فوت یک نفر در خراسان شمالی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا


فوت یک نفر در خراسان شمالی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، آمار نهایی مبتلایان به کویید 19 در خراسان شمالی تاکنون به 16 نفر رسیده است.

دکتر سید احمد هاشمی، آمار مبتلایان به کویید 19 به تفکیک شهرستان ها را اینگونه اعلام کرد: تاکنون بجنورد 9 نفر، شیروان دو نفر، آشخانه دو نفر، گرمه دو نفر و اسفراین یک نفر به کویید19 مبتلا شده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، وی آمار فوت شدگان این بیماری در خراسان شمالی را یک نفر عنوان کرد.

دکتر هاشمی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی، بر پرهیز از تجمعات و مسافرت های غیر ضروری تاکید کرد.

وی توصیه کرد: شهروندان در خانه بمانند و از منزل خود خارج نشوند. رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت و پرهیز از دست زدن به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

پرهیز پزشکان از تجویز کورتون ها، برای بیماران مبتلا به سرماخوردگی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: به پزشکان توصیه می شود به هیچ عنوان برای بیماران مبتلا به سرماخوردگی، گلودردها و عفونت دستگاه تنفسی کورتون تجویز نکنند.

دکتر هاشمی با اشاره موضوع کمبود ماسک و محلول ضد عفونی نیز توضیح داد: این یک مشکل عمده در سطح کشورمان است اما با پیگیری های صورت گرفته، به زودی تولیدات ماسک و محلول در سطح استان آغاز می شود.

وی اضافه کرد: به زودی محلول ضد عفونی در سطح داروخانه های استان توزیع می شود تا مردم از نگرانی خارج شوند اما توصیه بهداشتی، رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابنون است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا