کرونا در ایران؛ از «بحرانی‌ترین» وضعیت در رشت تا درخواست قرنطینه قم و تهران


کرونا در ایران؛ از «بحرانی‌ترین» وضعیت در رشت تا درخواست قرنطینه قم و تهران

خبرگزاری آریا-وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که شمار جان باختگان به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا به 145 نفر افزایش یافته است.

کرونا در ایران؛ از «بحرانی‌ترین» وضعیت در رشت تا درخواست قرنطینه قم و تهران

خبرگزاری آریا-وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که شمار جان باختگان به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا به 145 نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از یورو نیوز،کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت که از ظهر روز جمعه تا ظهر روز شنبه 1076 نفر دیگر به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. به گفته وی در مجموع تاکنون 5823 نفر در سراسر ایران به این ویروس مبتلا شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد شفایافتگان را 1669 نفر اعلام کرد.
آمار جدید وزارت بهداشت ایران نشان می دهد که طی 24 ساعت (ظهر جمعه تا ظهر شنبه) 21 نفر از بیماران مبتلا به «کووید 19» جان خود را از دست داده اند.
روز جمعه وزارت بهداشت ایران از ابتلای 4747 نفر و فوت 124 نفر در اثر ابتلا به کرونا خبر داده بود.



درخواست قرنطینه قم و تهران
محمدرضا نجفی، نماینده تهران در مجلس روز شنبه خواستار قرنطینه قم، تهران و دیگر مناطق آلوده به ویروس جدید کرونا شد.
به گفته این نماینده مجلس ایران قرنطینه قم و تهران یکی از راهکارهای «جلوگیری از وقوع فاجعه‌ای بزرگ» است. وی همچنین خواستار این شده است که «بیمارستان ویژه پذیرش مبتلایان جدید ترجیحا در مصلی یا هتلی مناسب مهیا شود».

نماینده بابل: وضعیت استان مازندران بغرنج است
علی نجفی خوشرودی، نماینده بابل در مجلس ایران وضعیت استان مازندارن به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا را «بغرنج» توصیف کرد.
این نماینده مجلس ایران گفت: «متاسفانه وضعیت شیوع کروناویروس در استان مازندران به ویژه شهرستان بابل به وضعیت بغرنجی رسیده که هجوم مسافران به این استان شرایط را سخت تر کرده است.»
وی تاکید کرد که سه بیمارستان بزرگ در شهرستان بابل ظرفیت پذیرش بیمار جدید را ندارند. علی نجفی خوشرودی گفت: «به داد مردم برسید،مردم نباید هزینه برخی مصلحت‌اندیشی‌های غیرضروری را بپردازند.»

شیوع ویروس کرونا در رشت؛ «بحرانی‌ترین شهر»
جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت در مجلس ایران روز شنبه گفت که این شهر «بحرانی‌ترین» وضعیت را در ایران از نظر شیوع ویروس جدید کرونا دارد.
جبار کوچکی نژاد گفت: «باید واقعیت‌های این بیماری به مردم اطلاع رسانی شود تا آگاه باشند که در شرایط بسیار حادی قرار داریم.»
میرشمس مومنی زاده، فرماندار رشت نیز با تاکید بر لزوم جلوگیری از رفت و آمد به شهر اظهار داشت: «از نیروهای انتظامی می خواهم با قاطعیت از ورود هرگونه مسافر به سطح شهرستان و شهر رشت ممانعت نماید.»
فرماندار رشت نیز از این شهر به عنوان یکی از شهرهایی نام برد که «بیشترین درگیری را در زمینه مقابله با ویروس کرونا در سطح کشور دارد.»

نماینده رشت: آمار بسیار وحشتناک است
نماینده رشت در مجلس ایران درباره گسترش کرونا در رشت گفته است: «آمار مبتلایان و قربانیان کرونا بسیار وحشتناک است.»
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌ابادی نماینده رشت در حالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از وضعیت نگران کننده این شهر سخن می گوید که آمار مبتلایان و همچنین قربانیان ویروس کرونا در سراسر ایران در حال افزایش است.
نماینده رشت همچنین از فقدان امکانات بهداشتی و بیمارستانی در رشت شکایت کرده و گفته است: «هیچ‌گونه تختخوابی برای بستری مبتلایان جدید به کرونا در شهر رشت و اطراف آن وجود ندارد و شرایط این منطقه قرمز اعلام شده است.»
وی همچنین با انتقاد از قرنطینه نشدن قم در ابتدای شیوع کرونا گفته است کسانی که مانع قرنطینه قم شدند «ظلم بزرگی به کشور» کردند.
این نماینده مجلس از مسئولان خواسته است که کادر درمانی به رشت اعزام کنند زیرا بسیاری از پزشکان و پرستاران به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند و به دلیل خستگی بیش از حد توانایی کار ندارند.

وضعیت «بالاتر از قرمز» در استان گیلان
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری رشت می گوید وضعیت در استان گیلان به دلیل شیوه ویروس جدید کرونا «بالاتر از قرمز» است.
محمد دلسوز در گفتگو با خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) گفت که سه نفر از کادر پرستاری استان گیلان جان خود را از دست داده اند. وی گفت: «وضعیت در استان گیلان بالاتر از قرمز است و مردم به هیچ عنوان به هشدارها توجه نکرده و علی رغم محدودیت‌های ایجاد شده به این استان سفر می‌کنند.»
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری رشت ضمن اشاره به «پر شدن بیمارستان ها» در استان گیلان گفت: «مهمترین مشکل ما تجهیزات است که به میزانی که باید باشد در اختیار نداریم و شدیدا به ماسک و لباس و دستکش نیازمندیم.»

کاربران شبکه‌های اجتماعی: وضعیت رشت بحرانی است
کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز خبرهای گوناگونی از رشت منتشر کرده‌اند که همگی گویای وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها و افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان ابتلا به ویروس کروناست.
روز گذشته چندین نفر از پرسنل بیمارستانی از جمله پرستار و پزشک در بندر‌انزلی، رشت و صومعه سرا جانشان را به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا از دست دادند.

فاطمه رهبر، نماینده منتخب مجلس درگذشت
خبرگزاری های ایران روز شنبه از مرگ فاطمه رهبر، نماینده منتخب تهران در مجلس یازدهم که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده بود خبر دادند.
پیش از این رسانه های ایران گزارش داده بودند که حال این نماینده منتخب مجلس یازدهم «وخیم» است.
حدود یک هفته پیش محمدعلی رمضانی دستک، نماینده منتخب مجلس یازدهم از شهرستان آستانه اشرفیه بر اثر ابتلا به «آنفلوانزا» درگذشت. به این ترتیب تاکنون دو نماینده مجلس یازدهم پیش از آغاز به کار این مجلس جان خود را از دست داده اند.

بستری شدن 1006 فرد مبتلا به کرونا در قم
از سوی دیگر دانشگاه علوم پزشکی استان قم از بستری شدن 1006 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های قم خبر داده است.
برپایی دو بیمارستان سیار و صحرایی در گیلان
نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از ساخت دو بیمارستان سیار و صحرایی در این استان خبر داده است.
محمدحسین قربانی گفته است که نخستین بیمارستان فردا در مجاورت بیمارستان رازی رشت و با همکاری سپاه و ارتش با ظرفیت 120 تخت برپا می شود و بیمارستان سیار دیگری نیز به زودی در جاده لاکان راه‌اندازی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی