محدودیت تردد به هرمزگان باید در ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم گیری شود


محدودیت تردد به هرمزگان باید در ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم گیری شود

بندرعباس- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به محدود کردن تردد به استان در شرایط حاضر، گفت: تمامی تصمیماتی که در خصوص ترددهای استانی صورت می‌گیرد، باید با هماهنگی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونای کشور انجام شود.

سعید ناجی شامگاه پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: تقاضا و انتظاراتی در استان در خصوص محدودیت و ممنوعیت تردد مسافران وجود دارد و این امر باید در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیم گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص تردد به هرمزگان تصمیم های استانی اتخاذ شده و در تمامی مبادی ورودی استان تیم های چک و کنترل بیماری کرونا مستقر شده اند.

رییس ستاد استانی مدیریت کرونا در هرمزگان تصریح کرد: تمامی ورودی های زمینی، هوایی و دریایی استان کنترل و محدودیت‌ها اعمال می شود و در خصوص ممنوعیت سفر به استان پیگیر تصمیم های ملی هستیم که نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور، پویشی مردمی (کمپین) با محتوای "ما مردم جزیره قشم، کیش و بندرعباس جهت کنترل ویروس کرونا، خواهان کنترل و محدودیت تردد مهمانان به استان هرمزگان هستیم" هفتم اسفندماه در فضای مجازی هرمزگان تشکیل و کاربران با پیوستن به آن خواستار ممنوعیت سفر به استان هستند.

تاکنون ۲۶ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان هرمزگان گزارش شده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر