بودند که کاهش شدید گردشگران خارجی یکی از عوامل مهم این کاهش شدید بوده است.
اقتصاد ژاپن با ضربه‌ای مواجه است که از سال 2011 تا کنون بی سابقه است. در سال 2011 و در پی زلزله و سونامی شدید در شرق و شمال شرق ژاپن اقتصاد این کشور 0.1 درصد کوچک شد.
داده‌های اولیه دولت ژاپن نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اکتبر تا دسامبر 1.6 درصد کاهش داشت.
نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا و در پی آن تصمیم چین به ممنوع کردن سفر‌ها به دیگر کشور‌ها از اواخر ژانویه، موجب شد بخش گردشگری ژاپن به شدت آسیب ببیند.
آبه شینزو نخست وزیر ژاپن شنبه گفت دولت ظرف 10 روز یک بسته اضطراری دیگر را برای مقابله با تبعات منفی ویروس کرونا ارائه می‌کند.

پس از کشف یک مورد ابتلا به کرونا در مصر، دولت 1500 نفر را قرنطینه کرد
وزارت بهداشت مصر در گزارشی که برای شورای وزیران این کشور فرستاد از مثبت بودن یک مورد ابتلا به ویروس کوید – 19 خبر داد که مربوط به یک شهروند خارجی است که در مصر مشغول به کار است.
دفتر نخست وزیری مصر اعلام کرد در گزارشی که از بخش پیشگیری پزشکی در وزارت بهداشت دریافت کرده عنوان شده است موردی که ابتلا به ویروس کرونا در آن تأیید شده یک شهروند خارجی است که در یک شرکت مصری کار می‌کند و در ماه فوریه به مصر آمده بود و پیش از ورود به مصر 4 ساعت در یک کشور دیگر ترانزیت بوده است. این فرد یکم ماه مارس پس از ظهور برخی علایم بیماری به درمانگاه شرکت مراجعه کرده و پس از مشکوک شدن به آلودگی به کرونا آزمایش‌های مربوطه را انجام داده و تست او مثبت شد.
بنا به اعلام وزارت بهداشت مصر فرد مذکور در یک اتاق ایزوله بستری شد و بلافاصله پس از تأیید آلودگی وی به کوید – 19 تمام ورودی و خروجی‌های شرکت محل کار او بسته شده و 1500 نفر از کارکنان شرکت قرنطینه شدند. علاوه بر این 1427 نفر که با فرد مذکور و یا شرکت محل کار او در ارتباط بودند در محل اقامت خود تحت نظارت قرار گرفتند.
پیش از این نیز یک مورد آلودگی به کرونا مربوط به یک خارجی در مصر تأیید شده و قرنطینه شده بود، اما پس از بهبودی کامل مرخص شد.

لغو جشنواره‌های سالانه شکوفه‌های گیلاس در ژاپن
جشنواره‌های سالانه شکوفه‌های گیلاس در ژاپن به علت شیوع ویروس کرونا لغو شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، متاسفانه شیوع ویروس کرونا به صنعت گردشگری ژاپن ضربه زیادی وارد کرده است. هر سال در این ایام جشنواره‌های سالانه شکوفه‌های گیلاس برگزار می‌شود، اما امسال دولت ژاپن به علت شیوع ویروس کرونا، چند رویداد مربوط به جشنواره‌های شکوفه‌های گیلاس را لغو کرده است. هر سال میلیون‌ها نفر جذب این رویداد سالانه ژاپن می‌شوند. هر سال مردم با خودرو، قطار، کشتی یا هواپیما برای شرکت در جشنواره‌های شکوفه‌های گیلاس به ژاپن می‌آیند.
فعالان صنعت گردشگری ژاپن می‌گویند حدود پنجاه درصد از شرکت کنندگان در جشنواره امسال شکوفه‌های گیلاس توکیو کم شده و این مسئله برای اقتصاد ژاپن بسیار وحشتناک است. با لغو سفر هر یک گردشگران، تقریبا پانصد دلار زیان به این بخش از صنعت ژاپن وارد می‌شود. به گفته مسئولان محلی در توکیو، هر سال حدود سه میلیون نفر در دالان‌های طبیعی مزین شده به شکوفه‌های گیلاس تردد می‌کنند، اما امسال اینطور نیست، زیرا دولت از مردم خواسته است از شرکت در تجمع‌های عمومی خودداری کنند. در واقع، جشنواره‌های فوق العاده زیبای شکوفه‌های گیلاس در ژاپن به یکی از جدیدترین قربانیان شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است.
مسئولان به مردم ژاپن توصیه کرده اند از تجمع و حضور در محل‌های شلوغ خودداری کنند و فاصله خود را با دیگران حفظ کنند. به همین علت، بسیاری در ژاپن به دورکاری روی آورده اند. ورزشگاه‌ها خالی از مردم شده است. ماراتون توکیو نیز بسیار کمرنگ شده است. همین وضع سبب شده است پرسش‌های جدی درباره المپیک تابستانی 2020 توکیو مطرح شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق