نشست بررسی وضعیت شعب شهرستانی حوزه هنری برگزار شد


نشست بررسی وضعیت شعب شهرستانی حوزه هنری برگزار شد

شست تخصصی بررسی و تحلیل وضعیت شعب شهرستانی مراکز استانی حوزه هنری در محل اداره کل امور استان‌ها و مجلس با حضور مجید مصلحی مدیر کل امور استان‌ها و مجلس و جمعی از معاونین و کارشناسان مربوطه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نشست تخصصی بررسی و تحلیل وضعیت شعب شهرستانی مراکز استانی حوزه هنری در محل اداره کل امور استان‌ها و مجلس به ریاست مدیرکل محترم دکتر مجید مصلحی و جمعی از معاونین و کارشناسان مربوطه برگزار شد.

در این نشست، سوابق، وضعیت کنونی و چشم‌انداز آتی شعب شهرستانی، بر مبنای فرایند مطالعاتی دوماهه‌ی متکی بر اطلاعات مأخوذه از مراکز استانی مربوطه، منطبق بر داده‌های ستادی، در چهار حوزه منابع انسانی، بودجه، تولیدات فرهنگی و شرایط محیطی، به بحث گذاشته شد.

دکتر مصلحی در پایان این نشست، پس از استماع گزارش‌های تحلیلی، با تأکید بر اهمیت دفاتر شهرستانی و نقش آن‌ها در تمرکززدایی و توزیع عادلانه‌تر امکانات فرهنگی، این شعب را مویرگ‌های ابلاغ و اجرای سیاست‌های راهبردی حوزه هنری در نقاط کلیدی استان‌ها توصیف کرده و بر افزایش کارایی و تأثیرگذاری این دفاتر تأکید نمود.

در این نشست ضمن تأکید بر «برجستگی نقش‌آفرینی شعب شهرستانی در سپهر فرهنگی هنری استان»، پیرامون اهمیت راهبردی و صبغه و پیشینه فرهنگی تاریخی و انقلابی شهرستان در برنامه‌ریزی‌ها به عنوان یک پیش‌نیاز اساسی گفتگو شد.

توجه به مرکزیت، وجهه‌ پایگاهی و تبدیل حوزه هنری به پاتوق اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و همه دل‌سپردگان به گفتمان انقلاب اسلامی از دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود. نقطه‌نظرات کارشناسی حکایت از آن داشت که افزایش توان مدیریتی با هدف نقش‌آفرینی و اثرگذاری بر فضای اجتماعی و فرهنگی شهرستان یک ضرورت است که باید در همه سطوح مدیریتی (اداری، مالی و ارتباطی) تقویت شود چرا که بهبود تعاملات و ارتباطات کمک شایانی به جذب و جلب منابع و مشارکت‌ها خواهد کرد. همچنین بر تقویت و تثبیت نیروهای شاغل در شعب شهرستانی (ارتقای وضعیت کیفی و تخصصی منابع انسانی) و بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان انقلابی ساکن هر شهرستان تأکید شد و مقرّر شد این مهم به عنوان یکی از مأموریت‌های مدیران مراکز استانی مربوطه در دستور کار قرار گیرد.

حوزه هنری دارای پنج دفتر شهرستانی است که در شهرهای کاشان، بیجار، شاهرود، آبادان و دزفول قرار دارند و به موازات مراکز استانی به فعالیت زیر نظر اداره کل امور استان‌ها و مجلس مشغول‌اند.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403