سرایت کرونا به واشنگتن/ چین کمترین میزان تلفات و ابتلای جدید روزانه را ثبت کرد


سرایت کرونا به واشنگتن/ چین کمترین میزان تلفات و ابتلای جدید روزانه را ثبت کرد

همزمان با شیوع سریع ویروس جدید کرونا در اروپا و آمریکا، کشور چین کمترین میزان تلفات و ابتلای جدید روزانه از زمان طغیان این ویروس طی سه ماه قبل را ثبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روند کاهش تعداد ابتلای جدید و قربانیان روزانه ویروس «کووید۱۹» در چین ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، کمیسیون بهداشت ملی چین بامداد امروز (یکشنبه) اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۴۵ نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۲۷ نفر نیز بر اثر ابتلا به آن، جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در چین با عبور از مرز هشتادهزار نفر، به رقم ۸۰۶۹۶ نفر و تعداد کل قربانیان از زمان شیوع آن نیز به با فراتر رفتن از سه هزار نفر، به ۳۰۹۷ تن رسید.

البته مسئولان درمانی چین تاکید دارند که از تعداد کل مبتلایان، بیش از ۵۷ هزار نفر بهبود یافته‌اند و در حال حاضر حدود ۲۰۵۰۰ مورد فعال ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند.

شبکه «اسکای‌نیوز» به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی گزارش داد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشت، ۹۳ مورد ابتلای جدیدی به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

بر این اساس، تعداد مبتلایان در کره جنوبی - به عنوان کشوری که بعد از چین بیشترین تعداد مبتلا به کروناویروس را در جهان دارد - به ۷۱۳۴ نفر افزایش یافت.

از ایالات متحده خبر می‌رسد که روند ابتلا به این ویروس همچنان صعودی بوده و تعداد کل مبتلایان با افزایش صد و هجده نفری، به ۴۳۷ تن رسیده است.

به نوشته وبگاه سازمان بهداشت ایالت واشنگتن، همچنین با جان باختن چهار آمریکایی دیگر بر اثر ابتلا به کووید۱۹، تعداد قربانیان این ویروس در ایالات متحده به ۱۹ نفر افزایش یافت.

پایگاه خبری «هیل» گزارش داد، شهردار «واشنگتن دی‌سی» پایتخت آمریکا نیز بامداد یکشنبه اعلام کرد اولین مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا را ثبت کرده‌اند.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت «ورلداُمتر»، ویروس جدید کرونا تا کنون ۱۰۶۱۶۲ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و ۳۶۰۰ نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادوبی روی هوش مصنوعی مولد ویدیویی کار می‌کند