سامانه استانی اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد


سامانه استانی اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد

ارومیه- ایرنا- سامانه استانی اطلاع‌رسانی بیماری کرونا با هدف آموزش همگانی و آگاهسازی مناسب در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این سامانه با شماره ۳۱۳۳ به سوالات مردم پاسخ می‌دهد.

جواد آقازاده افزود: در این مرکز به سوالات شهروندان درباره ابعاد مختلف بیماری کرونا به سه زبان ترکی، فارسی و کردی پاسخ لازم داده می‌شود.

وی بیان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز، میزان مراجعه مردم به مراکز درمانی و همچنین نگرانی مردم در خصوص بیماری کرونا کمتر شود.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۲ هزار و ۳۳۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز ۱۲۴ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش پنج نفر مثبت اعلام شده بود؛ از این تعداد نیز چهار نفر با بهبودی از بیمارستان مرخص شده و تنها یک بانوی ۷۰ ساله با حال عمومی خوب در ارومیه تحت درمان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند