درباره کوچینگ مدیران و رویکرد مدیران در سال 2020 چه می‌دانید؟


درباره کوچینگ مدیران و رویکرد مدیران در سال 2020 چه می‌دانید؟

اگر بخواهیم به زبان ساده کار یک کوچ با تخصص مدیران را تعریف کنیم، می‌توان گفت که کار یک کوچ مدیران، کمک به مدیران سازمان‌ها و کسب‌وکارها، برای ایجاد تغییرات مؤثر و بلندمدت درزمینهٔ رفتارهای فردی، مدیریتی و رهبری است که خروجی این فرآیند، بهبود عملکرد مدیر درزمینه‌های مختلف و به دنبال آن سازمان است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مس‌چی، مدیران امروز، تمایل بسیاری به تغییر شیوه‌­های مدیریت سنتی و اقتدارگرا و ارتقا مهارت­‌های رهبری دارند. یادگیری مهارت‌ های کوچینگ مدیران سازمان را قادر می­‌سازد که در انجام امورات توانمندتر گشته و نه‌تنها به کارمندان خود کمک نمایند به اهداف خود دست ­یابند، بلکه با تقویت مهارت­هایی همچون گوش شنوا، قدرت سؤال کردن، بازخورد دادن، تشویق و تبریک و ... قادر شوند یک رابطه قوی و حمایتی با کارکنانشان برقرار سازند.

ظرفیت­های بالقوه آن­ها را شناخته و مسئولیت‌پذیری را در آن­ها افزایش دهند؛ و بدین‌وسیله کارمندان بتوانند شایستگی‌های خود را توسعه دهند. در این صورت است که کارکنان شادتر و با بهره‌­وری بیشتری خواهید داشت که از زمانشان بهتر استفاده می­‌کنند و وقت مرده کمتری دارند.

درباره کوچینگ مدیران و رویکرد مدیران در سال 2020 چه می‌دانید؟

تمرکز در کوچینگ مدیران، بر نیازهای مدیر و نیازهای سازمان است و نه به‌تنهایی بر نیازهای مدیر؛ چراکه این نیاز می‌تواند کاملاً نیاز شخصی او باشد. در کوچینگ مدیران، اهداف و نیازهای مطرح‌شده در جلسات از طرف مدیر، باید همواره با اهداف استراتژیک سازمان مرتبط و همسو باشد.

اگر شما مدیری هستید که به دنبال استخدام یک کوچ برای بهبود عملکرد خود و کسب‌وکارتان هستید، به هفت ویژگی مهم زیر در هنگام انتخاب کوچ خود، دقت کنید:

اعتمادبه‌نفس: یک کوچ مدیران مؤثر باید مستقل، هدفمند و در ایجاد ارتباطات مؤثر با مدیران، توانمند باشد؛ همچنین دانش علم کوچینگ را همراه با تجارب حرفه‌ای، دارا باشد.

مثبت اندیشی: کوچ مدیران باید شخصی خوش‌بین و دارای روحیه شاد و اندکی بذله‌گو باشد؛ همچنین قدرت تخیل قوی و توانا در ایجاد امید در مراجع خود باشد.

هدف‌گرا: انسانی هدفمند بوده و در دستیابی به اهداف و در مقابله با چالش‌ها استوار باشد.

قدرتمند در تعیین مرزهای خود: کوچ باید توانایی معرفی کامل خود را همراه با تعیین مرزها و محدودیت‌های شخصی خود داشته باشد؛ درعین‌حال که مرزهای خود را حفظ و از آن‌ها دفاع می‌کند، به مرزهای دیگران نیز احترام قائل باشد.

مهارت‌های بین فردی حرفه‌ای: همدلی با مراجعین و توجه به احساسات و نگرانی‌های آن‌ها، از طریق گوش دادن مؤثر و پرسیدن سؤالات قدرتمند.

روشن‌فکر و انعطاف‌پذیر: دارای قدرت درک بالا و پذیرای دیدگاه‌های مختلف افراد باشد و قدرت توجه تمرکز به مسائل و نگرانی‌های مهم مراجع را، داشته باشد؛

حفظ اصالت: محرمانگی، پایبندی به اصول اخلاقی، صداقت و اعتماد را در جلسات رعایت نماید.

درباره کوچینگ مدیران و رویکرد مدیران در سال 2020 چه می‌دانید؟

مزایای کوچینگ مدیران برای مدیران سازمان‌ها

مشخص کردن نقاط قوت مدیران و مشخص شدن نقاط قابل‌بهبود

بالا بردن سطح نقاط قوت و بهبود عملکرد

ایجاد استراتژی اجرایی همراه با برنامه عملی و ایجاد تعهد و مسئولیت‌پذیری برای کمک به حفظ روند

اتخاذ و یا تقویت مهارت‌های ضروری مدیریت

تغییرات رفتاری مثبت و پایدار

یادگیری مهارت‌های کوچینگ به‌عنوان مدیر

برنامه‌ریزی و توسعه حرفه‌ای مدیر

ایجاد توازن بیشتر میان کار و زندگی

گرفتن پشتیبانی و بازخورد مداوم و منظم از طریق کوچینگ مدیران که رشد حرفه‌ای را قطعی می‌کند

همان‌طور که می‌دانید اطلاعات مفیدی در مورد مدیریت کسب‌ و کار را می‌توان از اینترنت هم‌کسب کرد اما این اطلاعات و توصیه‌ها بر اساس بازار و سازمان شما نوشته‌نشده و در عمل هم چندان مفید نیست. در مقابل، کوچینگ با تجربه و ابزارهای مهارتی، کسب‌وکار و بازار شما را می‌سنجد، جایگاه فعلی مجموعه و اعضای تیم را بررسی می‌کند و متناسب با نیازتان نقشه راه را ترسیم می‌کند و البته در این مسیر شما را همراهی خواهد کرد.

خبر خوب برای دوستانی که علاقه‌مند به آموزش‌های کوچینگ و تغییرات مثبت در جنبه‌های فردی و کسب‌ و کارشان هستند!
مدرسه توسعه فردی و کسب‌ و کار علی مس‌چی مجری سمینارها و دوره‌های تخصصی کوچینگ توسعه فردی و کسب‌وکار در ایران و باسابقه آکادمیک و جامعه آماری بالا، هرساله کانون توجه دانش پذیران جویای تغییر و رشد از سراسر کشور است.

این دوره‌ها مخصوص علاقه‌مندان و صاحبان کسب‌وکار و همه‌کسانی که قصد ایجاد تغییرات مثبت در زندگی فردی و کسب‌وکارشان رادارند، طراحی‌ شده است. با شرکت در رویدادهای کوچینگی، شبکه‌سازی و ارتباط با کوچ‌های مدرسه توسعه فردی و کسب‌وکار علی مس‌چی این فرصت را خواهد داشت تا از حضور افراد متخصص و فضای آموزشی در جهت توسعه فردی و سازمانی بهره‌مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟