حال عمومی فرد مبتلا به کرونا در رفسنجان رو به بهبودی است


حال عمومی فرد مبتلا به کرونا در رفسنجان رو به بهبودی است

کرمان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: حال فرد مبتلا به ویروس کرونا که در بیمارستان علی ابن بیطالب این شهر بستری شده رو به بهبودی است.

علی اسماعیلی ندیمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: روز گذشته با ارسال نمونه تست مشکوک به کرونای شخصی در رفسنجان به آزمایشگاه کرمان، تست وی مثبت اعلام شد که خوشبختانه الان حال عمومی وی رو به بهبودی است و چند روز آینده مرخص می شود.

وی ادامه داد: همه ساله در این فصل سرما بیماران عفونی اطفال فوق العاده زیاد داشتیم اما امسال همین رعایت های بهداشتی توسط مردم موجب شده که روز گذشته ۵ بیمار بستری در بخش اطفال داشته باشیم.

اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: این نشان می دهد که رعایت بهداشت فردی در کاهش بار بیماری موثر است و با هماهنگی مردم و رسانه ها بیماری کرونا را نیز شکست خواهیم داد.

وی به مردم توصیه کرد: نکات بهداشتی را رعایت و حفاظت های شخصی را انجام دهند و نیازی به اضطراب و نگرانی بیش از حد در خانواده ها نیست.

به گفته وی شرط اصلی این است که مردم رعایت کنند و سفرهای غیرضروری داخل شهری و خارج شهری را کنسل کنند.

اسماعیلی ندیمی افزود: امن ترین جا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا خانه است اگر کسی تب دارد خود را در خانه قرنطینه کند و بستری باشد.

وی با اشاره به اینکه الان موقع سفر نیست و تا ۴۰ روز آینده مراقب سلامتی خود باشید ادامه داد: مردم رفتارشان را تغییر دهند درست است تغییر رفتار کمی سخت است اما برای حفظ سلامتی خود، فرزندان و جامعه در رفتار خود تجدید نظر کنند الان موقع مسافرت نیست‌ اقدامات کلی هم در سطح شهر به صورت‌ شستشو و ضد عفونی کردن اماکن عمومی صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: اگر نیاز نیست به ادارات نروید و کارهای خود را غیر حضوری و تلفنی انجام دهند.

آحرین امار مبتلایان به کرونا در استان کرمان ۱۰نفر اعلام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!