به صدا درآمدن زنگ خطر کرونا در لرستان / وضعیت مطلوب نیست


به صدا درآمدن زنگ خطر کرونا در لرستان / وضعیت مطلوب نیست

استاندار لرستان با نامطلوب خواندن وضعیت لرستان از نظر کرونا، گفت: زنگ خطر کرونا در استان به صدا درآمد.

به صدا درآمدن زنگ خطر کرونا در لرستان / وضعیت مطلوب نیستبه گزارش ایکنا از لرستان، سید موسی خادمی، استاندار لرستان شامگاه شنبه، هفدهم اسفند در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا با اشاره به آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان لرستان، اظهارکرد: وضعیت لرستان مطلوب نیست چراکه در چند روز اخیر شیوع این ویروس رشد سریعی داشته است.

وی با بیان این‌که ۹۰ درصد پیشگیری مقابله با این ویروس به رعایت و توجه جدی مردم بستگی داشته و تنها ۱۰ درصد شامل مقابله و درمان است، ادامه داد: برای جلوگیری از روند رو به رشد ویروس کرونا مردم از ازدحام در مراکز و حضور در اجتماعات خودداری کرده و در خانه‌ها بمانند.

خادمی با اشاره به این‌که آمار مبتلایان خرم‌آباد به این ویروس به مرز ۴۰ نفر رسیده است، بیان کرد: متأسفانه مشاهده می‌شود برخی مردم هنوز موضوع را جدی نگرفته و به‌طور عادی در سطح شهر تردد و جلوی دست‌فروشان و در مجالس عروسی و ختم حضور پیدا می‌کنند و سلامتی خود و افراد را در معرض خطر قرار می‌دهند.

خادمی با اشاره به این‌که امکانات بهداشتی کشور محدود است، و کرونا زنگ خطر جدی برای تهدید سلامت افراد است، بنابراین باید مسائل آموزشی و بهداشتی را جدی گرفت، خاطرنشان کرد: لرستان کریدور شمال به جنوب است اما سعی داریم ورودی‌های استان را محدود کرده و اکیپ‌هایی با همکاری جمعیت هلال‌احمر و نیروهای بسیجی آموزش‌دیده برای کنترل تردد و افرادی‌که قصد ورود به شهرهای استان را دارند، مستقر کنیم.

مقام عالی استان لرستان با بیان این‌که مسافرت‌ و ورود گردشگران به استان ممنوع است، گفت: مردم به بستگان خود در خارج از استان اطلاع دهند که به استان ورود نکنند چراکه درهرصورت سلامتی هر دو طرف در خطر است.

وی با اشاره به این‌که مردم برای انجام کارهای دولتی به‌صورت غیرمستقیم و استفاده از تلفن اقدام کنند، تصریح کرد: لازم است برای سلامتی خود و فرزندان و هم‌نوعان در خانه بمانند و کارهای خود را به زمانی دیگر موکول کنند.

استاندار لرستان با هشدار به مردم در خصوص خطرات مبتلا به ویروس کرونا، اظهارکرد: شرایط بسیار سخت است. آمار شیوع این ویروس به دلیل رعایت نکردن مردم به‌سرعت افزایش یافته بنابراین ضروری است مردم توجه جدی به بهداشت و مسائل آموزشی داشته باشند تا بتوان کرونا ویروس را کنترل کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان