جلسه زیستی استان تهران در سپاه محمد رسول الله


جلسه زیستی استان تهران در سپاه محمد رسول الله

جلسه قرارگاه زیستی استان تهران به ریاست سردار سرتیپ پاسدار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) برگزار شد.

جلسه زیستی استان تهران در سپاه محمد رسول اللهبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این جلسه که دکتر زالی رئیس ستاد ملی کرونا و نمایندگان اصناف و نهاد‌های درگیر در این مقوله حضور داشتند هر یک از حاضران به ارایه گزارش‌هایی از آخرین اقدامات و برنامه‌های انجام شده دستگاه مربوطه خود در برخورد با ویروس کرونا پرداختند.
انسجام و هم افزایی نهاد‌ها و ارگان ها، ارایه پیشنهاد، نحوه مدیریت بحران، بررسی تبعات اجتماعی و اقتصادی ویروس کرونا در جامعه و همچنین رسیدگی به مناطق کم برخوردار تهران و کنترل ورودی‌ها و خروجی‌ها و همچنین پایش سلامت و غربالگری از مهمترین موارد مورد بحث در این جلسه بود.
سردار یزدی در این جلسه با اعلام اینکه تمامی امکانات سپاه از جمله بسیج و پایگاه‌های آن در تهران برای حضور فعال در مقابله با این ویروس آمادگی دارند، گفت: در بحث استفاده از نیرو‌های بسیجی می‌توانیم در بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی، ضدعفونی محیط عمومی و حضور نیرو‌های بسیجی در بخش‌های درمانی و ارایه خدمات به مردم ستاد ملی کرونا را یاری کنیم.
وی با اشاره به تجربه بالای استفاده از نیرو‌های بسیجی در طرح‌های مختلف از جمله ریشه کنی فلج اطفال و بحران‌های طبیعی افزود: بسیج می‌تواند همچون گذشته در این مقوله نیز نقش مهمی ایفا کند.
دکتر زالی هم در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور پرتوان بسیج در بحث مقابله با این ویروس گفت: بسیج به علت اینکه در متن مردم است و دارای شبکه گسترده و محله محور است از مهمترین بخش‌هایی است که می‌تواند در این بحران به ما کمک کند.
وی استفاده از نیرو‌های بسیجی را در بخش‌های مختلف مانع فرسودگی نیرو‌های انسانی در بخش‌های درگیر دانست و افزود: ما برنامه‌هایی برای استفاده بیشتر از این نیرو‌ها داریم.
دکتر زالی با اشاره به اینکه امروز بنیاد مستضعفان، نیرو‌های نظامی، ارتش و سپاه، گمرک و سازمان بهشت زهرا و بسیاری دیگر از نهاد‌های خدماتی درحال یاری رساندن وزارت بهداشت هستند گفت: ضروری است هرچه سریع‌تر مباحث غربالگری مورد توجه قرار گیرد و برای آرامش روانی جامعه نیز از ظرفیت جامعه شناسان و روانشناسان اجتماعی نیز بهره گیریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر