چهار ورودی خراسان جنوبی پایش می‌شود


چهار ورودی خراسان جنوبی پایش می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تیم‌های هلال احمر برای پایش سلامت مسافران در چهار ورودی استان مستقر هستند.

محمدرحیم شهریاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: براساس تصمیمات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، جمعیت هلال احمر و سپاه پاسداران با محوریت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در راستای مقابله با ویروس کرونا مبادی ورودی و خروجی استان را کنترل می‌کنند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با همکاری داوطلبان و تجهیزات در دسترس، عملیات پیشگیری و کنترل را از شهرستان‌های طبس، فردوس و قاینات آغاز کرد و در صورت نیاز تیم‌های کنترل در سایر شهرستان‌ها مستقر خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی پایش سلامت مسافران را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد و افزود: مقابله با شیوع کرونا نیازمند عزمی همگانی است که می‌طلبد مورد توجه عموم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح تیم سیار هلال احمر در جاده قاین به سمت خواف رو به روی روستای اسفشاد مستقر شده است گفت: همچنین با استقرار تیم سیار هلال احمر در محل پلیس راه شهرستان فردوس، سلامت مسافران خراسان رضوی از سمت گناباد و بجستان پایش می‌شود.

شهریاری از برپایی سه ایستگاه سلامت در فردوس و نهبندان خبر داد و افزود: در این ایستگاه‌ها علاوه بر پایش سلامت شهروندان، نکات آموزشی درخصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ارایه می‌شود.

وی بیان کرد: کنترل سلامت مسافران در پایانه مسافربری شهرستان طبس هم توسط تیم‌های هلال احمر انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه آموزش و پیشگیری از بیماری کرونا گفت: با توجه به فعالیت جمعیت هلال احمر در فضای مجازی، محتوای آموزشی، بهداشتی برای جامعه هدف ارسال شده است.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت و به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده، تاکنون اغلب استان‌های کشور را نیز درگیر کرده است.

تاکنون پنج مورد مثبت ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها