آمار مبتلایان به کووید 19 در استان مرکزی به 180نفر رسید


آمار مبتلایان به کووید 19 در استان مرکزی به 180نفر رسید

اراک - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آمار مبتلایان به کووید 19 در این استان روز پنجشنبه به 180 نفر رسید که نسبت به آمار روز گذشته 31مورد ابتلای جدید شناسایی شده است.

دکتر سید«محمد جمالیان» در گفت و گو با ایرنا افزود: شمار مبتلایان به کرونا ۵۵ نفر در شهرستان ساوه، ۴۶ نفر در اراک، ۲۴ نفر در دلیجان، ۱۴ نفر در محلات، پنج نفر در آشتیان، هفت نفر در تفرش، هشت نفر در فراهان ، چهار نفر در کمیجان، ۱۲ نفر در خمین و یک نفر در خنداب است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۲۱ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ درمان شده و با منفی بودن جواب آزمایش از بیمارستان مرخص شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: شمار افراد فوت شده در اثر این بیماری در استان مرکزی تاکنون به ۱۳ نفر رسیده است.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده تا روز پنجشنبه سه هزار و ۵۱۳ نفر در کشور به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که ۷۳۹ نفر آنان بهبود یافته و ۱۰۷ نفر جان سپرده‌اند.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک