استفاده از انرژی‌های مثبت فصل بهار برای عبور از استرس کرونا ویروس


استفاده از انرژی‌های مثبت فصل بهار برای عبور از استرس کرونا ویروس

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با تاکید بر استفاده از انرژی‌های مثبت در فصل بهار برای ایجاد انگیزه مجدد در مردم، خاطرنشان کرد: زیبایی بهار، کشور ما را بیش از همیشه زیباتر کرده و شکوفه‌ها خود نمایی و درختان در حال بیداری هستند و همه چیز به جز کرونا در عالی ترین حد ممکن قرار دارد.

دکتر محمدرحیم کدیور در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تاکید بر پرهیز از حضور در اجتماعات و ارتباط با افراد بیمار در شرایط فعلی، گفت: مردم از بهار دلپذیر حداکثر استفاده را برای تازه شدن جان و روح داشته باشند.

او با بیان اینکه فصل بهار و زیبای‌های آن موجب سرزندگی و تولد دوباره زمین و ایجاد انگیزه‌ در جان آدمی می‎شود، ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر آرامش به کشور بازگردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: کرونا ویروس ممکن است در پوشش یک سرما خوردگی ملایم، تنفسی شدید و یا حتی هیچ علائمی بروز پیدا کند، لذا پیشگیری مهمترین کاری است که باید انجام دهیم.

کدیور با بیان اینکه این بیماری با ذرات تنفسی مانند سرفه و عطسه و صحبت کردن و لمس سطوح آلوده به دیگر افراد سرایت می‌کند، تاکید کرد: افراد بیمار در خانه بمانند و از حضور در اجتماعات خودداری و همچنین تمام وسایل مشترک را سایر اعضای خانه جداسازی کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از ماسک به ویژه در زمان تردد در مکان‌های عمومی ضرورت دارد یا نه؟ گفت: استفاده از ماسک به صورت همگانی توصیه نمی‌شود و تنها برای افرادی که دارای علائم بیماری تنفسی هستند، پیشنهاد می‌شود.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان ادامه داد: استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس که امکان دارد بیمار یا بیمارانی رعایت نکنند، لازم است.

کدیور گفت: ماسک N۹۵ باید تنها در دسترس کادر درمانی بیمارستان‌ها که با ترشحات بیماران مشکوک کووید 19 قرار دارند، باشد و برای همه افراد استفاده آن توصیه نمی‎شود.

او بهترین راه پیشگیری را رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از حضور افراد آلوده در اجتماعات و محیط های باز دانست و افزود: باید تصور کرد که در همه شهرها این بیماری منتشر شده و همگان ملزم به پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی هستند.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به اینکه این ویروس با ترشحات تنفسی منتشر می‌شود باید تلاش کنیم تا ترشحات تنفسی در زمان سرفه، عطسه و صحبت کردن به اطراف پخش نشود و به طور مستمر دست‌ها با آب و صابون شسته شود و پس از آن با دستمال کاغذی دست‌ها را خشک و سپس آن را در سطل زباله انداخت.

کدیور همچنین با بیان اینکه این ویروس در محیط تا ۹ روز هم امکان زنده بودن دارد، به همین دلیل علاوه بر شستن دست‌ها به طور مستمر باید سطوح را هم ضدعفونی کرد، تاکید کرد: مردم بیشتر از اینکه دنبال اخبار چگونگی پخش بیماری باشند، باید به فکر رعایت مسائل بهداشتی و عدم تماس با ترشحات تنفسی و شستن دست‌ها با آب و صابون به طور مداوم باشند.

او ادامه داد: راههای پیشگیری به میزان کافی آموزش داده شده و امروز باید سعی در اجرای آن توسط خود و خانواده باشیم تا به شکل عملیاتی کار دنبال شود.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان یادآور شد: در شیراز ۹ مرکز ارجاع به همراه اورژانس‌های بیمارستان‌های دولتی آموزش کافی گرفته‌اند و افراد مشکوک می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.پزشکان خانواده آموزش‌های لازم را فرا گرفته و می‌توانند در این شرایط کمک زیادی کنند.گروه علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز آخرین موارد علمی لازم را به اطلاع مسئولان می‌رسانند.

کدیور در خصوص استفاده از دستکش به طور گسترده نیز عنوان کرد: اگر دست‌ها مرتب ضدعفونی شوند، بهتر از استفاده از دستکش است.چون استفاده از دستکش‌ اطمینان کاذب ایجاد می‌کند و امکان دارد افراد با همان دستکش آلوده صورت و یا ماسک خود را آلوده کنند.

او مجددا از مردم خواست تا نسبت به آمار بیماران مبتلا و مرگ و میر حساس نباشند و از پخش شایعات و اطلاعات غیرضرور، طعنه زدن و...غیره خودداری کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: با توجه به تجریبات چین، از همه مردم می‌خواهیم که تمام توان خود را در آموزش جامعه و عمل به راههای پیشگیری قرار دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا