امام جمعه ارومیه: درختکاری از عوامل مهم سلامت بشریت است


امام جمعه ارومیه: درختکاری از عوامل مهم سلامت بشریت است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به تاکید دین مبین اسلام برای اهتمام به درختکاری، گفت: این امر از عوامل مهم سلامت بشریت است که باید همگانی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز پنج‌شنبه در آیین درختکاری به مناسبت نخستین روز هفته منابع طبیعی در ارومیه افزود: در دین اسلام، درختکاری یک امر بسیار مهم عنوان شده‌است زیرا درخت به‌عنوان یک موهبت الهی، فواید بسیاری در زندگی بشر دارد و آحاد مردم باید با درختکاری زمینه تداوم سلامت و زندگی را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: موضوع درختکاری حفظ محیط زیست را به دنبال دارد و همه ما وظیفه داریم با کاشت نهال و درختکاری، طبیعت و محیط زیست را حفظ کرده و برای استفاده نسل‌های بعدی از ان حفاظت کنیم.

وی با اشاره به مسوولیت اجتماعی هر فرد در جامعه اسلامی طبق روایات ائمه اطهار (ع) بیان کرد: ما در مقابل محیط زیست مسوول هستیم که امیدواریم بتوانیم آن را رعایت کنیم.

به گزارش ایرنا در ادامه این آیین امام جمعه ارومیه ۲ اصله نهال غرس کرد؛ روز ۱۵ اسفند هر سال به نام روز درختکاری و از ۱۵ تا ۲۱ اسفند نیز به نام هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا