نحوه فعالیت مدارس تهران در روزهای تعطیل


سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران نحوه فعالیت مدارس تهران را در روزهای تعطیل تشریح کرد و گفت: مدارس ما همه روزه با حضور حداقل دونفر از مسئولین مدرسه، فعال بوده و به کار عادی خود ادامه خواهند داد. تمام مدارس مکلف هستند با...

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران نحوه فعالیت مدارس تهران را در روزهای تعطیل تشریح کرد و گفت: مدارس ما همه روزه با حضور حداقل دونفر از مسئولین مدرسه، فعال بوده و به کار عادی خود ادامه خواهند داد. تمام مدارس مکلف هستند با استفاده از روش های نوین، آموزش را ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، مسعود ثقفی در این باره اظهارکرد: طی بخشنامه‌ای که دیروز به مدارس شهر تهران ابلاغ شد تمام مدارس موظف به بازگشایی مدرسه هستند و طی ساعات تعیین شده در بخشنامه یعنی بین ساعات 8 تا 12 باید مدیر مدرسه و یک نفر از کادر اداری حضور داشته باشند تا به ادامه روند آموزشی مدرسه بپردازند.

وی افزود: آموزش در مدرسه تعطیلی بردار نیست. صحیح است که همه ما درگیر بیماری شده‌ایم و مسائل مربوط به بیماری، همه زندگی‌ها را تحت الشعاع قرار داده اما وظیفه مدارس به عنوان پایگاه آموزشی ادامه فعالیت است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ما به دلایل و شرایط خاص شیوع بیماری کرونا امکان حضور معلمان و دانش آموزان را در مدرسه نداریم اما می‌توانیم از این وضعیت به عنوان فرصت استفاده و از روش‌های نوین آموزشی بهره برداری کنیم عنوان کرد: ما نمی‌توانیم آموزش را تعطیل کنیم.

ثقفی افزود: از مدیران و معلمانی که این کار را انجام می‌دهند قدردانی می‌کنیم. مدیر مدرسه رهبر آموزشی است و باید فرایند آموزشی را امتداد دهد. این نگرانی در خانواده‌ها هم وجود دارد و با توجه به تعطیلی‌های پیش آمده نگران آموزش فرزندان خود هستند؛ اما باید گفت که مدارس ما همه روزه با حضور حداقل دونفر از مسئولین مدرسه، فعال بوده و به کار عادی خود ادامه خواهند داد.

وی تاکید کرد که تمام مدارس مکلف هستند با استفاده از روش های نوین، آموزش را ادامه دهند. مدرسه پایگاه بزرگ اجتماعی است. امیدارم همه مدیران دلسوز مدارس این کار را هم به خوبی مدیریت کنند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره وضعیت بهداشتی مدارس نیز گفت: با توجه به اینکه اکنون تقریبا 10 روز است که هیچ دانش آموزی در مدرسه رفت و آمد نداشته، بنابراین نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد. ضمن اینکه مدیر و معاون مدرسه که در محل کار خود حاضر می‌شوند می‌توانند اتاق های خود را ضدعفونی کنند.

ثقفی درباره زمان پایان سال تحصیلی با توجه به تعطیلی های اخیر نیز گفت: مدت زمان سال تحصیلی جزو مباحث قانونی است که در موعد خودش، تصمیم گیری و اعلام نظر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو