گلایه شهروندان پلدختری از نبود ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی


گلایه شهروندان پلدختری از نبود ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی

خرم‎آباد - ایرنا - دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و استان لرستان کمبود اقلام بهداشتی از جمله ماسک، ژل ضدعفونی کننده، الکل و دستکش در داروخانه های پلدختر موجب نارضایتی و گلایه مندی شهروندان شده است.

مرد جوانی که از یکی از داروخانه های شهر پلدختر بیرون می آید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای چندمین روز برای تهیه ماسک به داروخانه مراجعه کردم که با نوشته ای مواجه شدیم که روی شیشه زده بود "ماسک و الکل نداریم ، سوال نکنید " به ناچار داروخانه را ترک کردم.

محمد محمدی افزود: به هر داروخانه ای که در سطح شهر مراجعه می کنم، با کلمه نداریم مواجه می شوم، هنوز با گذشت یک هفته موفق به تهیه ماسک نشدم و سردرگم و سرگردان مانده ام که نبود اقلام بهداشتی باعث شده ترس از ابتلا به ویروس کرونا در بین مردم افزایش یابد.

یک خانم پلدختری دیگری گفت: به چندین داروخانه سطح شهر پلدختر مراجعه کرده و موفق به تهیه ماسک و الکل نشده ام و با چهره ای نگران داخل داروخانه شد.

این شهروند پلدختری بیان کرد: هر چه می گردم نمی توانم ماسک، الکل و یا ژل ضدعفونی کننده تهیه کنم از این وضغیت خسته شده ام نمی دانم در واقع داروخانه ها دارند و نمی دهند و یا آن را احتکار و نمی فروشند.

در طول مسیر به داروخانه دیگری در سطح شهر پلدختر مراجعه می کنم و چشمم به مرد میانسالی می خورد و با دیدن من لب به شکوه می گشاید و می گوید: برای تهیه ماسک، دستکش و ژل ضد عفونی کننده تمام شهر را زیر پا گذاشته ام اما خبری از ملزومات مقابله با کرونا این مهمان ناخوانده نیست.

مراد نوری افزود: متاسفانه هم اکنون، علی رغم همه قول و وعده های داده شده اقلام بهداشتی در پلدختر نه تنها کمیاب بلکه نایاب شده و این مهم مردم را آزار می دهد و موجب نگرانی مشاغلی شده که ناچارند در اجتماع حضور داشته باشند.

یک شهروند دیگر پلدختری گفت: پس از گذشت چند روز از ورود سرزده "کرونا ویروس" به کشورمان هنوز خبری از توزیع ماسک، الکل، دستکش و ژل ضد عفونی کننده در داروخانه های شهر نیست و تهیه این اقلام از تهیه مواد مخدر سخت تر شده و این امر به دغدغه و مشکل اصلی مردم تبدیل گردیده که مسوولان باید پاسخ قانع کننده ای در این رابطه ارایه کنند زیرا تامین سلامتی مردم باید در اولویت همه امورباشد.

جهت با خبر شدن از وضعیت توزیع ماسک ، دستکش ، الکل و ژل ضد عفونی کننده با متصدی یکی از داروخانه های پلدختر به گفت و گو نشستیم که اظهار داشت: از زمانی که مردم از کرونا در کشور با خبر شدند شهروندان پلدختری روزانه به داروخانه مراجعه می کنند و به علت نبود ملزومات مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا گلایه مند و با دست خالی به خانه بر می گردند زیرا این اقلام بهداشتی در بازار نیست و اوضاع به همین صورت می گذرد.

وی افزود: به دلیل نبود ماسک ، افراد شاغل در داروخانه با توجه به پر خطر بودن شغلشان ماسک نزده اند و از جایی هم اقلام بهداشتی بین داروخانه ها توزیع نشده است که دولت باید فکر اساسی برای این اقلام بهداشتی کند.

وی تصریح کرد: داروخانه های پلدختر با نبود ماسک،الکل ، دستکش و ژل ضد عفونی کننده روبه‌رو هستند، چندین روز است که مراجعه کننده برای خرید این اقلام زیاد بوده اما چیزی نیست که بین آنها توزیع شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر بحث ماسک و دستکش را معضل کشوری دانست و گفت: شب گذشته از سوی رییس جمهور این موضوع به وزارت صمت واگذارشده و این وزارتخانه در این باره باید پاسخگو باشد.

ناصر بابایی اظهار داشت: با توجه به تدابیری که اندیشیده شده به مروز زمان مشکل نبود ماسک در شهرستان پلدختر حل خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون سه نوع ماسک در شهر معمولان پلدختردر حال تولید است که برای تهیه بهداشتی ارسال شده و امیدواریم با گرفتن مجوزمشکل ماسک در شهرستان پلدختر حل شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختربا بیان این که ماسک زدن برای افراد عادی ضرورتی ندارد ، گفت: با توجه به این که ویروس کرونا تا چند روز بر روی سطوح باقی می ماند ، بنابر این شستن دست ها به صورت مکرر عاملی است که از این ویروس جلوگیری می کند.

وی با بیان این که حتی المقدور از حضور در مجامع و مکان های شلوغ خودداری شود افزود: ماسک برای افرادی است که دارای علایم سرفه خشک ، تب ، آبریزش، عطسه ، بدن درد ، تنگی نفس و سرماخوردگی شده اند که با این کار از انتقال ویروس جلوگیری می شود.

بابایی با بیان این که شبکه بهداشت و درمان شهرستان با کمبود ماسک مواجه است، یادآورشد:۹۰ درصد کارکنان بهداشتی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر از ماسک و دستکش استفاده نمی کنند بجز افراد خاصی که در بخش ویژه مبارزه با بیماریها هستند مانند پزشکان که اساس و بیس درمان مردم را بر عهده دارند که سعی می شود سلامت آنها حفظ شود.

وی افزود: تعداد محدودی ماسک و دستکش در شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر وجود دارد که با اولویت بین سیستم درمانی توزیع می شود.

وی افزود: آنچه در شبکه بهداشت برای ضدعفونی وجود دارد، وایتکس و محلول های کلر است و در مغازه ها وایتکس به وفور یافت می شود و شهروندان می توانند ۱۰ سی سی از این مایع را با یک لیتر آب معمولی مخلوط کرده و با آن سطوح ،کف ، دستگیره درها را ضدعفونی کنند و به طور کامل ویروس از بین می رود.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر با بیان این که قابلیت استفاده مایع ضدعفونی واتیکس تا ۲۴ ساعت است، گفت: به شهروندان توصیه می شود با مایع ضدعفونی و آب و صابون در محیط خانه ، اداره و جاهای مختلف هر ساعت دست خود را صحیح بشورند و از دست دادن ، روبوسی و حضور در اماکن و محافل شلوغ و دور همی ها خودداری کنند.

بابایی افزود: هیچ مورد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان پلدختر گزارش نشده اما بر رعایت بهداشت فردی تمام اقشار مختلف جامعه تاکید می شود.

فاطمه مهرابی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات