همراهی اصناف برای مقابله با کرونا مطلوب است


همراهی اصناف برای مقابله با کرونا مطلوب است

کرمانشاه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: همراهی اصناف و تشکل‌ها برای مقابله با بیماری کرونا مطلوب و قابل تقدیر است.

محمدابراهیم الهی تبار سه شنبه شب در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: فرمایشات و عنایات رهبری در موضوع مقابله با کرونا گره گشا بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه به دنبال کمتر شدن تردد در بانکها هستیم، اظهار داشت: به ادارات توصیه کردهایم که با مرخصی کارمندان به شکل استحقاقی موافقت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بیان داشت: همراهی تشکل ها و اصناف کار بزرگی بوده که نیاز به تشویق دارند اقدام جوانرودی ها در تعطیل کردن بازار که امروز روی داد کار بسیار خوبی بود.
الهی تبار افزود: به موضوع چهارشنبه سوری هم ورود خواهیم کرد و سعی بر این است که از تجمعات در این روز کاسته شود.
وی ادامه داد: کنترل ورود و خروج شهرهای آلوده و قرنطینه شدن افراد هم اکنون با استقرار تیم های غربالگری در پایانه های مسافربری و فرودگاه در حال اجرا است و در مرزها نیاز به مراقبت و پایش بیشتری داریم.
معاون استاندار کرمانشاه گفت: قرار است افراد بدسرپرست و بی سرپرست بیمار را در اماکن بهزیستی مستقر کنیم.
الهی تبار با بیان اینکه نیروهای مسلح در استان نسبت به ضدعفونی و بهداشتی کردن محیط پادگان ها و اماکن خود همت گماشتند، افزود: موجبات اعطای مرخصی به کلیه زندانیان به غیر از برخی زندانی ها فراهم شده و تا امروز با آزادی هزار و ۲۰۰ نفر در استان موافقت شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه همچنین گفت: شرایط دورکاری و مرخصی کارکنان برای سازمان هایی که می توانند اعمال شود. کاهش زمان کار ادارات هم مصوبه شده که در استان اجرایی شده است.
الهی تبار بیان داشت: تاکید داریم که دانشگاه علوم پزشکی با توجه به پیش بینی دوره اوج گیری کرونا در هفته های آتی، متناسب با آن نیازهای خود را احصا کند تا هم اکنون در مورد آن تصمیم گیری شود و مسوولیت آماده سازی و اطلاع رسانی به جامعه با صدا و سیما است که با استفاده از ظرفیت ها این کار را انجام دهد.
وی اظهار داشت: شهرداری شهرهای آلوده ضدعفونی معابر و اماکن عمومی را اهتمام داشته باشند.
معاون استاندار کرمانشاه گفت: فضای مصوبات ستاد کرونا در کشور به سمت تعطیلی مسافرت های نوروزی رفته است. مهمانسراهای دولتی و سالن های گردشگری در نوروز تعطیل خواهد بود و در اختیار علوم پزشکی قرار می گیرد.
مسافران ورودی به کرمانشاه کنترل درمانی می شوند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: با توجه به مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان، سه پایگاه کنترل بهداشتی افراد ورودی به کرمانشاه در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی، راه‌آهن و پایانه اتوبوسرانی شهید کاویانی راه اندازی شده است.
فرزین معتمدی افزود: همچنین هلال احمر کرمانشاه تاکنون ۱۵۰ هزار ماسک رایگان بین اداراتی که کارکنان آنها در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند، توزیع کرده است.
بهزیستی مددجوی جدید نمی پذیرد
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه هم در این نشست با تاکید بر اینکه بهزیستی در ایام شیوع بیماری کرونا مددجوی جدید نمی‌پذیرد، گفت: در این ایام در صورت نگهداری افراد در یک مرکز امکان شیوع بیماری کرونا در بین آنها بسیار بالا است و از این رو براساس مصوبه کشوری بهزیستی دیگر نمی تواند مددجوی جدید بگیرد.
فاطمه رضوان مدنی با بیان اینکه ۱۶۰ هزار مددجو بهزیستی در کرمانشاه وجود دارند که تعدادی در مراکز شبانه روزی هستند، عنوان کرد: از ماه گذشته اقدامات بسیاری به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا انجام شده و خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از شیوع در میان مددجویان گزارش نشده است.

همراهی اصناف برای مقابله با کرونا مطلوب است

رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی کرمانشاه

وی با بیان اینکه ترجیح می‌دهیم مددجویان نزد خانواده‌های خود بمانند، افزود: تمام مراکز روزانه نگهداری از مددجویان در سطح استان تعطیل شدند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در رابطه با گرمخانه ها نیز گفت: اکنون ۲ گرمخانه در شهر کرمانشاه، یک گرمخانه در اسلام آبادغرب و یک گرمخانه در کنگاور فعال هستند که مسائل بهداشتی در آنها رعایت می‌شود؛ با این حال نیاز است که امکانات نگهداری دائم کارتن خوابها در این گرمخانه ها فراهم شود تا در صورت ابتلای این افراد، کرونا در جامعه شیوع بیشتری پیدا نکند.
رضوان مدنی با اشاره به راه اندازی سامانه مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ گفت: مشاوران ما به صورت ۲۴ ساعته به منظور ارایه مشاوره های لازم آماده پاسخگویی به مردم هستند
روزانه ۲۰ تن الکل نیاز داریم
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در ستاد مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی می توانند نیاز کرمانشاه با استان های همجوار مواد ضدعفونی کننده را تامین کنند، گفت: واحدهای صنعتی استان برای این کار روزانه به ۲۰ تن الکل سفید نیازمند هستند.
محسن دارابی افزود: یک واحد تولیدی در سرپل ذهاب با توان تولید تا ۱۵ تن آب ژاول از فردا کار خود را آغاز می کند و شرکت سلامت نیست از فردا با ظرفیت تولید ۱۰ تن مواد ضدعفونی کننده فردا وارد مدار می‌شود.

همراهی اصناف برای مقابله با کرونا مطلوب است

دارابی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه

وی افزود: مجتمع شیمیایی بیستون نیز که پیش از این سم تولید می‌کرد ضمن تغییر سیستم از فردا اقدام به تولید مواد ضد عفونی کننده سطوح می کند.
رییس سازمان صمت کرمانشاه عنوان کرد: یک واحد تولیدی استان هم به منظور تولید لباس های ضد ویروس ویژه مورد نیاز کارکنان بیمارستانی فعال شده است و روزانه ۴۰۰ دست لباس تولید خواهد کرد.
دارابی با بیان اینکه شرکت پخش البرز وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام واردات ماسک های n۹۵ در کشور را بر عهده گرفته است، گفت: نخستین محموله ماسک مورد نظر روز گذشته توسط این شرکت وارد کرمانشاه شد.
وی تاکید کرد: چند مجموعه تولیدی دیگر نیز در استان در آماده باش هستند تا در صورت نیاز خط تولید اقلام بهداشتی موردنیاز را راه اندازی کنند.
به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اکنون ۴۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تاکنون آزمایش‌ کرونا ۱۲ بیمار در استان مثبت اعلام شده که ۲ نفر از آنان فوت کرده است.
از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۶۶ نفر بیمار مشکوک به کوئید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۲۱۶ نفر از آنان ترخیص شده اند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تاکنون بیش از هشت هزار و ۵۳۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس بستری شدند که برای پنج هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده و ۲ هزار و ۳۳۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
۷۷ نفر تاکنون در کشور به علت ابتلا به بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا