آموزش تماس تصویری در واتساپ ؛ چگونه در واتس اپ مکالمه تصویری داشته باشیم؟


مطلب آموزش تماس تصویری در واتساپ ؛ چگونه در واتس اپ مکالمه تصویری داشته باشیم؟ برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ تماس تصویری در واتساپ چگونه میسر است؟ در این مقاله با ما باشید تا شما را با زیر و بم تماس صوتی و تصویری در واتساپ آشنا کنیم. واتساپ یکی از...

تماس تصویری در واتساپ چگونه میسر است؟ در این مقاله با ما باشید تا شما را با زیر و بم تماس صوتی و تصویری در واتساپ آشنا کنیم.

واتساپ یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در سرتاسر دنیا است که امکانات و قابلیت های متعددی را داراست. یکی از این قابلیت ها امکان برقراری تماس تصویری در واتساپ به شرط اتصال اینترنتی می باشد. در این نوشتار آموزش تماس تصویری واتساپ را بررسی می‌کنیم.

با این قابلیت به راحتی در هرجایی از دنیا می توانید با دوستان خود برقراری تماس تصویری واتساپ با کیفیت و رایگان را تجربه کنید که البته ممکن است هزینه اینترنت از طرف اپراتور اینترنت شما اعمال شود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش تماس تصویری واتساپ و بررسی مشکلات تماس تصویری واتساپ بپردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش تماس تصویری در واتساپ

چگونه در واتساپ تماس ویدئویی برقرار کنیم؟

از مدتها پیش، برقراری تماس صوتی به اپلیکیشن پیام رسان واتساپ اضافه شد تا این برنامه پتانسیل لازم به منظور رقابت با سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان نظیر وایبر (Viber) را داشته باشد. با گذشت زمان کمی واتساپ یک قدم رو به جلو برداشت و از قابلیت برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری رونمایی کرد. در این نوشته آموزش تماس تصویری واتساپ را مرور می‌کنیم.

بنابراین شما هم اکنون می‌توانید با نصب اپلیکیشن واتساپ در گوشی یا تبلت خود و با اتصال اینترنتی نسبت به برقراری تماس تصویری در واتساپ اقدام کنید. آموزش تماس ویدئویی واتساپ بسیار ساده است: با تماس ویدئویی از این طریق می توانید با دوست خود تماس بگیرید و یکدیگر را در صفحه نمایش گوشی هوشمند خود ببینید. شبیه کاری که سالهاست در اسکایپ انجام می دهید.

آموزش تماس تصویری در واتساپ ؛ چگونه در واتس اپ مکالمه تصویری داشته باشیم؟

تماس تصویری در واتساپ با سه سیستم عامل اصلی موبایل قابل دسترسی است: تماس تصویری واتساپ اندروید، تماس تصویری واتساپ iOS و تماس تصویری در واتساپ در ویندوز فون. همین قابلیت باعث می شود که واتساپ یکی از بهترین اپلیکیشن های میان پلتفرمی برای تماس های ویدئویی باشد. این قابلیت کاملا رایگان است و برای استفاده از آن نیازی نیست که هیچ پولی بپردازید. با این حال تماس ویدئویی نیاز به اینترنت دارد در نتیجه دیتا گوشی شما را مصرف می کند.

از واتساپ بیشتر بدانید:‌

آموزش انتقال اکانت واتساپ

راهنمای استفاده از واتس اپ وب

ارسال ویدئو با حجم بالا از طریق واتس اپ

آموزش برقراری تماس تصویری در واتساپ

آموزش تماس تصویری واتساپ امر چندان پیچیده‌ای نیست و شما به سادگی قادر به انجام آن خواهید بود. به منظور استفاده از قابلیت انجام مکالمه ویدیویی یا همان برقراری تماس تصویری در واتساپ باید حتما جدیدترین نسخه از این اپلیکیشن پیام رسان را در دستگاه هوشمندتان نصب کنید.

بنابراین ابتدا بنا به شرایط خود نسبت به دانلود نسخه جدید اندرویدی یا IOS برنامه واتساپ اقدام کنید سپس با اجرا برنامه به لیست مخاطبین خود در واتساپ مراجعه کنید و مخاطبی را که تمایل به برقراری تماس دارید را انتخاب کنید. پس از ورود به پنجره مکالمه با مخاطب مد نظر، به نوار بخش فوقانی صفحه دقت کنید. در این بخش یک آیکون با نماد تلفن وجود دارد که از طریق قادر به برقراری تماس صوتی خواهید بود.

همچنین به منظور برقراری تماس تصویری در واتساپ کافیست که آیکون Video Call را انتخاب نمایید. بدین صورت می‌توانید به برقراری تماس تصویری در واتساپ بپردازید. تماس تصویری واتساپ به صورت پیش فرض از دوربین جلوی گوشی شما استفاده می کند که البته شامل فلش دوربین جلو نمی شود. اما شما می توانید دوربین پشت گوشی را با ضربه زدن روی صفحه نمایش فعال کنید.

آموزش تماس تصویری در واتساپ ؛ چگونه در واتس اپ مکالمه تصویری داشته باشیم؟

همچنین می توانید میکروفون را بی صدا کنید تا شخص مقابل فقط تصویر شما را ببیند ولی صدای شما را نشنود. برای خاموش کردن صدا از اسپیکر از دکمه های کنترل صدا استفاده کنید.

سرعت اینترنت در تماس ویدئویی تفاوتی ایجاد می کند. واتساپ سرعت شما را محاسبه کرده و بر اساس آن کیفیت ویدئو را تنظیم می کند. این قابلیت تغییر بزرگی در کیفیت تماس ایجاد می کند. ما تماس ویدئویی واتس اپ را روی شبکه های 4G، 3G و 2G امتحان کردیم، و روی هر سه آن ها کیفیت خوب بود.

کیفیت ویدئویی 2G ضعیف و پیکسلی بود، اما آنقدر خوب بود که بتوان گفت روی صفحه چه اتفاقی در حال افتادن است. نداشتن تاخیر یکی از نکات بسیار مثبت این تماس تصویری واتساپ است. تمرکز واتساپ روی این است که کیفیت تماس های ویدئویی را تا جایی که امکان دارد بهبود بخشد. در نتیجه اگر بتواند این کار را انجام می دهد و دریغ نخواهد کرد.

این موضوع باعث مصرف بیشتر دیتا می شود. اگر از وای فای استفاده نمی کنید دیتا شما ممکن است خیلی سریع تمام شود. به طور متوسط یک تماس یک دقیقه ای روی 4G پنج مگابایت، روی اینترنت 3G سه و نیم مگابایت و روی اینترنت 2G سه مگابایت مصرف می کند. این نکته‌ای است که باید در آموزش تماس تصویری واتساپ به آن اشاره می‌کردیم. البته این ارقام اصلا بد نیستند و بسیار کمتر از حالت عادی است.

طراحان برنامه سلیقه و نظر خاطب را در استفاده از تماس صوتی و تصویری در واتساپ در نظر گرفته اند. همین موضوع آموزش تماس تصویری واتساپ را سرعت می‌بخشید. بصورتی که اگر در حال مکالمه صوتی هستید میتوانید بدون قطع تماس صوتی آن را به تماس تصویری و یا بالعکس تغییر دهید.

برای تبدیل یک تماس صوتی به تصویری در هنگام تماس صوتی، تماس تصویری را بزنید آن وقت مخاطب تماس صوتی شما درخواست تبدیل تماس تصویری شما را می‌بیند و می‌تواند آن را قبول یا رد کند. همچنین برای تبدیل تماسی تصویری به صوتی در حین برقراری تماس تصویری، خاموش کردن دوربین را بزنید که مخاطب تماس تصویری را با خبر می‌کند وقتی مخاطب دوربینش را خاموش می‌کند، تماس به یک تماس صوتی تبدیل خواهد شد.

آموزش تماس تصویری گروهی در واتساپ

تماس تصویری گروهی در واتساپ چگونه ممکن است؟

امکان برقراری تماس تصویری گروهی در واتساپ، یکی دیگر از جذابیت های این اپلیکیشن است. با این قابلیت میتوان تماس های تصویری تا حداکثر ۴ نفر با دیگران برقرار کرد. برای برقراری تماس تصویری گروهی در واتساپ با یک گروه، به گروهی که می‌خواهید با آن تماس تصویری بگیرید، بروید و تماس گروهی را بزنید.

مخاطبینی را که می‌خواهید به تماس اضافه کنید، انتخاب یا جستجو کنید و تماس تصویری را بزنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که شما نمی‌توانید مخاطبی را حین تماس تصویری گروهی حذف کنید و خود مخاطب باید برای خروج از تماس، تلفنش را قطع کند.

آموزش تماس تصویری در واتساپ ؛ چگونه در واتس اپ مکالمه تصویری داشته باشیم؟

یک نکته بسیار مثبت دیگر در برقراری تماس تصویری گروهی در واتساپ قابلیت چند کاره است. بیشتر تماس های ویدئویی گوشی های هوشمند شما را وادار می کنند که تنها تماس برقرار کنید و نه کار دیگر بنابراین نمی توانید همزمان چند کار را انجام دهید. اما واتساپ چنین محدودیتی ندارد.

در حالی که واتساپ به یک گوشی هوشمند و اتصال اینترنت فعال نیاز دارد، می توانید روی کامپیوتر نیز از آن استفاده کنید. اما تماس ویدئویی را پشتیبانی نمی کند، چه برسد به تماس تصویری گروهی در واتساپ وب. اما دیگر اپلیکیشن ها مانند اسکایپ یا فیس تایم روی هر دو کامپیوتر و گوشی قابل استفاده هستند و می توانید با هردو آن ها تماس ویدئویی برقرار کنید. این مشکل ممکن است برای برخی دردسر ساز باشد.

آموزش ذخیره کردن تماس تصویری در واتساپ

آموزش ذخیره کردن تماس تصویری در واتساپ

آیا ذخیره کردن تماس تصویری در واتساپ ممکن است؟ در پاسخ باید گفت بله. با استفاده از برنامه های خارجی می توانید تماس های تصویری و صوتی برنامه محبوب WhatsApp را ذخیره کرده و بارها و بارها به تماس های خود گوش دهید. برای دخیره کردن تماس تصویری در واتساپ خود، ابتدا نیاز است که یک برنامه ضبط رکوردر را روی تلفن همراه خود نصب کنید. ما برنامه هایی را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آنها ذخیره کردن تماس تصویری در واتساپ میسر میشود.

WhatsApp Call Recorder یک برنامه مبتنی بر Android است که به کاربران امکان ذخیره کردن تماس تصویری در واتساپ را میدهد. این برنامه بسیار ساده و در عین حال کارآمد است که به شما اجازه می دهد تا مکالمات WhatsApp خود را به راحتی و در فایل های ۳gp با کیفیت ضبط کنید.

Cube Call Recorder نیز به شما امکان می دهد تا به راحتی تماس های تلفنی و مکالمات ورودی و خروجی خود را در برنامه های محبوب VOIP ضبط کنید. شما می توانید با این برنامه به ذخیره کردن تماس تصویری در واتساپ بپردازید. علاوه بر این، تماس های خود در برنامه های پیام رسان مانند Skype، Viber، Hangouts، Facebook، IMO، KAKAO، Telegram، Skype Lite را نیز ضبط نمایید.

بیشتر بخوانید:

آموزش پاک کردن پیام در واتس اپ آموزش کار با واتس اپ آموزش حذف اکانت واتس اپ

.

گردآوری: techrato

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...