تشدید طرح‌های عملیاتی پلیس استان مرکزی برای مقابله با شیوع کرونا


تشدید طرح‌های عملیاتی پلیس استان مرکزی برای مقابله با شیوع کرونا

اراک - ایرنا - فرمانده انتظانی استان مرکزی از تشدید طرح‌های عملیاتی پلیس این استان برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد و گفت: هم‌اکنون با همکاری این فرماندهی با سایر دستگاه‌های مسوول، در ورودی پنج شهر استان طرح مرزبانی زیستی و پایش سلامت مسافران اجرا می‌شود.

سردار «حسن مفخمی شهرستانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افرادی که از استان‌های با شیوع بالاتر بیماری کرونا قصد عبور از محورهای مواصلاتی استان مرکزی را داشته باشند، از سوی پلیس متوقف و توسط کارشناسان بهداشت و سلامت معاینه می‌شوند و در صورت نیاز نسبت به قرنطینه این افراد اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ورودی شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان، تفرش،‌خنداب و آشتیان تحت پایش سلامت و طرح مرزبانی زیستی قرار دارد و در اجرای این طرح‌ها، پلیس استان با کارشناسان علوم پزشکی، هلال احمر، اورژانس و راهداری همکاری دارد.

سردار مفخمی شهرستانی با قدردانی از جامعه پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری استان مرکزی گفت: تمام ظرفیت پلیس استان مرکزی در همکاری با کارشناسان مرکز بهداشت در پیشگیری از ویروس کرونا به کار گرفته شده و از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: نظارت بر واحدهای صنفی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت مستمر انجام می‌شود و در روزهای اخیر تعدادی از صنوف متخلف از جمله هشت سفره‌خانه به دلیل ارایه قلیان به مشتریان در شهرستان اراک مهر و موم شده‌اند

سردار مفخمی شهرستانی بیان کرد: یکی از رویکردهای مهم پلیس استان در راستای مقابله با ویروس کرونا، برخورد قاطع با احتکار کنندگان اقلام بهداشتی و پزشکی مورد نیاز شهروندان است و پلیس نظارت مستمر بر داروخانه‌ها و واحدهای صنفی فروش تجهیزات پزشکی را نیز با جدیت دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: پایش مستمر فضای مجازی از سوی کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی از دیگر برنامه‌ها است که در این خصوص نیز پلیس با افرادی که موجب اشاعه اخبار کذب در خصوص بیماری کرونا در این فضا شوند، برخورد جدی می‌کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: انتظار است مردم اخبار مربوط به کرونا را تنها از کانال‌ها و شبکه‌های رسمی و مطمئن دنبال کنند و از انتشار اخبار کذب بپرهیزند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر