سه اکیپ بهداشتی در ورودی‌های تکاب مستقر شدند


سه اکیپ بهداشتی در ورودی‌های تکاب مستقر شدند

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: سه اکیپ بهداشتی و سلامت به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و معاینه و کنترل علائم و نشانه‌های احتمالی بیماری در مسافران و گردشگران در مبادی و خروجی این شهر مستقر شده‌اند.

محمود زمانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا افزود: این اکیپ‌های بهداشتی در قالب سه چادر سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهر تکاب از مسیرهای بیجار، شاهین‌دژ و سقز مستقر شده‌اند که به مسافران و شهروندان در خصوص پیشگیری از این ویروس، خدمات بهداشتی ارایه خواهندکرد.

وی با بیان اینکه این اکیپ‌ها با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و شهرداری تکاب راه‌اندازی شده است اظهار داشت: در این چادرهای سلامت بیش از ۳۰ نفر از کادر درمانی شبکه بهداشت و درمان در چند نوبت کاری استقرار یافته و فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای استقرار اکیپ سلامت در خروجی تکاب از مسیر تخت سلیمان و دندی نیز تمهیدات لازم پیش بینی شده و به زودی در این نقطه از شهر نیز خدمات بهداشتی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا ارائه خواهدشد.

فرماندار تکاب ادامه داد: همچنین ۴۰ تخت مجهز، اتاق ایزوله و سه تخت ICU در بیمارستان شهدای تکاب جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران احتمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی و راه‌اندازی شده است.

«زمانی» با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در تکاب مشاهده نشده است اضافه کرد: با تمهیدات و اقدامات فوری و جدی که در ۱۰ روز گذشته در این شهرستان انجام یافته سطح مراقبت‌ها و پیشگیری از شیوع کرونا در تکاب مطلوب و قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی تکاب به این منظور در آماده‌باش بوده و امکانات آنها در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته است، افزود: شب گذشته چهار اکیپ شامل نیروهای شهرداری، شبکه بهداشت و درمان، ناحیه مقاومت بسیج و شرکت غیردولتی بخش‌کشاورزی به صورت منسجم و هماهنگ، خیابان‌ها و معابر عمومی این شهر را گندزدایی و ضدعفونی کردند.

فرماندار تکاب بیان کرد: تاکنون ۱۸۶ واحد آموزشی، اماکن عمومی و سالن‌های ورزشی این شهرستان در چند نوبت ضدعفونی شده و شست‌وشوی خیابان‌ها توسط شهرداری به صورت مستمر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پنج جلسه کاربردی و عملیاتی در قالب ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در تکاب تشکیل شده اظهارداشت: تعطیلی بازر هفتگی عرضه میوه و تره بار، توقف فعالیت بازار خرید و فروش دام و تعطیلی تمام مراکز عرضه قلیان و تالارهای پذیرایی از مهمترین اقدامات اجرایی در تکاب جهت پیشگیری و مقابله حداکثری با شیوع ویروس کرونا است که تاکنون بسیار موثر و مفید واقع شده است.

به گزارش ایرنا، کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۲.۱ درصد گزارش شده است.

این ویروس به عنوان نوع هفتم از خانواده ویروس کروناها همچنان ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی به شمار می‌رود.

طبق آخرین آمار، تعداد ۹۲ نفر جان خود را در کشور از دست داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا