پلی استیشن 5 با بازی های کنسول های قبلی سازگاری دارد


پلی استیشن 5 با بازی های کنسول های قبلی سازگاری دارد

رسانه کلیک – ظاهرا شرکت سونی تصمیم گرفته تا برای حفظ رقابت با مایکروسافت، کنسول پلی استیشن 5 را با بازی های PS4 و سخت افزار PSVR سازگار کند. بر خلاف مایکروسافت که به تازگی از جزییات مربوط به ایکس باکس سری X رونمایی کرده است، زمان زیادی از آخرین اطلاعات منتشر شده دربارۀ پلی […] نوشته پلی استیشن 5 با بازی های کنسول های قبلی سازگاری دارد اولین بار...

رسانه کلیک – ظاهرا شرکت سونی تصمیم گرفته تا برای حفظ رقابت با مایکروسافت، کنسول پلی استیشن 5 را با بازی های PS4 و سخت افزار PSVR سازگار کند.

بر خلاف مایکروسافت که به تازگی از جزییات مربوط به ایکس باکس سری X رونمایی کرده است، زمان زیادی از آخرین اطلاعات منتشر شده دربارۀ پلی استیشن 5 می گذرد. زمانی که نسخه 5 معرفی شد، معمار آن یعنی مارک سرنی به توضیحات مفصلی راجع به این کنسول ژاپنی پرداخت اما در چند ماه اخیر، هیچ خبر تازه ای از سوی سونی دربارۀ این دستگاه پرطرفدار منتشر نشده است.

با این حال، گیم استاپ اخیرا به جزییات جدیدی از PlayStation 5 اشاره کرده است. البته باید گفت که این وب سایت سریعا بخش عمده ای از اطلاعات لو رفته را پاک کرد، اما محتوای اصلی هنوز به صورت صفحه کش در گوگل قابل مشاهده است.

با توجه به اطلاعات لو رفته، ظاهرا پلی استیشن 5 با بازی های پلی استیشن 4 و سخت افزار PSVR سازگاری دارد. البته انتظار می رفت که بازی های سخت افزار PSVR قابل اجرا در نسخه 5 باشند، اما خبر سازگاری با بازی های PS4، نکته جدیدی است که پیش تر به آن اشاره نشده و البته بسیاری از آن استقبال کرده اند.

طبق اطلاعات گیم استاپ، PS5 از نمایشگر 8K پشتیبانی می کند. از جمله مشخصات دیگر این کنسول می توان به چیپست 8 هسته ای AMD، صدای سه بعدی و حافظه SSD اشاره کرد. با رجوع به صفحه اصلی وب سایت GameStop می توان مشاهده کرد که بخش عمده ای از اطلاعات فوق پاک شده اند. این موضوع نشان می دهد که شرکت سونی هنوز مایل نیست تا قابلیت PS5 در پشتیبانی از بازی های نسخه های قبلی را به طور رسمی بروز دهد.

پلی استیشن 5 با بازی های کنسول های قبلی سازگاری داردرقیب اصلی پلی استیشن 5 ، یعنی Xbox سری ایکس نیز با بازی های نسخه های قبلی، یعنی Xbox One و Xbox 360 و Xbox اصلی سازگاری دارد. بنابراین بدیهی است که سونی به خاطر حفظ رقابت با مایکروسافت بخواهد کنسول جدید خود را با بازی های کنسول های قبلی سازگار کند. باید خاطر نشان کرد که چون هنوز هیچ یک از مطالب منتشر شده در وب سایت GameStop به طور رسمی توسط شرکت سونی مورد تایید قرار نگرفته، نمی توان صحت آن ها را به طور قطعی در نظر گرفت.

از طرف دیگر بر اساس اطلاعات نوشته شده در وب سایت خبری بلومبرگ، هر دستگاه پلی استیشن با هزینه تقریبا 450 دلار ساخته می شود. حافظه SSD و پردازنده به کار رفته در این کنسول، بخش عمده ای از این هزینه را در بر می گیرند. با در نظر گرفتن هزینه بسته بندی و حمل و نقل، می توان پیش بینی کرد که کنسول PS5 با قیمتی در حدود 450 تا 470 دلار در دسترس مشتری قرار خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟