انسان برای همراهی با امام(ع) باید خود را از آتش گناه نجات دهد


 انسان برای همراهی با امام(ع)  باید خود را از آتش گناه نجات دهد

یک نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان‌اینکه ملاقات و مواجهه با امام معصوم(ع) امر عظیمی است که انسان در آن می‌تواند به ملاقات خدا برسد، گفت: برای همراهی با امام(ع) انسان باید خود را از آتش گناه نجات دهد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سیدمهدی میرباقری» به مناسبت ماه رجب در حسینیه آیت الله حق شناس به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: زیارت اهل‌بیت(ع) از جمله راه‌های بسیار نزدیک برای طی طریق سلوک الی‌الله است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زیارت ائمه معصومین(ع) انسان را نسبت به تعلقات دنیوی بی‌رغبت می‌کند، ابراز کرد: زیارت امام معصوم(ع) سفر کامل به سوی خداوند است که از وادی ولایت امام تحقق می‌یابد.

وی افزود: هنگام زیارت انسان باید از خداوند یاری بطلبد تا به دیدار دست یابد، زائر پیش از لقاء امام معصوم(ع) باید به لقاء الله رسیده باشد یعنی قبل از امام معصوم(ع) خداوند را ملاقات کرده باشد.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه ملاقات و مواجهه با امام معصوم(ع) امر عظیمی است که انسان در آن می‌تواند به ملاقات خدا برسد، گفت: این ملاقات برای مومن حقیقی صرفا از طریق ولایت و وادی امامت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ عملی در ارزش و اهمیت قابل مقایسه با زیارت نیست، اظهار کرد: زیارت هجرت به سوی خداوند است، یک حاجی به هنگام اعمال حج همه تعلقات خود را رها کرده و به سوی خداوند متعال در حرکت است که در نهایت هم با امام معصوم باید تجدید عهد و پیمان داشته باشد.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یک زیارت می‌تواند ثواب ۷۰ حج قبول شده را به همراه داشته باشد، گفت: زیارتی که در آن معرفت به ولایت امام نهفته باشد در واقع حرکت به سوی خداوند متعال است به همین دلیل اگر کسی برای زیارت به سوی امام معصوم(ع) هجرت کند در هر قدم ثواب یک حج برای نوشته می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال برای انسان همه امکانات را فراهم کرده که بتواند همراه امام باشد، تاکید کرد: برای رسیدن به امام معصوم(ع) و همراهی با ایشان انسان باید ابتدا خود را از آتش جهنم که همان گناه است نجات دهد یعنی از هر نوع گناهی پرهیز کند.

آیت الله میرباقری افزود: آنان که در دنیا خود را با امام همراه نکرده و بر ایشان پشت می‌کنند خود را از بزرگترین نعمت الهی محروم کرده و جزو جهنمیان می‌شوند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کسانی که به ولایت ائمه معصومین(ع) ایمان دارند از انجام گناه لذت نمی‌برند زیرا آنان بنده گناه نیستند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل