ماسک جوانه گندم برای پوست و مو و چگونگی استفاده از آن


جوانه گندم دارای آنتی اکسیدان و ویتامین E است که در ماسک های خانگی برای پوست و مو می توان ازروغن و یا پودر آن استفاده کرد. ماسک جوانه گندم برای پوست و مو و چگونگی استفاده از آن جوانه های گندم از دانه های گندم به دست می آیند که هم خاصیت خوراکی دارند …

جوانه گندم دارای آنتی اکسیدان و ویتامین E است که در ماسک های خانگی برای پوست و مو می توان ازروغن و یا پودر آن استفاده کرد.
ماسک جوانه گندم برای پوست و مو و چگونگی استفاده از آن
جوانه های گندم از دانه های گندم به دست می آیند که هم خاصیت خوراکی دارند و هم برای پوست و مو مفید و حیاتی هستند. برای تهیه ماسک های خانگی می توان هم از پودر و هم از روغن جوانه گندم استفاده کرد .این ماده حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین E است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و به پیشگیری از چین و چروک کمک خواهد کرد و به عنوان یک مرطوب کننده قوی مورد استفاده قرار می گیرد . این ماسک در ترکیب با سایر مواد ، به رفع ترمیم مشکلات پوستی کمک می کند. در این قسمت به معرفی چندین ماسک خانگی تهیه شده از جوانه گندم خواهیم پرداخت.
ماسک خانگی جوانه گندم

ماسک صورت جوانه گندم و موز
این ماسک جوان کننده و روشن کننده پوست است و برای انواع مختلف پوست مناسب می باشد. سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث صافی و لطافت خواهد شد.

مواد لازم :

2 قاشق چای خوری زیتون
1 قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم
1 عدد موز رسیده
طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

ابتدا مواد را با یکدیگر ترکیب کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک بدست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه که خشک شد ، با آب گرم چند دقیقه ماساژ و شستشو دهید . این ماسک را دو بار در هفته تکرار کنید .

2.ماسک صورت عسل و جوانه گندم
این ماسک خاصیت سفید کنندگی فوق العاده ای برای انواع پوست ، به خصوص پوست های چرب دارد و همچنین برای درمان جوش های سر سیاه نیز بی نظیر است .

مواد لازم :

1 قاشق چای خوری روغن جوانه گندم
1 قاشق چای خوری عسل
چندین قطره شیر نجوشیده
طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ماسکی غلیظ و یکدست حاصل شود و سپس آن را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید و بعد ، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. این ماسک را هر روز تکرار کنید.

3.ماسک صورت آووکادو و جوانه گندم
این ماسک خاصیت ضد پیری و سفید کنندگی دارد و چروک را تا حد زیای کاهش می دهد.

همچنین لکه های تیره و جوش های سر سیاه را از بین می برد و درخشندگی پوست را نیز تا حد زیادی افزایش می دهد .

مواد لازم :

1 قاشق چای خوری ماست
1 قاشق غذا خوری روغن جوانه گندم
1 قاشق چای خوری آووکادو
طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود سپس ماسک بدست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب شستشو دهید . برای گرفتن بهترین نتیجه ، این ماسک را هر روز تکرار کنید .

4.ماسک صورت آووکادو و گلاب و جوانه گندم برای مبارزه با آکنه
این ماسک باعث تحریک کلاژن و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شود و به دلیل خواص ضد التهابی برای درمان جوش و آکنه فوق العاده خواهد بود .

مواد لازم :

1 قاشق غذا خوری روغن جوانه گندم
1 قاشق چای خوری گلاب
2 تا 3 عدد برگ نعناع
طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

ابتدا برگ های نعناع را به خوبی خرد و له کنید ، گلاب و روغن را بیفزایید کاملا هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود ، سپس ماسک بدست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید .

ماسک صورت جوانه گندم و هویج
این ماسک به بهبود و تقویت کلاژن سازی پوست کمک می کند . باعث کاهش چروک و خطوط ریز صورت خواهد شد و از علائم پیری زودرس در صورت پیشگیری می کند .

مواد لازم :

2 عدد هویج
1 قاشق چای خوری روغن جوانه گندم
طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

ابتدا هویج ها را پوست بکنید ، بجوشانید و به خوبی له کنید و سپس جوانه گندم را به آن بیفزایید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود. به مدت یک ساعت درون یخچال بگذارید و در نهایت ماسک به دست آمده را روی گونه ها ، اطراف چشم و چانه اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم شستشو دهید. این ماسک را سه روز در هفته تکرار کنید.

ماسک صورت جوانه گندم و لیمو
این ماسک بافت های آسیب دیده پوست را ترمیم می کند و خاصیت ضد التهابی نیز دارد .

مواد لازم :

1 عدد لیمو
2 قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم
طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

ابتدا آب لیمو را بگیرید و به خوبی با روغن جوانه گندم ترکیب نمایید و سپس ماسک به دست آمده را به آرامی روی صورت تان اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب گرم شستشو دهید. این ماسک را سه بار در هفته تکرار کنید.

ماسک صورت مرطوب کننده
این ماسک به رطوبت و نرم کنندگی پوست کمک زیادی خواهد کرد .

مواد لازم :

1 قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم
نصف یک عدد آووکادو
نصف فنجان ماست
طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا اووکادو را به خوبی له کنید و سپس ماست و روغن را به آن بیفزایید به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود . ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم شستشو دهید .

ماسک مو جوانه گندم و روغن نارگیل
مواد لازم :

4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
2 قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم
طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

روغن های موجود را با یکدیگر مخلوط کنید، به خوبی هم بزنید و سپس ترکیب به دست آمده را روی پوست سر تا ساقه موهایتان اعمال کنید و بعد از 2 ساعت با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید. این ماسک را دو بار در هفته تکرار کنید.

روغن نارگیل

سایر نکات :

اگر می خواهید از جوانه گندم به منظور پیشگیری یا کاهش چین و چروک استفاده کنید ، 1 قاشق غذاخوری از روغن آن را به پاک کننده آرایش یا محلول شستشوی روزانه تان بیافزایید .
همچنین می توانید 5 قطره از آن را به کرم ضد چروک اضافه کنید .
افزودن جوانه گندم به مرطوب کننده ها به عنوان یک کرم ضد آفتاب عالی نیز عمل خواهد کرد .
می توانید این روغن را به کرم یا لوسیون بدنتان نیز بیفزایید تا کارایی بهتر و موثرتری داشته باشد .
-برای درمان پوست های خشک نیز بی نظیر است .
ترک های پوستی را ازبین می برد .
برای رفع خشکی مو نیز می توانید مقداری از روغن جوانه گندم را به شامپوی روزانه تان بیفزایید .
برای تقویت ناخن نیز بسیار کارآمد است .
می توانید از روغن جوانه گندم بر کف دستهایتان اعمال کنید و به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و بعد از یک ساعت با آب ولرم شستشو دهید .
مرگ خواننده مشهور زن وسط کنسرت !

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید