گران‌ترین ساز موسیقی در جهان/ عکس


گران‌ترین ساز موسیقی در جهان/ عکس
یکی از سازهای استرادیواریوس که از گران قیمت ترین سازهای جهان هستند، به قیمت ۱۵٫۷ میلیون دلار به فروش رفت.

زمانی که نام استرادیواریوس به میان می آید ممکن است اهل موسیقی بالاخص موسیقی دانان با آن آشنا باشند. خانواده استرادیواری که از خاندان های ایتالیایی بوده اند، در تولید سازهای زهی مهارت خاصی داشته اند، که مشهور ترین عضو این خانواده آنتونیو نام داشته است. او در سال ۱۶۴۴ در ایتالیا متولد شد.

وی در سال ۱۶۶۶ نخستین ساز دست ساز خود را تولید کرد و روی برچسب آن در کنار نام خویش قید کرد که شاگرد نیکولو آماتی( فرزند آندرا آماتی از سازندگان بزرگ ویولن) است. ولی در سازهای دیگر به این رابطه ی استاد و شاگردی اشاره نکرده است. اسم وی در تمام سازهایش با قید سال ذکر شده است.

گران ترین ساز جهان در گذر زمان

به گزارش مجله بانگ، بعد از گذر زمان و با شروع دهه ی هشتاد، آنتونیو سازهای فوق العاده ای درست کرد که از میراث برجای مانده از او به شمار می روند. او از آنوقت به بعد سبک طراحی جدیدی پیدا کرد و قالب معین خودش را برای تولید وطراحی روی این سازها بدست آورد. طراحی او مبتکرانه و بسیار جدید بود، تاآنجا که به سرعت شهرتش فراگیر شد. او از المان های خاصی برای طراحی استفاده می کرد.

گران‌ترین ساز موسیقی در جهان/ عکس ویولن‌های استرادیواریوس ابداع آنتونیو

از فوت های کوزه گری در ساخت ویولن های استرادیواریوس سوراخ های صدای f شکل کاسه ویولن بود که اندکی بلند تر و به نسبت باریکتر از سایر ویولن ها بود. یا شکل بدنه ویولن ها من جمله تفاوتهایش با سازهای مشابه است، بدنه سازهای او با سایر سازها مشابه تفاوت چشمگیری داشتند و حتی بعضی از آنان قدری از حالت معمول بلندتر بود.

گران ترین ساز جهان در دست سازنده ای توانا

امروزه از سازهای آنتونیو بعنوان بهترین ویولن ها یاد می شود و همگی اذعان دارند که تولید صدای این سازها در شگفت انگیزی متحیر کننده است. امروزه سازهای باقی مانده از این سازنده؛ با نام نوازنده و نام خانوادگی استرادیواریوس نامگذاری شده و با نرخ های گزافی به فروش می روند. چندی پیش یکی از این سازها با مبلغ ۱۵٫۷ میلیون دلار به فروش رفت. آنتونیو استرادیواری که تا قبل از نود سالگی حدود ۱۰۰۰ ویولن، ۵۵ ویولونسل، ۱۲ عدد ویولا و دو عدد گیتار از او برجای مانده است.

گران‌ترین ساز موسیقی در جهان/ عکس

در تصویر فوق قسمتی از بقایای گیتار ساخته شده به وسیله آنتونی استرادیواری را مشاهده می کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...