دستگاه‌های اجرایی گناوه با متولیان خط مقدم مبارزه با کرونا همکاری کنند


دستگاه‌های اجرایی گناوه با متولیان خط مقدم مبارزه با کرونا  همکاری کنند

گناوه - ایرنا - فرماندار گناوه گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با ستاد و نهادهای متولی خط مقدم در امر مبارزه با شیوع بیماری کرونا همکاری و تعامل تنگاتنگ بین بخشی داشته باشند.

غلامرضا مهرجو روز شنبه در جلسه شورای سلامت با دستور کار پیشگیری از شیوع بیماری کرونا افزود: دستگاه‌های اجرایی نسبت به تامین نیروی انسانی، امکانات، خودرو و تجهیزات مورد نیاز ستاد پیشگیری از بیماری کرونا نهایت همکاری را داشته باشند و هیچ عذری پذیرفتنی نیست.

وی اظهار داشت: مردم از ما مسئولان انتظار دارند که سلامتی آنان را در برابر شیوع ویروس کرونا تضمین کنیم و باید انرژی و وقت خود را در این زمینه بکار ببریم.

مهرجو افزود: این شهرستان از دو نقطه دریا با تردد شناورها به دوبی و خشکی بلحاظ ورود مسافران و گردشگران شرایط خاصی در بحران بوجود آمده دارد و همه باید کمک کنیم تا این بیماری در منطقه شیوع پیدا نکند.

وی گفت: ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در این شهرستان تشکیل و تاکنون نشست و تمهیدات لازم را در این زمینه اندیشیده‌است.

فرماندار گناوه با تقدیر از اعضای شورای تامین در همکاری امر مبارزه با شیوع بیماری کرونا افزود: دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان دستور کنترل و برخورد با ماشین‌های غیربومی و شوتی را صادر و اجرایی شده‌است.

دادستان عمومی و انقلاب گناوه گفت: دستور بستن ورودی‌های این شهر که به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا صادر شده از جمعه شب آغاز و تداوم دارد.

احمدرضا دامی افزود: ورودی‌های شهر به منظور حفظ سلامتی مردم بسته شده و نیروی انتظامی اجازه ورود به غیربومی‌ها را ندهد.

وی گفت: برخورد با انبارداران و مغازه‌دارانی که اقدام به تحویل بار به خودروهای حمل بار (شوتی) می‌دهند بجد در دستور کار است و چنانچه تمیکن نکردند سریع مهر و موم خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب گناوه ادامه داد: نیروهای اطلاعات، سپاه و انتظامی هر انبار کالایی را که در اختیار شوتی‌ها قرار بگیرد، شناسایی تا دستور بازرسی آن را صادر و ضمن اینکه اجناس را توقیف کنند به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

وی افزود: با وجود اینکه بیماری کرونا کشور را درگیر کرده و خطری است که همه را تهدید می‌کند حفظ آرامش با درک شرایط موجود ضرورت دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در این شهرستان برنامه‌های خوبی اجرا کرده که یک الگو و برند برای دیگر نقاط شهرستان‌های این استان شده‌است.

محمد بازیاری افزود: از زمان شروع بکار ستاد این شهرستان حرکت‌های خودجوش مردمی به راه افتاده و اقدام های خوب انجام دادند.

وی اظهارداشت: ضدعفونی کردن و گندزدایی بازار و نقاط پرترد، بستن راه‌های ورودی شهر بر مسافران و گردشگران، استقرار پایگاه سلامت در مبادی ورودی، دایرشدن گشت مشترک بازدید از نانواها، تعطیلی بازار تجاری، تولید ماسک و کنترل ملوانان از دوبی بخشی فعالیت‌های ستاد است که بخشی از آنان خودجوش و مردمی است.

رئیس اتاق اصناف گناوه گفت: باتوجه به اینکه مغازه‌داران مجتمع تجاری این بندر در حرکتی خودجوش به منظور حفظ سلامت شهروندان در برابر بیماری کرونا کسب و کار خود را در بهترین زمان تعطیل کردند، خواسته‌هایی دارند که باید مسئولان مربوطه آنان را برطرف کنند.

سیدفخرالدین حسینی افزود: تعداد مغازه‌های انگشت شماری که اقدام به بازکردن مغازه‌های خود کردند، باید بجد با آنان برخورد شود.

وی اظهار داشت: بستن راه‌های ورودی شهر، برخورد با مغازه داران و انبارهایی که کالا در اختیار شوتی‌ها قرار می‌دهند و همچنین برخورد با رانندگان شوتی از عمده خواسته و مطالبه بازاریان و دیگر اقشار مردم این بندر است.

شهرستان ساحلی و گردشگری گناوه در ایام سال بویژه فصول پایانی و نوروز پذیرای جمعیت زیادی از هموطنان اقصی نقاط کشور می‌شود.

ساحل و بازار تجاری از دو نقطه گردشگرپذیر این شهر است که گردشگران زیادی را پذیرا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان