کشته شدن چهار آواره در تیراندازی مرزبانان یونانی


کشته شدن چهار آواره در تیراندازی مرزبانان یونانی

خبرگزاری آریا- پلیس مرزی یونان همچنان برای جلوگیری از ورود هزاران آواره‌ای که از ترکیه عازم اروپا هستند از گاز اشک آور و گلوله واقعی استفاده می‌کند.

کشته شدن چهار آواره در تیراندازی مرزبانان یونانی

خبرگزاری آریا- پلیس مرزی یونان همچنان برای جلوگیری از ورود هزاران آواره‌ای که از ترکیه عازم اروپا هستند از گاز اشک آور و گلوله واقعی استفاده می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، پلیس مرزی یونان همچنان برای جلوگیری از ورود هزاران آواره ای که از ترکیه عازم اروپا هستند از گاز اشک آور و گلوله واقعی استفاده می‌کند. طی دو روز گذشته چهار آواره از جمله یک کودک به ضرب گلوله پلیس یونان جان خود را از دست داده اند.
سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اعلام کرد: تا ساعت 13:50 به وقت محلی روز دوشنبه 117 هزار و 677 مهاجر از طریق مرز ادیرنه خاک ترکیه را ترک کرده اند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز دیشب در کنفرانس خبری مشترک با بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان تاکید کرد که مرز‌های ترکیه برای عبور پناهجویان به سمت اروپا باز است و ترکیه دیگر این مرز‌ها را نخواهد بست.
دولت یونان نیز اعلام کرده برای جلوگیری از ورود مهاجران مصمم است و برای حفاظت از مرز‌های خود به هر ابزاری متوسل خواهد شد.
گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است سرگردانی هزاران مهاجر در شرایط سخت آب و هوائی، بی آب و غذا ادامه دارد و آن دسته از مهاجران که قصد داشتند از طریق رودخانه مریچ و دریای اژه خود را به جزایر یونان و بلغارستان برسانند در بین راه با ممانعت گارد ساحلی یونان مواجه و سرگردان شده و مجبور به بازگشت شده اند.

اروپا تسلیم باج خواهی ترکیه نخواهد شد
سخنگوی کمیسیون مهاجران اتحادیه اروپا به آنکارا هشدار داد، تسلیم باج خواهی ترکیه یا هراس از آن نخواهد شد.
ماگاریتس شیناس از برلین گفت: هر بار اتحادیه اروپا مثل الآن مورد آزمون قرار می‌گیرد، باید وحدت و انسجام آن حفظ شود. به ویژه پس از آنکه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد، دیگر به توافقی که مانع ورود پناهندگان به کشور‌های اتحادیه اروپا می‌شود، پایبند نیست.
در همین زمینه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد: استفاده ترکیه از (گزینه) پناهندگان برای اعمال فشار بر اتحادیه اروپا پذیرفتنی نیست. آژانس اروپایی نظارت بر مرز‌ها نیز اعلام کرد: برای کمک به یونان در زمینه برخورد با موضوع هزاران مهاجر عملیات مرزی را آغاز خواهد کرد.

رفتار غیر انسانی با آوارگان در ترکیه
آوارگانی که ترکیه به آن‌ها گفته بود مرز‌ها باز است و می‌توانند به یونان بروند با رفتاری غیر انسانی و توهین آمیز روبرو شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!