از نیازسنجی مخاطبان در اجرای برنامه‌ها تا توجه به آموزش و توانمندسازی در کانونی مسجدی


از نیازسنجی مخاطبان در اجرای برنامه‌ها تا توجه به آموزش و توانمندسازی در کانونی مسجدی

کانون فرهنگی هنری «روای نور» با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری براساس نیاز مخاطبان توانسته به عنوان یکی از پایگاه‌های فرهنگی فعال در منطقه شهرری تبدیل شود و به حضور گسترده نوجوانان و دانش‌آموزان در مسجد رونق ببخشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله پایگاه های تاثیرگذار در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن محسوب می شوند، این پایگاه ها با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی و هنری توانسته اند، گامی در جهت رونق مساجد بردارند.

در سلسله گزارش های معرفی کانون های فرهنگی هنری برتر یکی دیگر از کانون های فرهنگی هنری فعال استان تهران را معرفی می کنیم.

کانون فرهنگی هنری «روای نور» مسجد فیروزآبادی واقع در شهرری یکی از این کانون های فرهنگی هنری مساجد است که از سه سال قبل با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران درشهرری فعالیت می کند.

بنابراین گزارش، کانون فرهنگی هنری «راوی نور» در محورهای مورد تاکید ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور درفهما(پایتخت فرهنگ هنرایران) یعنی قرآن و عترت، ورزش و سلامت، فعالیت های اجتماعی،شبکه سازی و فضای مجازی و آموزش و توانمندسازی و کتاب و کتابخوانی و هنر برنامه های گسترده ای برای مخاطبان خود برگزارمی کند.

حجت الاسلام «تختی پور» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان برنامه های کانون «روای نور» با اشاره به برنامه های این کانون در محور قرآن و عترت(ع)، گفت: روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، ابتهال، حفظ، نهج البلاغه شناسی، صحیفه سجادیه، حفظ و تفسیر قرآن کریم ازجمله برنامه های این کانون در این محور است، ضمن اینکه با ایجاد مهدکودک قرآنی در کانون رویکرد فعالیت های قرآنی را برای کودکان و خردسالان مورد اهتمام قرار داده ایم.

مدیرکانون فرهنگی هنری روای نور مسجد فیروزآبادی رویکرد هنری را از دیگر برنامه های این کانون برشمرد و گفت: در این راستا تلاش کردیم که برای مخاطبان کانون در رشته های همچون آشپزی، خیاطی، چرم دوزی، کیف دوزی، نمایش،خوشنویسی، گرافیک،صنایع دستی، مداحی عکاسی،مهارت های زندگی دوره آموزشی برگزار کنیم.

یکی از محورهای فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، فعالیت های اجتماعی است، حجت الاسلام تختی پور با اشاره به اینکه دراین محور نیز کانون برای مخاطبان نوجوان و جوان برنامه های آموزشی برگزار می کند، گفت: دوره های مشاوره سبک زندگی و برای دانش آموزان مشاوره تحصیلی و تقویتی درسی از دیگر برنامه های آموزشی است.

مدیرکانون فرهنگی هنری روای نور مسجد فیروزآبادی با اشاره به برنامه های ورزشی در این کانون خاطر نشان کرد: کوهپیمایی، تیراندازی، شنا، فوتبال و والیبال از جمله برنامه های کانون روای نور در محور ورزش و سلامت است که با استقبال بسیار از سوی جوانان و نوجوانان روبرو است.

تعامل با مدارس پیرامونی کانون فرهنگی هنری یکی از محورهای فعالیتی کانون های مساجد موفق است، این مهم در کانون فرهنگی هنری روای نور نیز مورد توجه است، به طوری که بسیاری از دانش آموزان مدارس اطراف کانون در مراسم اعتکاف دانش آموزی مسجد که به همت کانون برگزار می شود، حضور گسترده دارند و تلاش فعالین کانون فرهنگی هنری روای نور نیز در این راستا است که سه روز اعتکاف در خانه خدا برای دانش آموزان روزهای پر برکت روحی و معنوی در فصل خودسازی و تزکیه باشد. به گفته مدیرکانون فرهنگی هنری «راوی نور» خوشبختانه همه ساله استقبال از برنامه های اعتکاف مسجد فیروزآبادی به قدری باشکوه است، که این استقبال برنامه ریزی ما برای حضور در برنامه های مسجد و کانون مصمم می کند.

توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از اهداف تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است و در شاخص های هشت گانه رویداد ملی فهما نیز مورد تاکید است، مدیر کانون «روای نور» با اشاره به برنامه های کانون در زمینه کتاب و کتابخوانی، گفت: برپایی نمایشگاه های کتاب در طول سال، برگزاری مسابقات فرهنگی، تلاش برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب با اجرای طرح هایی همچون شنبه های با کتاب از جمله برنامه های این کانون در این زمینه است.

آموزش و توانمندسازی هم یکی دیگر از شاخص های مورد تاکید در رویداد ملی فهما است که خوشبختانه در این محور نیز کانون «روای نور» برنامه هایی برای مخاطبان برگزار می کند، حجت الاسلام تختی پور به برنامه های این کانون در این محور اشاره کرد وافزود: برگزاری برنامه های اعتقادی،اخلاقی، درسی و تقویتی، آموزش سواد رسانه ای،برنامه های بصیرت افزایی،آموزش فنی و حرفه ای،دوره های آموزش زبان انگلیسی، انواع آموزش های رایانه ای از برنامه های این کانون در این محور است که بر اساس نیاز سنجی و براساس نیاز مخاطب در کانون برنامه ریزی و برگزار می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است