مسجدی‌ها کشتار مسلمانان در هند را محکوم کردند


مسجدی‌ها کشتار مسلمانان در هند را محکوم کردند

مرکز رسیدگی به امور مساجد در محکومیت کشتار مسلمانان مظلوم هند، بیانیه‌ای صادر کرد و آورد: زیبنده‌ این کشور نیست امروز با توطئه‌ استکبار جهانی، تبدیل به محلّ نزاع خونین و درگیری‌های فرقه‌ای شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، مرکز رسیدگی به امور مساجد در محکومیت کشتار مسلمانان مظلوم هند بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله‌الرّحمن‌الرّحیم

در روزهای اخیر، درگیری‌های فرقه‌ای و اعتراضات به قوانین دولت حاکم کشور هند و خارج شدن اعتراضات از مسیر اصلی خود، که به کشته‌شدن جمعی از مسلمانان مظلوم هند، تخریب مساجد و منازل مسلمانان منجر گردیده است، نگرانی‌های فراوانی را برای تمامی آزادگان جهان ایجاد کرده است.

هندوستان کشوری است که در آن، صاحبان دیدگاه‌های مختلف مذهبی و فرق مختلف، سال‌ها در کنار هم، بدون درگیری زندگی کرده‌اند و زیبنده‌ این کشور نیست امروز با توطئه‌ استکبار جهانی، تبدیل به محلّ نزاع خونین و درگیری‌های فرقه‌ای شود.

مرکز رسیدگی به امور مساجد به نمایندگی از ائمّه‌ جماعات و مسجدی‌های سراسر کشور، ضمن محکومیت این اقدامات خشن و وحشیانه علیه مسلمانان مظلوم هند، از مسئولین ارشد دولت و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهد با ملاحظه‌ تمام مناسبات اخلاقی و سیاسی، پیگیر حوادث هند بوده و برای تحقّق امنیت، آرامش و عافیت مسلمانان هند تلاش کنند.

با توجّه به اینکه سیاست تبعیض‌آمیزِ سلب تابعیت از مسلمانان هند، موجب خشم مسلمانان آن کشور و سایر کشورها شده است، از مقامات مسئول کشور هند می‌خواهیم که بر اساس عدالت، احترام به قوانین بین‌الملل و قوانین شهروندی، حقوق همه‌ شهروندان هندی را مراعات کرده و از کشتار مسلمانان، تخریب مساجد و منازل مسلمانان ممانعت کند.

همچنین از سازمان کنفرانس اسلامی مطالبه نموده، نسبت به وظیفه اسلامی و انسانی خود در دفاع از حقّ مسلّم مسلمانان هند اقدام کرده و از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای پایان دادن به درگیری‌ها و تحقّق ثبات در کشور هند استفاده کند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر