نظر شاعران درباره مرحوم‌ یاورهمدانی/ از سابقه دوستی 60 ساله تا تولدی دوباره


نظر شاعران درباره مرحوم‌ یاورهمدانی/ از سابقه دوستی 60 ساله تا تولدی دوباره

صبح روز گذشته احمد نیک‌طلب مشهور به یاور همدانی از شاعران همدانی در ۸۵ سالگی درگذشت. به همین مناسبت نظر سه تن از شاعران کشور درباره این شاعر لطیف الطبع منتشر می‌شود....

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، صبح روز گذشته احمد نیک‌طلب مشهور به یاور همدانی از شاعران همدانی در ۸۵ سالگی درگذشت. به همین مناسبت نظر سه تن از شاعران کشور درباره این شاعر لطیف الطبع منتشر می‌شود.

* بهمنی: هر وقت به یاور نگاه می‌کنم‌،‌ گویی تازه متولد شده‌ام

محمدعلی بهمنی درباره مرحوم احمد نیک طلب مشهور به یاور همدانی گفت: هر وقت به یاور نگاه می‌کنم‌،‌ گویی تازه متولد شده‌ام. یاور فردی است که به همه چیز دقت دارد و مانند مرحوم مشفق همیشه در اول وقت در جلسات حاضر می‌شد. او خوبی‌های بسیاری دارد و در توانایی شعری او هم تردیدی نیست. یاور یک فرد انسان‌شناس بود.

* مفتون همدانی: پدرم به دوستی با یاور توصیه می‌کرد

مفتون همدانی با اشاره به سابقه ۶۰ ساله دوستی او با یاور گفت: در بسیاری از محافل ادبی همدان در آن روزها که شعرای بزرگی شرکت می‌کردند، حضور می‌یافتیم. در روزگاری که آرامگاه بوعلی‌سینا را نساخته بودند، ما در اطراف آن در جلسات مختلف شرکت می‌کردیم.

وی افزود: خاطرم هست حتی پدرم به دوستی با یاور توصیه می‌کرد و می‌گفت که روزگاری شاعر بزرگی خواهد شد و امروز این مساله را دریافتم. حُسن خلق یاور همدانی همیشه زبانزد بوده و یادم نمی‌آید که گفت‌وگویی خارج از ادبیات داشته باشد. از منظر ادبی نیز یاور همدانی جایگاه ممتاز و ویژه‌ای دارد.

* نیک طلب: یاور همدانی، استاد مسلم من است

بابک نیک‌طلب فرزند یاور همدانی گفت: استاد یاور همدانی، استاد مسلم من است که توفیق داشتم سال‌ها شاگردی او را داشته باشم. عرصه شعر، عرصه پاکی، درستی و صداقت است که اساتید بسیاری در آن فعالیت می‌کنند.

* براتی‌پور: از جلسات شعر حوزه هنری تا انتشار کتاب در ستاد اقامه نماز

عباس براتی‌پور از شاعران پیشکسوت درباره مرحوم یاور همدانی با ابراز تاسف از خبر درگذشت این شاعر ادامه داد: سال‌ها با یکدیگر دوست بودیم، سال‌ها در شورای شعر استان تهران و شورای شعر ستاد اقامه نماز همکار بودیم و چند کتاب هم منتشر کردیم.

وی افزود: مرحوم یاور همدانی سال‌ها در جلسات حوزه هنری شرکت می‌کرد. چندی پیش خبر کسالت ایشان را شنیدم اما خبر درگدشت وی موجب ناراحتی من شد. از خداوند برای ایشان طلب غفران و برای خانواده ایشان طلب صبر دارم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان