احتمال افزایش بیماران کرونا در ایلام وجود دارد


احتمال افزایش بیماران کرونا در ایلام وجود دارد

ایلام- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان 2 نفر و افراد مشکوک به این بیماری نیز 18 نفر است که با اعلام نتیجه آزمایش ها احتمال افزایش آنها وجود دارد.

دکتر محمد کریمیان روز سه شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: شهرستان های ایلام، آبدانان و ایوان بیشترین آمار مشکوک به بیماری کرونا را به خود اختصاص دادند که البته دلایل آن باید بررسی شود.

وی افزود: در این راستا باید کنترل و نظارت بر مبادی ورودی شهرها با دقت بیشتر و برنامه ریزی بهتر و همچنین همکاری دستگاه های ذیربط افزایش یابد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ بسته ۵۰۰ سی سی الکل به دادستانی، بهداشت و درمان و سپاه تحویل داده شده است.‌

دکتر مهتاب شاهماری افزود: با همت دادستانی مرکز استان، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی از ساعت ۱۳ در داروخانه های ذیل تعداد محدودی بطری نیم لیتری الکل ویژه ضد عفونی دست ها به قیمت ۱۵ هزار تومان با ارائه کارت ملی سرپرست خانوار به مردم عرضه می شود.

به گفته وی، داروخانه نقدی واقع در بلوار سیدالشهدا، داروخانه یزدانی فر واقع در درمانگاه آریا در چهار راه رسالت و درمانگاه شهدا واقع در میدان شهدا ایلام آماده توزیع اقلام بهداشتی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه شامل تشدید مراقبت و بیماریابی در سطح استان در مبادی ورودی زمینی و هوایی در شهرستان های ایوان، دهلران، چرداول، دره شهر، مهران و ایلام، ارسال پیگیری جوابیه نمونه های بیماران مشکوک به کرونا و اطلاع به فوکال پوینت، اجرای تمام فعالیت ها و دستورالعمل ها به صورت آبشاری در تمام سطوح دانشگاه، پیگیری مکرر اطرافیان و افراد در تماس با بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا جهت قطع زنجیره انتقال ویروس است.

دکتر جمیل صادقی فر افزود: پیگیری تدارک کیت نمونه‌گیری و داروهای ضروری از وزارت بهداشت برای بیماران مبتلا به کرونا از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

به گفته وی، انجام هماهنگی های لازم با مدیر درمان تامین اجتماعی و مراکز طب کار خصوصی و مکاتبه جهت لغو موقت اسپیرومتری در انجام معاینات سلامت شغلی، تشدید نظارت بر کارگاه ها و پروژه ها با اولویت کارگاه هایی دارای خوابگاه، رستوران آشپزخانه، اجرای برنامه‌های آموزشی و نظارتی در محل کارگاه ها جهت شاغلین و کارگران از دیگر اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیماری کرونا است.

دکتر صادقی فر گفت: همچنین گندزدایی و ضدعفونی مرتب کلیه مکان های حساس مانند فرودگاه، مدارس، ترمینال ها، بیمارستان ها، تشکیل کمیته های مرتبط و کارگروه جهت گروه های هدف مادر های باردار فشار خونی دیابتی مزمن و راه اندازی مراکز داده ور شهرستانها به صورت فعال (مراکز ۱۶ ساعته) انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید