کارخانه تولید الکل حاجی‌آباد به چرخه تولید بازگشت


کارخانه تولید الکل حاجی‌آباد به چرخه تولید بازگشت

بندرعباس- ایرنا- کارخانه تولید الکل شهرستان حاجی‌آباد درشمال استان هرمزگان بعد از چهار سال به چرخه فعالیت و تولید برگشت.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری حاجی آباد روز شنبه گفت: کارخانه تولید الکل حاجی آباد ۴ سال غیرفعال بود اما با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کمتر از یکماه آینده چرخه تولید خود را آغاز می‌کند.

بهنام کریمی به همراه مدیرکل استاندارد هرمزگان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و نماینده دانشگاه علوم پزشکی این استان در بازدید از این کارخانه تولیدی افزود: این واحد با تولید روزانه ۱۲ هزار لیتر الکل ظرفیت اشتغال ۱۰ نفر را به طور مستقیم ایجاد می‌کند.

با شیوع ویروس کرونا هرچند بخش‌هایی از تولیدات و صادرات با کندی مواجه است اما باعث شد تا ضرورت ذخیره‌سازی کالا در داخل و نیازمندی‌های مردم در بخش‌های بهداشتی را یادآور شود.

تولیدکنندگان و کارآفرینان در راستای رونق تولید در واحدهای صنعتی در بخش‌های بهداشتی به ویژه در این مدت بار دیگر فعال شده و زمینه تولید را در این بخش فراهم ساخته‌اند.

این واحدهای صنعتی توانمندی و فعالیت خود را در زمینه تولید انواع ضدعفونی کننده برپایه الکل، ماسک یکبار مصرف، دستکش یکبار، انواع شوینده‌ها، و محلول‌های پاک کننده و کیت‌های تشخیصی را نشان داده‌اند.

در بندرعباس می‌توان به خط تولید پوشاک مجتمع تولیدی و آموزشی رشمون اشاره کرد که به تولید ماسک و گان تغییر یافت.

در این مجتمع روزانه یک هزار و ۵۰۰ عدد ماسک و ۲۰۰ دست لباس گان توسط ۲۳ نفر نیرو در کارگاه پوشاک مجتمع تولید می‌شود.

پیش از این نیز شرکت پدرام طب در هرمزگان به منظور تامین اقلام بهداشتی خط تولید خود را به تولید ماسک تغییر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس