آنتی ویروس‌های دوپا! +فیلم


آنتی ویروس‌های دوپا! +فیلم

مدافعان سلامت، این روزها در مراکز درمانی، از درمانگاه ها و پایگاه های سلامت در شهرها گرفته تا اورژانس و بخش های ایزوله بیمارستان ها، همه در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در حال جهاد و تلاش خستگی ناپذیر هستند.

جمعیت بالغ بر ۵ هزار نفری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز در تمامی مراکز و بخش های مربوط در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه شامل شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، آرادان، مهدیشهر و سرخه با تمام قوا و امکانات به صورت شبانه روز و ۲۴ ساعته در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

به گزارش ایسنا- امروز که بعد از مدت ها پیگیری و با تدابیر ویژه بهداشتی برای تهیه گزارش وارد بخش های ویژه کرونا در بیمارستان کوثر سمنان شدم، با چشم خودم خط مقدم مبارزه را دیدم، هر چند دلهره و هراس کوچکی در دلم بود، اما وقتی روحیه بالا و خستگی ناپذیر و چهره های بانشاط و به دور از دلهره و استرس پرستاران و کادر درمانی بیمارستان را که دیدم به یکباره تمام دلهره ها و ترس از این ویروس منحوس را فراموش کردم، لبخند و نگاه امید بخش تک تک این مدافعان سلامت برای همه مردم شهر یک آنتی ویروس قوی است.

آنتی ویروس‌های دوپا! +فیلم

در این مدت کوتاه که در کنار کادر درمانی بخش ویژه کرونا در بیمارستان کوثر سمنان بودم، صحنه های زیبایی دیدم، از دو کمک پرستار زن و شوهری که شبانه روز کنار هم در بخش ویژه کرونا بیمارستان کوثر سمنان مشغول به خدمت بودند گرفته تا دختر جوانی که با اشک های پشت ماسک و عینک بزرگ مخصوص کارش به صورت مجازی روز پدر را به پدرش تبریک می گفت

وقتی از زوج کمک پرستار این بخش کرونا ویروس بیمارستان کوثر سمنان سراغ فرزندشان را گرفتم هر دو با بغضی نهفته گفتند بین مادر هر دوتامون تقسیم کردیم و مادران ما این لطف را در حق ما می کنند تا ما بتوانیم راحت و بدون نگرانی وظیفه اصلی خودمان که همان خدمت به بیماران است را انجام دهیم، امروز خانه اصلی ما اینجا(بخش ویژه کرونا بیمارستان) است و همه این بیماران اعضای اصلی خانواده ما هستند.

آنتی ویروس‌های دوپا! +فیلم

از دختر جوان و پرستار این بخش که به صورت اینترنتی مشغول تبریک گفتن روز پدر به پدرش بود و مدام او را به رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن توصیه می کرد پرسیدم چرا؟ مگر نمی خواهی برای تبریک روز پدر به خانه پدرت بری؟ گفت: پدر و مادر من سمنان نیستن و من اینجا غریبم، برای من هیچ چیز مثل غربت و دلتنگی سختی ندارد، حتی این ویروس ناشناخته و کوفتی هم انقدر اذیت کننده نیست که این غریبی و غربت اذیت کننده است.

او ادامه داد: ولی ما متعهد هستیم و بیشتر همکاران هم به صورت داوطلبانه برای انجام شیفت و خدمت رسانی در این بخش حاضر می شوند و واقعاً از جان خود مایه می گذارند و همه هم قسم شدند که تا لحظه آخر در میدان باشند.

آنتی ویروس‌های دوپا! +فیلم

در این میان یکی دیگر از پرستاران این بخش هم پیغام جالبی برای مردم داشت و همه مردم را به رعایت نکات بهداشتی توصیه کرد، او می گفت اگر مردم همکاری کنند و نکات بهداشتی که گفته می شود را رعایت کنند قطعاً اوضاع قابل کنترل و رو به سامان خواهد بود، اما توصیه می کنم مردم بیشتر از همیشه مراقب سلامت خود و اطرافیان خودشان باشند و این موضوع را جدی بگیرند.

از او پرسیدم روز پدر را چه جوری به پدرت تبریک گفتی که گفت: من از همین جا روز پدر رو به همه پدرانی که در بیمارستان های سطح کشور درگیر بیماری کرونا شدند و با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند تبریک میگم و برای همه آنها آرزوی سلامتی دارم و آرزو می کنم هر چه زودتر به جمع خانواده خود بر گردند.

آنتی ویروس‌های دوپا! +فیلم

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در شرایط کنونی ستاد این دانشگاه با ۷ معاونت و بالغ بر ۴۰ حوزه با تمام قوا در میدان مبارزه حضور دارند، امروز قریب به ۹۰ درصد نیروهای انسانی این دانشگاه در تمام حوزه های ۴۰ گانه به صورت جهادی پای کار هستند و خانواده بالغ بر ۵ هزارنفری این دانشگاه در ۶ شهرستان تحت پوشش برای نابودی و ریشه کنی کامل این ویروس از زندگی مردم، هم قسم هستند و تا لحظه آخر در میدان مبارزه حضور دارند.

نوید دانایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: پرسنل خدوم و زحمت کش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از مراقبین سلامت و افرادی که در مراکز جامعه سلامت، مراکز بهداشتی، درمانگاه ها و پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت مشغول خدمت هستند گرفته تا پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها که مستقیم بالای سر بیماران کرونایی هستند جهادگران امروز جامعه ما هستند.

وی اضافه کرد: در این بین پرسنل بهداشت محیط و بیماریابی، اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس های بیمارستان، بخش ایزوله تنفسی، مراقبت های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی، بهکاران، کمک پرستاران، رزیدنت ها، دانشجویان پرستاری عرصه، امور اداری، حوزه اطلاع رسانی، معاونت غذا و دارو، معاونت های پشتیبانی، آموزشی و پژوهشی، پرسنل و کادر درمانی طرحی و خیلی از حوزه ها که شاید فراموش کردم نام ببرم؛ همه و همه در کنار پرستاران و کادر درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در لباس مقدس مدافعان سلامت در حال انجام وظیفه و خدمت شبانه روزی هستند.

و به راستی که باید از این آنتی ویروس های دوپا و مدافعان سلامت که امروز جانانه در حال خدمت هستند تجلیل ویژه ای صورت گیرد، در ادامه می توانید صحنه هایی از تلاش و جهاد خستگی ناپذیر مدافعان سلامت در بیمارستان کوثر سمنان را در زیر مشاهده کنید.

آنتی ویروس‌های دوپا! +فیلم

گزارش از: مسعود محقق - ایسنا
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد