چهار هزار اصله نهال در گیلانغرب غرس شد


چهار هزار اصله نهال در گیلانغرب غرس شد

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب گفت: چهار هزار اصله نهال از انواع زبان گنجشک، اکالیتوس، کاج، سرو و کنار طی روزهای اخیر در نقاط مختلف این شهرستان غرس شد.

جبار ولی پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهال ها به منظور افزایش پوشش جنگلی شهرستان گیلانغرب در نقاط مختلف کاشته شد.

وی اظهارداشت: در یک سال گذشته بیش از چهار هزار هکتار از عرصه های جنگلی این شهرستان از وجود گیاه انگلی لورانتوس پاکسازی شده است.

لورانتوس با نام محلی «مخور» یک گیاه انگلی آفت زا است که بذر آن بر روی شاخه‌های درختان بلوط جوانه زده و موجب خشکیدگی درختان می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب گفت: در بخش آبخیزداری با یک میلیارد و ۲۷۵میلیون تومان اعتبار بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب عملیات سنگین ملاتی، یک هزار و ۶۵۰ متر مکعب عملیات گابیونی و ۶۰۲ مترمکعب عملیات خوشه چین به منظور کنترل سیلاب و رسوب در حوزه آبخیز سد زاگرس هزینه شده است.

ولی پور اضافه کرد: طرح غنی سازی جنگل با استفاده از گونه های جنگلی در سطح ۶۰ هکتار و با اعتبار ۱۶۳ میلیون تومان اجرا شده و همچنین در بخش مرتع نیز عملیات ذخیره نزولات در سطح ۱۸۰ هکتار و کشت گیاهان دارویی در سطح ۳۰ هکتار انجام گرفته است.

او گفت: همچنین در سال جاری با عنایت فرماندار و ستاد مدیریت بحران شهرستان و اتخاذ تدابیر مناسب بیش از ۶۰ فقره حریق در حوزه منابع طبیعی شهرستان در کمترین زمان ممکن و باکمترین خسارت مهار شد.

شهرستان گیلانغرب ۲۰۵ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مابقی مرتع است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...