اقامتگاه موقت مبتلایان کووید 19 در سطح شهر کاشان تجهیز شد


اقامتگاه موقت مبتلایان کووید 19 در سطح شهر کاشان تجهیز شد

کاشان- ایرنا- دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان نسبت به طراحی و تجهیز اقامتگاه موقت بیماران مبتلا به ویروس کرونا در سطح این شهر اقدام کرد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان عصر جمعه در اطلاعیه‌ای تشریح کرده است: با توجه به دستورالعمل‌های کشوری که از سوی کمیته‌های علمی مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کمک هیات‌های علمی سراسر کشور در حال تدوین و به‌روز رسانی است، همه تیم‌های درمان در تلاش هستند تا مدت اقامت بیماران را به کم‌ترین میزان ممکن برسانند تا رسیدگی به بیماران در حال بهبود در مرکزهای نقاهتی انجام شود یا به کانون خانواده‌ها بازگردند.

در این اطلاعیه آمده است: دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این راستا امروز ۱۶ اسفندماه اقدام به طراحی و تجهیز اقامتگاه لازم در سطح شهر کرد تا از بار بستری‌های بیمارستان‌های شهید بهشتی و سید الشهدا (ع) بکاهد.

همچنین با درخواست از شهروندان برای ماندن در خانه تا حد امکان و توجه به همه توصیه‌های بهداشتی و هشدارهای مسوولان در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: در صورت رعایت نشدن نکات بهداشتی و حضور در مکان‌های مختلف، به طور قطع افزایش تعداد بیماران و تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌های شهید بهشتی و سید الشهدا (ع) را در پی خواهد داشت.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان روز گذشته در اطلاعیه‌ای در مورد آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا تشریح کرد: افزون بر ۴۵۰ نفر در بیمارستان‌های شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدای آران‌وبیدگل بستری هستند و از میان ۱۷۹ مورد نمونه فرستاده شده مشکوک به ویروس کرونا از منطقه زیر پوشش به آزمایشگاه مرجع، نتیجه آزمایش ۱۶ مورد مثبت قطعی، ۲۹ نفر مثبت غیرقطعی یا بینابینی، نتیجه آزمایش ۴۶ نفر منفی بوده و نتیجه آزمایش سایر نمونه‌ها اعلام نشده است.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

پایگاه آموزشی و اطلاع‌رسانی ویروس کرونا و سامانه تلفنی با خط تماس فوری به شماره ۳۱۱۳ آماده ارایه خدمات مشاوره و پاسخگویی به افرادی است که احساس می‌کنند علایم مشکوک به بیماری ویروسی کرونا دارند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی