گل شاخه‌ای چند؟!


گل شاخه‌ای چند؟!

رئیس اتحادیه گل‌فروشان تهران از افت تقاضای 70 درصدی نسبت به روز پدر در سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت که قیمت هر شاخه گل رز به 10 تا 15 هزار تومان رسیده است.

اکبر شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با بیان اینکه قیمت گل تابع عرضه و تقاضا است، گفت: قیمت گل رز در روز مادر به ۲۵ هزار تومان هم رسیده بود،‌ اما حالا به دلیل افت تقاضا قیمت آن به ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه افت تقاضای گل نسبت به روز مادر امسال ۴۰ تا ۵۰ درصد و نسبت به روز پدر سال گذشته ۶۰ تا ۷۰ درصد بوده است،‌ اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا خیلی از مردم خودشان را در خانه‌ها قرنطینه کردند و به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا دید و بازدید ندارند.

رئیس اتحادیه گل‌فروشان تهران همچنین با ابراز نگرانی نسبت به ادامه رکود در بازار شب عید، گفت: با توجه به ماندگاری بیشتر سبزه نارنج و کمبود نسبی تخم گندم، از سال گذشته تبلیغاتی انجام شد که سبزه نارنج کاشته شود که تاکنون حداقل شش میلیون از این نوع سبزه برای شب عید ریخته شده و گل‌های سنبل که برای نوروز مشتریان زیادی دارد تهیه شده که در صورت ادامه روند کنونی از بین خواهند رفت.

به گزارش ایسنا، شیوع ویروس کرونا و کم شدن رفت‌وآمدها برای پیشگیری در ماه پایانی سال که عمدتا روزهای پررونقی برای کسب وکارهای خرد و کارگران فصلی است، باعث شده فعالان تجاری، اصناف مختلف و کارگران دچار آسیب‌های جدی شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج