پیشرفت 50 درصدی ساخت ترمینال جدید فرودگاه ایلام


پیشرفت 50 درصدی ساخت ترمینال جدید فرودگاه ایلام

ایلام- ایرنا - مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: عملیات اجرایی ساخت ترمینال جدید این فرودگاه با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

محمدجواد یگانه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با زیربنای ۶ هزار متر مربع با اعتبار ۲۳٠ میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت دارد، افزود: عملیات اجرایی این ترمینال نیمه دوم سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام با اشاره به اقدامات این فرودگاه در سال جاری تاکید کرد: برقراری پروازهای شرکت هواپیمایی زاگرس در مسیر مشهد - ایلام و ایلام - نجف در ایام اربعین از جمله مهمترین اقدامات این فرودگاه بوده است.

یگانه یادآور شد: همچنین امسال حدود ۱۰ هزار متر مربع از اراضی منابع طبیعی استان توسط فرودگاه تملک شد که به سیستم NDB نصب شده در فرودگاه به دلیل محدودیت پخش از فرودگاه به ارتفاعات مشرف بر فرودگاه انتقال خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در راستای بالا بردن کیفیت ارسال و دریافت پیام بین برج مراقبت و پروازهای ورودی به فرودگاه یک دستگاه فرستنده گیرنده در ارتفاعات کوه مانشت در ۱۰ کیلومتری فرودگاه توسط اداره کل ارتباطات و ناوبری شرکت نصب و راه‌اندازی شد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام تاکید کرد: همچنین سال آینده طبق پیش بینی و برنامه زمان بندی شده حدود ۱۰ کیلومتر جاده حفاظتی فرودگاه به دوربین مداربسته مجهز خواهد شد.

یگانه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، ۲ هزار و ۵۵۴ پرواز با جابجایی ۱۹۸ هزار مسافر و ۱۳۰ تن بار انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ماهانه ۶۰ تا ۷۰ پرواز به مقصد تهران و مشهد از این فرودگاه انجام می‌شود که توسط شرکت‌های هواپیمایی ماهان، آسمان، ایران ایر و زاگرس انجام می‌شود.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام اضافه کرد: هر هفته تعداد زیادی از شیعیان عراقی در قالب کاروان و یا بصورت انفرادی با ۱۰ سورتی پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی زاگرس و آسمان از فرودگاه ایلام به مشهد مقدس و برعکس جابجا می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس