رودخانه ی آق بند گنبدکاووس


رودخانه ی آق بند گنبد کاووس از دامنهٔ‌ غربى کوه گلچه ‌داغ در 50 کیلومترى شمال شرقى گنبد کاووس سرچشمه گرفته و رو به سوى غرب از درهٔ نسبتاً تنگ و پرشیب آق‌ بند عبور مى‌کند و روستاى آق‌بند را در سر راه خود مشروب مى‌سازد.رودخانه آق بند در 6 کیلومترى غرب روستاى مزبور تغییر […] نوشته رودخانه ی آق بند گنبدکاووس اولین بار در جامع ترین پایگاه گردشگری و...

رودخانه ی آق بند گنبد کاووس از دامنهٔ‌ غربى کوه گلچه ‌داغ در ۵۰ کیلومترى شمال شرقى گنبد کاووس سرچشمه گرفته و رو به سوى غرب از درهٔ نسبتاً تنگ و پرشیب آق‌ بند عبور مى‌کند و روستاى آق‌بند را در سر راه خود مشروب مى‌سازد.رودخانه آق بند در ۶ کیلومترى غرب روستاى مزبور تغییر مسیر داده و به طرف جنوب غربى مایل مى‌شود.

ضمن مخلوط شدن با چند خشک ‌رود کوچک، در ۵ کیلومترى شرق روستاى قره ماخر با خشک ‌رود بزرگى که از دامنه‌هاى غربى رشته‌‌کوه‌هاى میرداوود و آق‌ دیر گک سرچشمه گرفته است، مخلوط مى‌‌گردد و رو به سوى غرب از روستاى «قره ماخر» عبور مى‌کند و پس از طى یک قوس راستگرد نسبتاً بزرگ، به دریاچهٔ نمک دانشمند، در ۴۲ کیلومترى شمال غربى گنبد کاووس مى‌ریزد.

رودخانه ی آق بند گنبدکاووس

شهرستان گنبد کاووس یکی از شهرستانهای ایران است که در استان گلستان قرار گرفته است.جمعیت آن در سال ۱۳۹۰، برابر با ۳۲۵٬۷۸۹ نفر بوده است. اغلب ساکنان این شهرستان را ترکمن‌های ایرانی تشکیل می‌دهند.همچنین مهاجران بسیاری از مناطق دیگر از جمله سیستان و بلوچستان، آذری‌ها، شاهرود، سمنان و خراسان در این شهرستان زندگی می‌کنند.

آدرس: گنبد کاووس – ۵۰ کیلومتری شمال شرقی

رودخانه ی آق بند گنبدکاووس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان