ورود خودروهای غیربومی به مازندران و گیلان ممنوع شد/ هجوم مردم به جاده چالوس!


محورهای ورودی مازندران در رامسر از سمت گیلان از شامگاه پنجشنبه به روی مسافران و خودروهای غیربومی بسته شد. در حال حاضر 600 مازندرانی مشکوک به ابتلاء به کرونا ویروس هستند و ابتلای 121 نفر به این ویروس مثبت بوده است. همچنین 15 نفر تاکنون فوت کرده‌اند. همچنین جاده چالوس و همچنین آزادراه تهران شمال نیز بسته شده است.

درپی محدودیت‌های ترافیکی ایجاد شده برای تردد در محورهای ورودی استان‌های گیلان و مازندران، مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که خودروهای شخصی با پلاک‌های غیر بومی نمی‌توانند به استان‌های گیلان و مازندران وارد شوند و از مردم خواهش می‌کنیم تا اطلاع ثانوی و برای حفظ سلامتی خود از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند.

در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان تصمیمات مختلفی در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شد و نهایتا از صبح امروز تردد در محورهای ورودی گیلان و مازندران برای خودروهای شخصی با پلاک شهرهای دیگر ممنوع شده است و سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از اعمال این محدودیت تردد خبر داد و گفت: بر این اساس تنها خودروهای دارای پلاک همان استان اجازه ورود به شهر را دارند.

علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این باره گفت: براساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده در جلسات ستاد مقابله با ویروس کرونا، مقرر شد تا برای خودروهای شخصی با پلاک‌های غیر بومی اجازه ورود به استان‌های گیلان و مازندران را نداشته باشند و براین اساس اگر مردم به این استان‌ها سفر کنند در ورودی شهر جلوی آنها گرفته شده و آنها را برمی‌گرداند.

وی افزود: براساس مصوبه مذکور ورود و خروج حمل و نقل کالا و خودروهای خدماتی مستثنی از این مصوبه هستند و تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق آنها اندیشیده خواهد شد.

بسته شدن ورودی‌های محور هراز و سوادکوه

ورود خودروهای غیربومی به مازندران و گیلان ممنوع شد/ هجوم مردم به جاده چالوس!

وی با بیان این که از ورود خودروهای با پلاک شهرهای دیگر به این دو استان تا اطلاع ثانونی جلوگیری می‌شود، اظهار کرد: همچنین عوامل وزارت بهداشت در ورودی شهرها اقدام به تب سنجی از رانندگان می‌کنند.

رحمانی درباره خبری که شب گذشته در مورد انسداد محورهای غرب استان مازندران نیز منتشر شد گفت: این خبر تکذیب می‌شود و هیچ محوری را مسدود نکردیم. تنها همان محدودیت ورود پلاک شهرهای دیگر است.

انسداد جاده چالوس و آزاد راه تهران- شمال

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین از انسداد محور چالوس و آزاد راه تهران- شمال خبر داد.

نادر رحمانی در این باره گفت: محور کرج-چالوس و همچنین آزاد راه تهران - شمال به دلیل عدم ایمنی کافی تا اطلاع ثانونی مسدود است و به رانندگان اجازه تردد از این دو محور داده نخواهد شد.

وی با بیان این که آزاد راه تهران- شمال از شب گذشته و محور کرج- چالوس از ساعاتی پیش مسدود شده است گفت: تهمیدات لازم برای تخلیه بار ترافیکی داخل محور کرج -چالوس نیز اتخاذ شده است.

رحمانی از شهروندان خواست که تا اطلاع ثانوی از این دو محور تردد نکند همچنین شهروندان توجه داشته باشند که در شرایط فعلی هیچ گونه تردد غیر ضروری چه در داخل شهر و چه در بین شهرها انجام ندهند.

وی با اعلام شماره تلفن 88255555 از رانندگان و مسافران خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در جاده‌های کشور و نیز اطلاع از محورهای مسدود و همچنین امداد رسانی و حوادث احتمالی با این شماره تماس بگیرند.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

تدابیر دولتی‌ها برای حمایت از رستوران داران چیست؟ / صاحبان مغازه مستاجرانشان را دریابند | 11.2 هزار قیمت روز خودرو های داخلی /پژو 2008 به قیمت 468/000/000تومان رسید | 14.5 هزار آیا نان چاق کننده است؟ | 29.1 هزار گوشی موبایل سامسونگ و جدیدترین لپ تاپ امروز در بازار چه قیمتی رقم خورد؟ | 3.2 هزار توصیه‌های غذایی خاص برای مقابله با کرونا/ کدام شوینده ها ویروس کرونا را از بین می برند؟/آیا لباس منبع مهمی برای انتقال ویروس است؟ | 9.7 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق