ساعت هوشمند اوپو واچ رونمایی شد


ساعت هوشمند اوپو واچ رونمایی شد

شرکت چنین اوپو در کنار رونمایی از جدیدترین دستاورد خود، اوپو فایند X2 پرو، از ساعت هوشمند اوپو واچ نیز رونمایی کرد.

طی ماه‌های گذشته پرچم‌دار جدید اوپو به‌نام فایند ایکس ۲ پرو در مرکز توجهات قرار داشت؛ اما این گوشی هوشمند تنها محصول در دست تولید شرکت اوپو نبوده است. اوپو در خلال رونمایی از فایند ایکس ۲ پرو از ساعت هوشمند اوپو واچ نیز رونمایی کرد که دارای مشخصات درخور توجهی است.

اوپو واچ دارای نمایشگری منحنی با پنل آمولد است که تراکم پیکسلی آن در هر اینچ به ۳۲۶ پیکسل می‌رسد؛ البته شرکت چینی ساعت هوشمند خود را در دو مدل ۱/۶ اینچی و ۱/۹ اینچی به بازار عرضه خواهد کرد. در دور نمایشگر نیز حاشیه بسیار باریکی به چشم می‌خورد.

جنس بدنه اوپو واچ از آلومینیوم است و دو دکمه برای ناوبری در منوهای ساعت هوشمند اوپو واچ تعبیه شده است. محصول جدید اوپو قادر به ردیابی تحرکات ورزشی و فعالیت‌های روزانه کاربر است و حتی میزان خواب و تعداد ضربان قلب کاربر را تخمین می‌زند. اوپو واچ قابلیت گرفتن نوار قلب را نیز به لطف حسگر ECG (الکتروکاردیوگرام) دارد.

ساعت هوشمند اوپو واچ رونمایی شد

در دل اوپو واچ، تراشه اسنپدراگون ور ۲۵۰۰ کار گذاشته شده است پردازنده آپولو ۳ نیز آن را در انجام محاسبات همراهی می‌کند. ۸ گیگابایت نیز حافظه داخلی برای ذخیره‌سازی اطلاعات در نظر گرفته شده است. اوپو واچ از سیستم‌عامل اختصاصی شرکت سازنده به‌نام ColorOS استفاده می‌کند که گویا بر مبنای سیستم‌عامل اندروید ور طراحی و توسعه داده شده است.

ساعت هوشمند اوپو فاقد درگاه سیم‌کارت است؛ اما به‌لطف برخورداری از eSIM می‌توان آن را به‌صورت مستقل و بدون نیاز به گوشی هوشمند استفاده کرد. اوپو واچ از امکاناتی مانند GPS، چیپ NFC و ارتباطات بلوتوث ۴/۲ استفاده می‌کند و قابل اتصال به گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید ۶/۰ یا به‌روزتر است.

ساعت هوشمند اوپو واچ رونمایی شد

به‌لطف برخورداری اوپو واچ از قابلیت شارژ سریع VOOC تنها به ۱۷ دقیقه برای شارژ ۵۰ درصد از باتری نیاز است. برای کاهش میزان مصرف انرژی نیز تعادلی میان تراشه اسنپدراگون ور و آپولو به وجود آمده است تا اوپو واچ هنگام انجام وظایف ضعیف انرژی کمتری از باتری را مصرف کند.

شرکت اوپو مدعی است که ساعت هوشمند این شرکت با هر بار شارژ کامل تا ۴۰ ساعت به شارژ مجدد نیازی ندارد و اگر از اوپو واچ در حالت کم مصرف استفاده شود، این زمان به ۲۱ روز نیز خواهد رسید.

ساعت هوشمند اوپو واچ رونمایی شد

در حال حاضر اوپو واچ برای عرضه در بازار چین از ۵ فروردین آماده می‌شود؛ اما زمان دقیق عرضه محصول جدید اوپو به بازار جهانی مشخص نشده است. انتظار می‌رود مدل ۴۱ میلی‌متری اوپو واچ با قیمتی معادل ۲۸۸ دلار و مدل ۴۶ میلی‌متری نیز با قیمتی معادل ۲۱۵ دلار به بازار چین عرضه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید