استرس واکنشی برای دفاع در مقابل خطرات است


استرس واکنشی برای دفاع در مقابل خطرات است

مشهد- ایرنا- مدیر اجرایی پلی کلینیک تخصصی خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد گفت: استرس واکنش طبیعی و یک عامل دفاع در انسان برای حفظ جان در مقابل خطرات است.

سید ایمان سیدزاده دلوئی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استرس‌های مرتبط با آزمون‌های شغلی و امتحانات درسی نیز عادی شمرده می‌شود ولی استرسی که زندگی روزانه فرد را به چالش بکشد و از صبح تا زمان استراحت شبانه با فرد همراه باشد و شخص را از روند عادی زندگی خود خارج کند، نیاز به درمان توسط درمانگر دارد.
وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، سطحی از استرس و اضطراب در چنین شرایطی عادی است و فقط افرادی که دچار رنج روانی شدید شده و در عملکردهای روزانه خود دچار مشکل شده‌اند، باید تحت درمان قرار گیرند و در موارد شدیدتر نیاز به درمان دارویی نیز پیدا می‌کنند.
وی گفت: به منظور ارتقای سطح سلامت روان و کاهش تنش‌های روانشناختی ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه، مجموعه پلی کلینیک تخصصی خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد اقدام به انجام مشاوره غیرحضوری رایگان نموده است.

شماره تماس ۰۵۱۳۸۸۰۳۶۷۶ و آدرس فردوسی مشهد">Www.fumpolyclinic.ir راه های ارتباطی با پلی کلینیک تخصصی خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد است.
سیدزاده دلوئی افزود: افرادی که بر اثر شرایط به وجود آمده دچار استرس شدید و مشکلات روانشناختی دیگر مانند درگیری ذهنی شدید یا بیماری و افکار وسواس گونه، اضطراب و استرس غیر قابل کنترل شده‌اند می‌توانند جهت دریافت مشاوره تخصصی به صورت غیر حضوری با این مرکز درارتباط باشند.
وی ادامه داد: درمانگران با تکنینک‌های علمی در رفع مشکل شخص تلاش خواهند کرد تا افراد به روال عادی زندگی خود بازگردند.
وی گفت: تاکنون ۱۲ نفر از درمانگران این مجوعه به صورت داوطلبانه در این امر خیر مشارکت کرده‌اند و زمان‌هایی را که می‌توانند به این امر اختصاص دهند در اختیار این مجموعه قرار داده‌اند تا در امر درمان به صورت تلفنی و مجازی پاسخگوی مراجعین باشند.

سیدزاده دلوئی افزود: این پلی‌کلینیک تخصصی حدود ۳۰ سال است که در حال فعالیت و ارائه خدمات مشاوره‌ای است، در سال‌های قبل ارائه خدمات محدود به داخل دانشگاه بود و از حدود پنج سال پیش این خدمات گسترده‌تر شد و به عموم جامعه تعلق گرفت.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: برای اینکه دسترسی مردم به این خدمات به راحتی انجام شود این مرکز از داخل دانشگاه به خارج از محیط دانشگاه، منتقل شده است.
وی گفت: این مرکز امکانی را برای دانشجویان این دانشگاه فراهم کرده است تا به عنوان کارورز بتوانند در امر درمان تخصص لازم را زیر نظر اساتید دانشگاه به دست آورند و سپس در آینده به عنوان یک فرد با تجربه بتوانند به جامعه خدمت کنند. به همین منظور تمامی پرونده‌های مراجعین به کارورزها، توسط اساتید دانشگاه بررسی شده و توصیه های لازم در مورد درمان به کارورزها داده می‌شود.
وی افزود: این مرکز زیر نظر سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و با نظارت دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت می‌کند و بر همین اساس تعرفه درمانی دریافتی از مراجعان به این مرکز با توجه به نوع کادر درمانی در برخی موارد حدود ۳۰ درصد کمتر از تعرفه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است.

مدیر اجرایی پلی کلینیک تخصصی خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: مبالغ دریافت شده از مراجعان برای تهیه تجهیزات لازم از قبیل دستگاه مربوط به علوم اعصاب شناختی ، هزینه‌های جاری مرکز و دستمزد متخصصین هزینه می‌شود.

بر اساس ابلاغ "ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا" هم‌اینک تمامی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالن‌های مجالس عمومی، ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایش‌های غیرضروری به منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری همه‌گیر تعطیل شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس