سیستم تعویض دنده هوشمند هیوندای با استفاده از رادار و اینترنت 5G معرفی می شود


سیستم تعویض دنده هوشمند هیوندای با استفاده از رادار و اینترنت 5G معرفی می شود

بنابر اعلام دو شرکت کره‌ای هیوندای و کیاموتورز، این دو شرکت به سیستمی دست یافته‌اند که با استفاده از اطلاعات ارسالی سنسورها و رادارهای خودرو به همراه نقشه، می‌تواند وظیفه تعویض دنده خودکار را بر عهده بگیرد. بنابر اعلام شرکت‌های همکار کره‌ای، این فناوری سیستم انتقال دنده متصل فناوری اطلاعات و ارتباطات نام نهاده‌اند و وظیفه آن را انطباق سیستم تعویض دنده با شرایط رانندگی می‌دانند. بنابراین از این پس گیربکس‌های جدید هیوندای و کیا تنها متکی بر سرعت و شتاب نیستند و شرایط جاده‌ای که خودرو در آن حرکت می‌کند نیز در نظر خواهند گرفت.

بنابر اعلام دو شرکت هیوندای و کیاموتورز، سیستم انتقال سرعت جدید به صرفه جویی مصرف سوخت خودروها کمک می‌کند، چرا که سیستم جدید به خودرو اجازه می‌دهد تا از شرایط جاده و وضع حمل و نقل آن مطلع شود. علاوه بر ویژگی‌های گفته شده، سیستم انتقال دنده متصل فناوری اطلاعات و ارتباطات با کروز کنترل هوشمند خودرو در ارتباط است و با استفاده از سنسورها و نقشه‌ها، ارتفاع، شیب و پیچ‌های جاده را پیش‌بینی می‌کند.

سیستم تعویض دنده هوشمند هیوندای با استفاده از رادار و اینترنت 5G معرفی می شود

هوش مصنوعی در اختیار خودروسازان

هیوندای برای این سیستم هوشمند یک الگوریتم در نظر گرفته که براساس هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. این هوش مصنوعی با جمع‌آوری اطلاعات و در نظر گرفتن شرایط مسیر، تعیین می‌کند که چه هنگام باید عمل تعویض دنده صورت گیرد. بنابر گفته‌های هیوندای، این سیستم بر روی یکی از خودروهای این شرکت در یک جاده پر پیچ و خم مورد تست قرار گرفته و تا ۴۳ درصد از تعویض دنده‌های بی مورد در آن کاسته شده است. علاوه برآن این سیستم انتقال قدرت هوشمند به خودرو تست هیوندای کمک کرده تا ۱۱ درصد کمتر از مواقع عادی نیاز به ترمزگیری داشته باشد.

فناوری‌ یاد شده در محصولات آتی هیوندای و کیاموتورز مورد استفاده قرار خواهند گرفت و هیوندای برای اطمینان از صحت عملکرد این سیستم، خودروهای خود را به شبکه ارتباطی ۵G مجهز خواهد کرد تا فرآیند ارسال و دریافت اطلاعات و به دنبال آن عمل تعویض دنده هوشمند بدون عیب صورت بگیرد.

digikala.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک