محیط قلیایی واژن، راهی برای پسردار شدن


محیط قلیایی واژن، راهی برای پسردار شدن

بسیاری از زنانی که در تلاش برای بارداری هستند هیچ تصوری درباره محیط قلیایی رحم، محیط اسیدی یا حتی خنثی در موفقیت بارداری ندارند.

بسیاری از زنانی که در تلاش برای بارداری هستند هیچ تصوری درباره محیط قلیایی رحم، محیط اسیدی یا حتی خنثی در موفقیت بارداری ندارند. PH بدن انسان بین 0 تا 14 متغیر است. 0 اسیدی‌ترین آنها، 7 خنثی و 14 قلیایی‌ترین آنهاست. برای بدن مهم است که سطح PH معینی را حفظ کند. گفته می‌شود محیط قلیایی رحم می‌تواند در جنسیت پسر موثر باشد و برخی تلاش می‌کنند برای داشتن فرزند پسر این محیط را قلیایی کنند. در این میان برخی خوراکی‌ها می‌توانند به قلیایی شدن رحم کمک کنند. با هم برخی مواد غذایی قلیایی کننده رحم و بدن را مطالعه می‌کنیم.

PH بدن شما چند است
هر قسمت از بدن PH متفاوتی دارد. طبق اعلام دانشگاه اوولو میزان PH رحم بین 6.6 تا 7.6 است. روند تخمک گذاری ممکن است باعث شود مایعات رحمی کمی اسیدی‌تر شوند در حالی که مقاربت اثر قلیایی بر آن دارد. اسپرم‌ها قادر به حرکت در یک محیط اسیدی نیسند و این باعث می‌شود که یک محیط قلیایی در رحم برای لقاح ایجاد شود. وظیفه نگهداشتن PH در حالت تعادل در بدن توسط کلیه‌ها و کبد انجام می‌شود. با این حال ما می‌توانیم برخی مراحل را برای کمک به بدن در تنظیم سطح PH رحم انجام دهیم.
با پزشک مشورت کنید
پزشک میزان PH سطح رحم را تعیین می‌کند. با آزمایش ادرار، بزاق یا نمونه خون به راحتی قابل انجام است. پس از یادگیری سطح PH رحم می‌توانید از طریق رژیم غذایی آن را تنظیم کنید. تغییر رژیم غذایی و کم و زیاد کردن برخی مواد غذایی خاص می‌تواند به شما در دستیابی سطح PH مناسب رحم برای لقاح کمک کند.

غذاهای غنی از کلروفیل مصرف کنید
کلروفیل ترکیبی است که به گیاهان رنگ می‌دهد. کلروفیل به طور قابل توجهی سطح PH غذاهای اسیدی را بالا می‌برد به طوری که آنها قلیایی‌تر شوند. غذاهایی که مقدار زیادی کلروفیل دارند حاوی مارچوبه، خیار، کدو، نخود فرنگی و جعفری است. افرادی که مصرف زیاد گوشت یا لبنیات دارند از ترکیب این غذاها در رژیم غذایی خود بهره‌مند می‌شوند.

میوه‌ و سبزی بخورید
بیشتر سبزیجات و میوه‌ها قلیایی هستند و حاوی مقادیر زیادی نمک هستند که برای جلوگیری از اثرات منفی اسید عمل می‌کنند. از جمله سبزیجاتی که می‌توان در رژیم غذایی قرار داد شامل سبزیجات برگ سبز مانند کلم، کلم بروکلی، اسفناج و همچنین قارچ، سیب زمینی شیرین، فلفل و گل کلم هستند.
میوه‌هایی که ممکن است اسیدی به نظر برسند مانند لیمو و گریپ فروت در واقع اصلا اسیدی نیستند. سایر میوه‌های قلیایی شامل سیب، گلابی، موز، هلو و انگور است. میوه‌های اسیدی شامل تمشک و زغال اخته و هر میوه لعاب دار است.

پروتئین‌های قلیایی را از اسیدی جدا کنید
بسیاری از پروتئین‌ها اسید سولفوریک در بدن آزاد می‌کنند بنابراین آنها را اسیدی می‌کند. آنها شامل پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ، بوقلمون، ماهی و غذاهای دریایی هستند. سایر منابع پروتئینی اسیدی شامل اکثر لوبیاها، تخم مرغ، و آجیل‌هایی مانند فندق و گردوست.
پروتئین‌های قلیایی در تخم بلدرچین و اردک، توفو، آجیل‌هایی مانند بادام زمینی و بادام هستند. بیشتر دانه‌ها مانند دانه کدو تنبل و دانه آفتابگردان نیز قلیایی هستند.

لبنیات اسیدی هستند
غذاهای حاوی لبنیات اسید تولید می‌کنند. آنها شامل غذاهایی مانند پنیرهای سخت و نرم، شیر، ماست و بستنی هستند.

دانه‌های قلیایی را سوا کنید
دانه‌ها می‌توانند اسیدی یا قلیایی باشند. دانه‌های قلیایی شامل جو و کینوآ هستند. در حالی که دانه‌های اسیدی شامل ارزن، برنج قهوه‌ای و سفید، چاودار و هر ماده غذایی حاوی آرد فرآوری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل