وعده کرونایی قائم مقام وزیر صنعت به مردم


وعده کرونایی قائم مقام وزیر صنعت به مردم

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی با بیان اینکه در حال تولید اقلام بهداشتی برای جبران کمبودها در بازار هستیم، گفت: ضمن اینکه اقداماتی برای واردات ماسک انجام شده است که امیدواریم با مجموعه این اقدام مشکلات به زودی مرتفع شود.

وعده کرونایی قائم مقام وزیر صنعت به مردم
به گزارش پول نیوز، حسین مدرس خیابانی در مورد اینکه وزارت صنعت دائما از افزایش تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و الکل خبر می‌دهد، اما این اقلام در بازار به قدر کافی موجود نیست، گفت: تدارکات لازم برای جوابگویی به نیازهای مردم در حال انجام است و در روزهای آینده این مشکلات حل خواهد شد.

* تعرفه واردات ماسک صفر شده است

قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: برای تامین ماسک مورد نیاز، واردات این کالا تسهیل شده و تعرفه واردات آن صفر شده است.

وی افزود: واردات ماسک پیش از این انجام نمی‌شد و واردکننده متخصص در این حوزه نداشته‌ایم، اما در حال حاضر با توجه به نیاز موجود واردکنندگان اقلام پزشکی برای واردات این کالا در حال انجام اقدامات لازم هستند.

* احتمال واردات ماسک از کانادا و انگلستان
مدرس خیابانی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بیشتر کشورهای دنیا براثر شیوع بیماری کرونا با کمبود ماسک مواجه شده‌اند، آیا امکان تامین و واردات ماسک وجود دارد، گفت: البته در این شرایط کار سخت است، اما برخی کشورها از جمله کانادا و انگلستان برای صادرات ماسک به ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اظهار داشت: ضمن اینکه برای تولید ماسک در داخل بسیج شده‌ایم و روزانه 300 هزار ماسک n95 که مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است، در کشور در حال تولید است و این ماسک‌ها پس از تولید در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

مدرس خیابانی بیان داشت: علاوه بر ماسک‌های n95 ماسک‌های جراحی معمولی هم در حال تولید است، ضمن اینکه تمام تولید‌کنندگان داخلی برای افزایش تولید بسیج شده‌اند.

وی اظهار داشت: تولید‌کنندگان پوشاک هم برای تولید ماسک‌های جراحی در حال انجام اقدامات لازم هستند و قطعا با این اقدامات تولید افزایش می‌‌یابد.

* توزیع ژل و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه‌های منتخب

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی در پاسخ به این سوال که در مورد مواد ضدعفونی کننده چه توضیحی دارید، و به چه دلیل علیرغم اینکه مدام اخباری مبنی بر سه برابر شدن تولید در واحدهای تولیدی شنیده می‌شود، اما به شدت کمبود این اقلام وجود دارد، گفت: وزارت بهداشت تاکنون برای توزیع ژل و مواد ضدعفونی کننده به بیمارستان‌ها تمرکز داشت، اما ما از وزارت بهداشت خواستم تا شبکه توزیع برای اقلام ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌هم تعریف شود که براین اساس در چند روز اخیر مقرر شد تا علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ژل و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها هم عرضه شود.

مدرس خیابانی اظهار داشت: براین اساس عرضه ژل و مواد ضدعفونی کننده در 700 داروخانه منتخب آغاز شده است.

* وضعیت تولید الکل نیز بهتر می‌شود

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی در پاسخ به این سوال که برای جبران کمبود الکل چه اقداماتی انجام شده است، گفت: صادرات ممنوع شده و تولید در حال بهبود است، برای چند برابر شدن تولید اقدامات زیادی انجام شده و به زودی مشکلات این بخش هم مرتفع خواهد شد.

وی افزود: اما یکی از مشکلات در این خصوص این است که استانداران اجازه جابه‌جایی الکل و مواد ضدعفونی کننده را نمی‌دهند که البته پیرو این مساله وزارت کشور ابلاغ کرد که که استانداران حق ممانعت از جابه‌جایی الکل و مواد ضدعفونی کننده را ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که این اقدام استانداران به چه دلیل است، گفت: آنها می‌خواهند که این مواد در استان خودشان مصرف شود، در حالی که باید نگاه در این شرایط ملی باشد.

مدرس خیابانی در پاسخ به این سوال که چرا ژل ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها افزایش یافته است، گفت: تقاضای زیاد موجب افزایش قیمت شده که قطعا با افزایش تولید قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

* وزارت ارشاد برای ماسک و مواد ضدعفونی کننده قیمت ارشادی اعلام می‌کند
وی در پاسخ به این سوال که در برخی داروخانه ماسک n95 به قیمت سی هزار تومان عرضه می‌شود دلیل چیست، گفت: برای حل این مشکلات مقرر شده تا وزارت بهداشت برای ماسک و ژل‌های ضدعفونی کننده قیمت ارشادی اعلام کند، ضمن اینکه با افزایش تولید قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

مدرس خیابانی در پاسخ به این سوال که علیرغم تمام اقدامات برای تولید ماسک چرا وزیر بهداشت اعلام کرده که فعلا یک میلیون ماسک تحویل گرفته، بیان داشت: با افزایش تولید هر روز دریافتی‌ها آن‌ها در این بخش افزایش خواهد یافت.

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی در پاسخ به این سوال که نظارت بر توزیع اقلام بهداشتی بر عهده کدام وزارت‌خانه است، گفت: بر عهده وزارت بهداشت است اما وزارت صنعت و سازمان تعزیرات اعلام کرده که در این راستا به آنها کمک می‌کند.

وی بیان داشت: با توجه به محدودیت‌های قانونی بازرسان وزارت صنعت امکان بازرسی داروخانه‌ها را ندارند، اما در این شرایط در کنار وزارت بهداشت هستند و به آنها کمک می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی