مردم در توسعه فرهنگ درختکاری و صیانت از طبیعت کوشا باشند


مردم در توسعه فرهنگ درختکاری و صیانت از طبیعت کوشا باشند

استاندار گیلان با بیان اینکه انتظار می‌رود مردم در توسعه و گسترش فرهنگ درختکاری اهتمام داشته باشند، گفت: از مردم می خواهم که در صیانت از درختان، جنگل ها و طبیعت بیش از پیش کوشا باشند.

دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در درختکاری مشترک با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، غرس یک نهال درخت توسط مسئولان و خدمتگزاران مردم در روز درختکاری را حرکتی نمادین برای گسترش این فرهنگ دانست و افزود: درخت و فضای سبز، رکن موثری در حفظ محیط ‌زیست و مولفه ای مهم در توسعه هر جامعه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که درختکاری نقش مهمی در پاکیزگی و روح بخشی به طبیعت و تاثیر بسزایی برای پویایی زندگی مردم دارد؛ از جمله شاخص های مهم توسعه هر کشوری است.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: در مقایسه سرانه فضای سبز جوامع با یکدیگر، درخت به عنوان یک شاخص توسعه یافتگی محسوب می شود.

وی گفت: کشورهای دنیا چه آنانی که به لحاظ شرایط اقلیمی، جغرافیایی و طبیعی و به لحاظ داشتن آب و هوا، مناسب و مساعد برای کاشت درختان بیشتری نسبت به جنگل های طبیعی هستند و چه آنان که با محدودیت های منابع آبی مواجهند؛ بر کاشت درخت و توسعه فضای سبز شهری و روستایی تاکید دارند.

زارع افزود: به سبب شرایط اقلیمی خدادادی خوب استان گیلان که مناسب و مساعد کشت بیشتری برای گسترش جنگل ها و درختان است؛ از مردم می خواهم که در صیانت از درختان، جنگل ها و طبیعت بیش از پیش کوشا باشند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مردم در توسعه و گسترش فرهنگ درختکاری در کنار مسئولان اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس